Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Problem z turbiną
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Problem z turbiną
Autor Wiadomość
seyfer 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 727
Skąd: PCT

Rover 75

  Wysłany: Sro Cze 13, 2007 18:41   [R620] Problem z turbiną
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995

Witam wszystkich forumowiczów
Mam problem z turbiną i przejawia sie tym że turbina ciągnie do 3700 obr/min na każdym biegu a czasami to jakby w ogóle nie działała :sad: nie wiem co jest. Mam nadzieje ze nie czeka mnie jej wymiana :/ Znajomy polecił sprawdzenie tego na komputerze dla pewności i jutro jestem umówiony z mechanikiem. Btw czy to normalne w tych modelach ze turbina stosunkowo głośno syczy? ( nie powiem ze mi sie to nie podoba ale po tym co sie teraz dzieje sam szukam jakiejś przyczyny ? Będę wdzieczny za wszelka pomoc
Pozdrawiam

AndrewS: dodalem nawiasy kwadratowe w temacie
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Sty 09, 2011 16:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Cze 13, 2007 18:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Cze 13, 2007 22:12   

Jak popatrzysz na charaktrystykę momentu tego silnika, to zobaczysz, że powyżej 3500 zaczyna lecieć "na pysk" ;) To nie benzyna więc nie ma co go wyżej niż te 3500 kręcić ;) jeśli Nie masz niebieskiej zasłony dymnej za sobą, to turbo będzie OK ;)
PS. Chyba silnik ciągnie do 3700 ;) Turbo można sprawdzić np poprzez pomiar ciśnienia doładowania ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Cze 13, 2007 22:25   

Max liczba obrotów wg instrukcji to 4200/min. A kręcić do 3700? Ja bym się chyba nie pokusił. Rzadko przekraczam 3000, wolę płynną i dostojną jazdę jak przystało na 620SDi :) A świst słychać i to nawet lubię. Ostatnio jednak przy ruszaniu ze świateł z lewej miałem golfa IV TDi i przy otwartej szybie zagłuszył mnie swoja turbiną, a wcale nie poszedł szybciej :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Cze 13, 2007 22:30   

ja czasami i do 4000 pokręcę :mrgreen: :twisted: :cool: ale raczej z rzadka, bo zwyczajnie po prostu nie ma takiej potrzeby ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
seyfer 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 727
Skąd: PCT

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 14, 2007 05:55   

chciałem tylko sprawdzić do ilu rzeczywiście sie kręci. Z tego co zauważylem ze po 30 min jazdy dopiero są takie cyrki. Czasami jest tak ze np na 3 to sie wcale jakby nie chciala ta turbina załączyć :sad:
Wczoraj wracając do domu jechalem 100km/h o wyprzedzeniu nie bylo mowy. Turbina jakby działała wtedy tylko do ok 2500obr :/ nie wiem co jest :/ Dymić nie dymi :/
 
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Czw Cze 14, 2007 08:32   

seyfer napisał/a:
chciałem tylko sprawdzić do ilu rzeczywiście sie kręci. Z tego co zauważylem ze po 30 min jazdy dopiero są takie cyrki. Czasami jest tak ze np na 3 to sie wcale jakby nie chciala ta turbina załączyć :sad:
Wczoraj wracając do domu jechalem 100km/h o wyprzedzeniu nie bylo mowy. Turbina jakby działała wtedy tylko do ok 2500obr :/ nie wiem co jest :/ Dymić nie dymi :/


A jesteś pewien, że to turbina ? Może jest inna przyczyna tych objawów. Sprawdzałeś przepływomierz, szczelność węża intercoolera ?
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Czw Cze 14, 2007 08:35   

A nie masz czasem jakiegoś syfu w dolocie powietrza do filtra? Jakiś liść np. może raz przydławia wlot a raz nie? Zakładam, że sam filtr sprawdziłeś i jest OK?
 
 
seyfer 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 727
Skąd: PCT

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 14, 2007 20:52   

Panowie, będę szczery i powiem ze jesli chodzi o mechanikę to jestem zupełnie zielony :sad: Byłem dzisiaj w warsztacie gdzie podpieli komputer. Elektryka wszystko miód. Koleś mi powiedzial ze pompa czasem świruje i coś tam niby przy niej zrobił. W dłuższą trasę wybieram sie jutro więc zobaczę czy coś mu sie udało zrobić czy też nie. Mam nadzieje ze to bedzie koniec moich problemów z tym cudownym autem

[ Dodano: Pią Cze 15, 2007 10:11 pm ]
Dzisiaj wreszcie sie przemogłem i dojrzałem filtr powietrza :cool: Jest do wymiany tak jak sądziliście ale czy to może mieć taki wpływ na to że dopiero po dobrym rozgrzaniu silnika mam te problemy z turbiną ? :???:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Problem z turbiną
Bartex19881 Rover serii 600, Honda Accord 2 Sro Kwi 15, 2009 22:36
Pino
Brak nowych postów [R620] Czy w sdi jest turbina? czy z turbiną to już inny?
Arthurro Rover serii 600, Honda Accord 5 Pią Lip 20, 2007 15:23
Arthurro
Brak nowych postów [R620] Turbina
Gość Rover serii 600, Honda Accord 21 Pon Kwi 02, 2007 16:17
kazik76
Brak nowych postów [R620] Turbina czy wiązka??
RoBBoD Rover serii 600, Honda Accord 19 Pon Cze 07, 2010 16:38
Gość
Brak nowych postów [R620] Rozrząd, pilot, turbina
CHOROMANSKI Rover serii 600, Honda Accord 4 Wto Kwi 13, 2010 07:05
CHOROMANSKI



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink