Forum Klubu ROVERki.pl :: [R600] Problem z ABS
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R600] Problem z ABS
Autor Wiadomość
Alin 



Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 15
Skąd: Jarosław



Wysłany: Sob Maj 26, 2007 07:57   [R600] Problem z ABS
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1994

Witam. Jak w temacie mam problem z ABS. Po uruchomieniu samochodu kontrolka ABS ładnie gaśnie. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów i wyłączniu samochodu i powtórnym uruchomieniu kontrolka już się świeci. Sprawdziłem ten problem za pomocą wtyczki diagnostycznej i kontrolka ABS "wymrugała" kod 18. Sprawdziłem w programie Autodata opis kodu 18. Brzmi on następująco:
18 - Accumulator gas leakage - relief value/'O' ring
Nie jestem tylko pewny czy powinno tam być 'O' czy zero. Pierścienie ABS wyczyszczone. Może ktoś mógłby mi powiedzieć gdzie szukać usterki, lub podesłać opis kodów błędów ABS ale po polsku. Pozdrawiam Alin
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 05, 2011 22:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Maj 26, 2007 07:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sob Maj 26, 2007 15:46   

Rozumiem, że robiłeś samodiagnostykę według tego opisu: http://www.hondapl.org/sa...iagnostyka.html
Kod nr 18 oznacza problem z ustawieniem zapłonu.
W twoim przypadku problem może leżeć po stronie czujnika abs-u.
Najlepiej pojechać gdzieś podłączyć pod kompa np. KTS Boscha.
Wtedy bedzie wszystko wiadomo.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
Alin 



Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 15
Skąd: Jarosław



Wysłany: Nie Maj 27, 2007 07:13   

Tak, zgadza się. Ale do ABS są osobna tablica kodów. Przynajmniej tak mnie się wydaje. Skoro po zwarciu złącza diagnostycznego miga lampka ABS a nie lampka check
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Nie Maj 27, 2007 07:54   

Kurcze masz rację. Wczoraj byłem trochę nie teges, no wiesz :wink:

Może to Ci pomoże. Po niemiecku, ale zawsze coś.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
Alin 



Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 15
Skąd: Jarosław



Wysłany: Nie Maj 27, 2007 09:23   

Dzięki serdeczne. Tylko mam jeszcze jedno pytanie? Czy komputery da się spiąć z kompem serwisowym. Z tego co czytałem to kompy w Roverach z układem PGM-FI nie komunikowały się z komputerami serwisowymi, a jedyny sposób na zczytanie kodów błędu to metoda błyskowa. Proszę o odpowiedż
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Nie Maj 27, 2007 10:05   

Alin napisał/a:
Czy komputery da się spiąć z kompem serwisowym.

Tego dokładnie nie wiem, ale myśle, że Roverkowy (serwisowy) Testbook poradzi sobie bez problemu. Poczekajmy na mądrzejsze głowy do jutra, a napewno się dowiemy.
Alin napisał/a:
Dzięki serdeczne.

Nie ma sprawy. Mile widziany punkt "pomógł" :wink:
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Maj 28, 2007 16:32   

Alin napisał/a:
Z tego co czytałem to kompy w Roverach z układem PGM-FI nie komunikowały się z komputerami serwisowymi, a jedyny sposób na zczytanie kodów błędu to metoda błyskowa. Proszę o odpowiedż

Gdzie to wyczytałeś?
Moim zdaniem KTS bez problemu obsłuży PGM-Fi

Alin napisał/a:
Sprawdziłem w programie Autodata opis kodu 18. Brzmi on następująco:
18 - Accumulator gas leakage - relief value/'O' ring

U mnie jest dokładnie taki sam błąd ABS.

Wg RAVE symptom/diagnosis:
Moduł ABS sterujący systemem wysokiego ciśnienia wykrył podczas diagnozy uruchomieniowej, że przełącznik ciśnienia (pressure switch) jest wyłączony (OFF).
Silnik pompy ABS działa, gdy przełącznik ciśnienia jest ustawiony w pozycję włączoną (ON) i natychmiast uaktywnia zawór elektromagnetyczny (solenoid valve).
Lampka ABS sygnalizuje błąd, gdy przełącznik ciśnienia zmieni stan z ON na OFF.

Probable cause (możliwe przyczyny):
Wyciek gazu akumulatora (accumulator gas leakage):
- nieprawidłowe ciśnienie na zaworze nadmiarowym (relief valve),
- tylny wylot zaworu elektromagnetycznego zamyka się zbyt późno,
- nieprawidłowe ciśnienie na przełączniku ciśnienia.

Ja sobie z tym dałem na razie spokój, bo kompletnie nie znam się na układach ABS.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R600] SRS PROBLEM
Domcio Rover serii 600, Honda Accord 5 Pon Lis 02, 2009 16:00
NEOSSS
Brak nowych postów [R600] Problem niezidentyfikowany
Jakaś część wyleciała z silnika -> patrz zdjęcia
Vader Rover serii 600, Honda Accord 22 Wto Mar 03, 2009 10:48
truten23
Brak nowych postów [R600] Problem z obrotami
TipToe Rover serii 600, Honda Accord 9 Sro Paź 01, 2008 19:51
oparek
Brak nowych postów [R600] Problem z Alarmem
drag_op Rover serii 600, Honda Accord 4 Pon Sie 11, 2008 14:07
NEOSSS
Brak nowych postów [R600] Problem z gazem
huby Rover serii 600, Honda Accord 2 Czw Lis 13, 2008 20:50
bez



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink