Wysłany: Czw Maj 24, 2007 11:50 [R416] Klimatyzacja
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996
Witam.
Przy okazji przeglądu klimatyzacji w zakupionym przed kilkoma dniami samochodzie okazało się, że nie ma w nim wiatraka klimatyzacji. Klima sprawna, tylko na postoju wiadomo, szybko rośnie temperatura. W związku z tym pytanie: czy jazda bez wiatraka z włączoną klimatyzacją czymś grozi? Miał już ktoś może jakieś "przeboje" z tego tytułu? Wiem, że muszę szybko coś z tym zrobić, ale tymczasem upały straszne... Ps. Montował już ktoś może samodzielnie wentylator - jest to możliwe, czy lepiej zlecić to fachowcom? Gdzie ewentyalnie szukać wiatraczka?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 26, 2010 13:02, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Maj 24, 2007 11:50 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nie ma wiatraka przy chlodnicy wody czy przy chłodnicy klimatyzacji?
Ja w sumie tez sie zastanawiam bo w r416 z UK,któego mam na części przy chłodnicy klimy jest jeden wiatrak ale obudowa chłodnicy przystosowana do zamontowania dwóch. I nie wiem czy powinny być dwa czy jeden.
Nie ma wiatraka przy chlodnicy wody czy przy chłodnicy klimatyzacji?
Ja w sumie tez sie zastanawiam bo w r416 z UK,któego mam na części przy chłodnicy klimy jest jeden wiatrak ale obudowa chłodnicy przystosowana do zamontowania dwóch. I nie wiem czy powinny być dwa czy jeden.
Z tego co zauważyłem, to powinno być dwa. U mnie wiatrak przy chłodnicy wody jest, brakuje tego od chłodnicy klimy. A wogóle to jest u mnie jakby 2 chłodnice. Nie wiem, czy tak ma być, czy było coś zmieniane. Ale podejrzewam, ze tak powinno być - osobna chłodnica dla silnika i osobna dla klimy. Jeżeli się mylę, to może jakiś posiadacz R400 z klimą nas oświeci. Gdyby sie okazało, że twój "podszedłby" do mojego, to rzuć info na priv.
A może masz też lewy halogen?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 297 razy Dołączył: 24 Mar 2007 Posty: 1792
Wysłany: Czw Maj 24, 2007 13:03
ja mam 2 chlodnice, na chlodnicy od wody wentylator jest zamontowany od strony silnika a na chlodnicy od klimy wentylator jest zamocowany od czola auta po lewej stronie stojac przodem do niego.
ja mam 2 chlodnice, na chlodnicy od wody wentylator jest zamontowany od strony silnika a na chlodnicy od klimy wentylator jest zamocowany od czola auta po lewej stronie stojac przodem do niego.
Czyli masz jeden wentylator na chłodnicy klimy tak jak w tym poniżej?
moze bardziej moj jest delikatny i brak tego szkieletu na 2 wentylator
No co? Coś go dziabneło
To teraz już chyba jasne że jak są dwa szkielety to pewnie pownny być dwa wentki. Aczkolwiek po tej aukcji widze, ze niekoniecznie http://www.allegro.pl/ite..._rover_400.html
To teraz już chyba jasne że jak są dwa szkielety to pewnie pownny być dwa wentki. Aczkolwiek po tej aukcji widze, ze niekoniecznie http://www.allegro.pl/ite..._rover_400.html
Na aukcji zupełnie jak w twoim angliku. A może są tylko dwa szklielety, a wiatrak ma być jednak jeden (drugi to rezerwa lub coś odobnego)? Poczekamy, może jeszcze się ktoś odezwie (np. ktoś, kto ma fabrycznie montowane dwa wiatraczki).
[ Dodano: Czw Maj 24, 2007 4:28 pm ]
Po dokładniejszych oględzinach (auto z klimą mam dopiero 3 dzień) okazało się, że u mnie sytuacja wygląda identycznie jak na zdjęciu Tomi_144 oraz na zestawie z Allegro, tzn. wentylator klimy jednak jest (!), też z prawej strony, po lewej jedynie miejsce na wentylator. Mechanik nie zauważył tego "istniejącego", zobaczył tylko puste miejsce i od razu mnie podłamał. Teraz z niecierpliwością czekam na wiadomość od posiadaczy R 400 z klimą, czy u nich jest podobnie, tzn. jeden wiatrak chłodnicy (silnika), jeden wiatrak klimatyzacji, ew. puste miejsce na drugi wiatrak klimatyzacji. Ale przyznam, że nieco się uspokoiłem. Bałem się, że bez wiatraka klima wyleci mi kiedyś w powietrze
[ Dodano: Czw Maj 24, 2007 4:47 pm ]
Witam ponownie.
Eureka!
Właśnie zadzwoniłem sobie do "klimatyzatora" na chybił-trafił z książki telefonicznej. Przedstawiłem w skrócie całą sprawę (brak, a raczej puste miejsce na dodatkowy wiatrak klimatyzacji) i co się okazało? Jest to rezerwa na kraje tropikalne , czyli być może w niedługim czasie się przyda, bo u nas z tym klimatem jest coś porąbane ostatnio. Skąd ci Anglicy mogli w 1996 r. przewidzieć, że w przyszłości dodatkowy wiatraczek może się przydać w Polsce
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
ja mam 2 chlodnice, na chlodnicy od wody wentylator jest zamontowany od strony silnika a na chlodnicy od klimy wentylator jest zamocowany od czola auta po lewej stronie stojac przodem do niego.
Z tego co zauważyłem to jest tak we wszystkich Roverkach z silnikiem benzynowym.
rover_uk napisał/a:
nie wiedzialem ze na kraje tropikalne hehe ale w moim 45 tez jest wolne miejsce na 2 wiatrak
To masz tak, jak trzeba, w silnikach diesla w tym miejscu jest wiatrak, więc podsumowując są 2 wiatraki z przodu.
Ja w sumie tez sie zastanawiam bo w r416 z UK,któego mam na części przy chłodnicy klimy jest jeden wiatrak ale obudowa chłodnicy przystosowana do zamontowania dwóch. I nie wiem czy powinny być dwa czy jeden.
w R416 powinno być tak jak opisujesz od przodu jeden wentylator i miejsce na drugi, zaś z tyłu drugi wentylator z dużym silnickiem (2biegowym) i nic więcej
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Ja mam w R420 2 wentylatory. Patrząc od czoła auta, po lewej jest wentylator chłodnicy, po prawej klimatyzacji.
W 416 -tkach jest troszkę inaczej, dokładnie tak, jak opisuje wyżej sTERYD. Wiatrak chłodnicy nie jest widoczny od czoła pojazdu, znajduje się "w drugim rzędzie".
Myślę, że dzięki wspólnym przemyśleniom teraz jest zupełna jasność odnośnie ilosci i umiejscowienia wentylatorów w poszczególnych modelach serii 400 (i nie tylko)
[ Dodano: Pią Maj 25, 2007 7:31 am ]
Witaj.
Tacowski napisał/a:
Masz R416 na czesci?? Bo ja potrzebuje czesci z tylnego zawieszenia
Ma części (anglika rozbiera już od dosyć dawna, widocznie przeoczyłeś), ja np. jeżdżę z 'jego" mechanizmem otwierania szyby kierowcy - element kupiłem w superstanie.
Skontaktuj się z Tomi_114 na priva lub przejrzyj jego aukcje na Allegro. Gorąco polecam interesy z nim, zna się na rzeczy, zawsze coś doradzi, nie wciska złomu, no i te ceny - jakby nie ROVERkowe
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Jak znajdziesz i se dołozysz drugi wentylator to powinno Ci sie poprawić wydajnośc chłodzenia w warunkach korkowatej jazdy miejskiej Myslę, ze warto Ja czuję róznicę w wydajności klimy po dczas pracy w upale i w korku, i podczas upału, ale jazdy pozamiejskiej
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Maj 2007 Posty: 132 Skąd: Łódź
Wysłany: Pią Maj 25, 2007 21:51
Albo Was żle zrozumiałem, ale uważam że przekombinowujecie z tymi wentylatorami. Jeśli dołożysz na wolne miejsce po lewo trzeci wentylator a to będzie dmuchał prosto w ten drugi,na jego stronę ssącą -czyli nie będzie miał nic do roboty bo nie będzie wytwarzał żadnego sprężu
Jeśli czytają to jacyś inżynierowie, to nich mnie poprawią lub wyjaśnią to bardziej dostępnie
_________________ Wszystko dla ludzi, byle z głową.
Yyyyy po takim poście to nie mam śmiałości się odzywać A serio, to jeśli w to wolne miejsce się dołozy wentylator to chyba jednak się zwiększy przepływ, to tak na chłopski rozum Pozatym skoro to miejsce przewidziano na wentylator dla krajów tropikalnych to chyba spełni swoją rolę Tak se myślę
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Maj 2007 Posty: 132 Skąd: Łódź
Wysłany: Pią Maj 25, 2007 22:27
Brt, No' chyba nie do końca tak jest, jak piszesz, bo te wentylatory będą pracowały w jednej osi i w tym samym kierunku (na szczęście ). Więc jeśli pierwszy ma wydajność (weźmy wydajność z sufitu) 100 m3/h a drugi 120 m3/h. To pierwszy wdmuchnie te 100 na stronę ssącą drugiego i ten będzie musiał jeszcze pokonać opór pierwszego żeby sobie te brakujące 20m3 "dociągnąć" czego raczej nie da rady.
A jeśli pierwszy będzie mocniejszy to po prostu będzie dokręcał drugiego.
Uff , jak Paweł i Gaweł
A co do wersji tropikalnej, jeśli w Roverku w ogóle taka istnieje, to może zamontowane wentylatory mają większe silniki i dla tego są dwa z przodu
_________________ Wszystko dla ludzi, byle z głową.
Hmmmm to nie moja dziedzina, i dla mnie to co napisałeś jest logiczne Tylko mam jedno pytanie, mianowicie czy opór jaki dają chłodnice ma znaczenie w takim przypadku??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum