Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 158 Skąd: Zator
Wysłany: Wto Maj 22, 2007 22:30
mmaniek napisał/a:
Cytat:
Chętnie to zrobię, ale myślę, że przydałby się jakiś większy artykuł na temat problemów z klimą. Co robić, gdzie szukać, gdy klima się nie włącza? Jakie elementy sprawdzić, itp. (ja zrobiłem taki Q&A np. na temat wysokiego spalania).
piter34, Spróbowałem zebrać to do kupy-poszło na priv
mmaniek jestem pod wrażeniem wiedzy z zakresu chłodnictwa (po krakowsku ziębnictwa )
fakt to niezaprzeczalny że partaczy jest u nas dostatek więc twój artykuł byłby pomocny choćby po to aby wiedzieć co partacze robią, jeżeli będę mógł pomóc to służę trochę tego liznąłem no a poza tym mam do czynienia z chynnikami chłod. na codzień
pozdrawiam
_________________ Ant
był: R200 Anthracite
SPAMU¦
Wysłany: Wto Maj 22, 2007 22:30 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 52 Skąd: Kraków
Wysłany: Pią Maj 25, 2007 10:37
Witam
posiadam tez podobny problem - klima napelniona - gdy wlanczam przycisk klimy nic - a tydzien temu dzialalo - wiec chcialem to sprawdzic - na krutko podalem prad na sprzeglo kompresora - zalancza sie - na wiatraki tez zalanczaja sie - zastanawiam sie czy ta
jak na zdjeciu wer1232 - czarna puszka - to jakis przekaznik i czy to nie walnelo - zasilanie tam wychodzi ale juz nie idzie dalej na sprzeglo i wentylatory - nie wiecie gdzie mozna cos takiego dostac w kraku? jakis szrot - zebym sprawdzil czy to ta poszka czarna
mam nadzieje ze zamocno nie namieszalem
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pią Maj 25, 2007 10:48
Ja tylko dodam mimochodem, bo już zdażyło mi się słyszeć dwa razy, że klima nagle przestała działać, a okazywało się po prostu, że pokrętło nawiewu zostawione było na 0
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 52 Skąd: Kraków
Wysłany: Pią Maj 25, 2007 11:19
czy otworzenie tego cos zmieni hmmm mam schemat przed oczami ale jesli jest jakies zabezpieczenie (np tak jak kolesie przez zlaczenie kabelkow obeszli - dramat) to chcialbym to zrobic tak zeby mialo rece i nogi
czy jakbym pojechal gdzies zeby odczytali bledy z kompa czy cos by to dalo?
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 52 Skąd: Kraków
Wysłany: Pią Maj 25, 2007 15:07
wiec tak rozebralem ta puszke i sa tam 4 przekazniki wszystkie sprawne czysciutkie zalanczalem je i wszystko dziala klima i wiatraki chodza - jeden to compresor drugi to wiatraki a 2 nie wiem od czego sa - zaczelam dawac mase na przewody i dalo to efekt zalaczenia klimy - wiec brakuje mi masy - zaczelem zastanawiac sie czy to moze wlacznik - wyjalem go z ogledzin wyglada OK - ma 2 zarowki - po zalaczeniu 1 z nich sie swieci (czemu tylko 1?) dochodzi tylko jednym przewodem prad (zolto czarny) zastnawiam sie czy to cos tam sie nie przepalilo - pomyslow zaczyna mi brakowac
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Maj 2007 Posty: 132 Skąd: Łódź
Wysłany: Pią Maj 25, 2007 21:30
tomcy, zacznij od sprawdzenia przycisku klimy. U mnie zawiesił się w pozycji załączonej pomogło rozłączenie, "popstrykanie" "stukanie"i podłączenie ponowne. (trochę siłowa metoda ale nie miałem zbytnio czasu na jego rozmontowanie)
Potem sprawdź termostat, jest dostępny po odkręceniu schowka, lub od spodu. To takie "pudełeczko" metalowe z kapilarą, o wymiarach ok 5*3*3 cm. dochodzą dwa przewody-zmostkuj je.
_________________ Wszystko dla ludzi, byle z głową.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 52 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Maj 27, 2007 11:32
Wiec tak
termostat zmostkowany - klima sie nie zalancza
przycisk - po wcisnieciu (i trzymaniu przelancza na 2 inne przwody) po puszczeniu przycisku wraca do tych samych 2 (pozycja on)
dalej mam problem z przekazaniem sygnalu na przekazniki - bezpieczniki wszystkie OK
przewod ktory wchodzi do przekaznikow niebiesko-zolty (nie dochodzi do przyciku w kabinie) gdzies mi znika, sa 4 przewody sterujace 2-brazowo-pomaranczowe i fioletowy
w rave - schemat instalacji do A/C rozni sie od rzeczewistosci (sa 4 przekazniki) a rave sa tylko 3 (ze nie wspomne o przewodach)
[ Dodano: Pon Maj 28, 2007 5:10 pm ]
Wiec nie wiedzac gdzie dalej szukac (ehhh) pojechalem do Allheppy na macedonska
pan w autodata - znalazl model i po wyjasnieniu wszystki z mojej strony opcji stwierdzil ze mamy jeszcze do sprawdzenia 2 miejsca (powiecmy sobie szczerze ze w rave to se mozna ...) pokazal mi schemat i jedno miejsce to czujnik temperatury na sliniku (po lewej stronie - tu wlasnie ten czujnik padl) i jeszcze czujnik na parowniku
zmostkowali mi kabel - koszt 40 zl - ehhh - no ale za niewiedze sie placi
teraz musze poszukac czujnika i sobie wymienic
klima sie zalancza po jakis 10-15s po wlaczeniu przycisku wczesniej bylo inaczej - bo odrazu no nic jak wymienie czujnik to zobacze .....
aaa mam schemat wydrukowany A/C - jak cos to go zeskanuje i wrzuce
pokazal mi schemat i jedno miejsce to czujnik temperatury na sliniku
czy to jest ten czujnik
dochodza do niego dwa niebieskie przewody
u mnie ma przerwe, jesli go zmostkuje to klima dalej nie dziala, hmmm moze za krotko czekalem
oba przewody przy sprawdzaniu niezaleznie do masy, nie maja przejscia
musze u siebie tez poszukac tego czujnika na parowniku
moj problem jest opisany blizej tu
http://www.roverki.pl/forum/viewtopic.php?t=14323
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum