[R416Si 96r]. Witam panów.... Czytam posty o podobnej tematyce już od kilku tygodni. Piszecie ciekawe spostrzeżenia z autopsji. Powiedzcie mi teraz skoro tyle już przezyliście co u mnie siedzi.... Bo nie mam już sił ani ochoty.... W dodatku nikt nie może tego wykryć....
Nadmieniam że wszystko mechanicznie i elektrycznie było już sprawdzone i wymienione. Wszystko jest na pozór OK! ale....
BEZ WŁĄCZONEJ KLIMY NIE WŁĄCZY MI SIE WENTYLATOR!!!!!!!
Przy klimie wszystko jest ok..., jeśli jade bez - wentylator - w żaden sposób, anie jeden mi sie nie włączy, gotuje płyn i tyle.
O CO WIĘC CHODZI...............???????????????
SPAMU¦
Wysłany: Pią Cze 22, 2007 11:13 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
BEZ WŁĄCZONEJ KLIMY NIE WŁĄCZY MI SIE WENTYLATOR!!!!!!!
Załóż proszę nowy temat (chociaż kojarzę, że gdzieś on jest... ).
Jeśli gdzieś jest, to wskaż link
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
krzysiek_416 [Usunięty]
Wysłany: Pią Cze 22, 2007 11:32
Sorki ale nie mogę znaleźć. W każdym razie..... napisałem co go boli. Pisałem też już wiele o tym wcześniej. Jak dotąd nici z rezaltatów. Już naprawde zabrakło koncepcji.
Zero szans............
No i może tu jest haczyk, że w dieslach temperatura cieczy jest większa niż w benzynowych
U mnie kręci sie w okolicach połowy wskaźnika. Kiedyś stał równiutko w połowie, teraz zazwyczaj odrobinę ponizej. Ale jak już dojdzie do swojego wskazania, to trzyma się cały czas tak samo.
no i kontynuując tak miło rozpoczęty temacik stwierdzam co następuje:
wymieniłem termostat i ... bez zmian (doopa blada czyli)
Zasugerowany opiniami z kilku źródeł o pozycji wskaźnika, tzn. o jego NIE PODNOSZENIU SIĘ (choć nadal nie wiem na czym te twierdzenia są opierane) stwierdzam, że
teraz to już mnie tak wqr... (zaciekawił ) ten błąd, że już go drania nie odpuszczę, aż nie znajdę przyczyny.
Oczywiście na bieżąco będę Was informował o kolejnych wymienianych częściach (zostały: czujnik od wskaźnika ten z pojedynczym przewodem, pompa wody, chłodnica, przekaźnik wentylatora ) jak i pracach wykonywanych przy autku. W czwartek jadę podłączyć się pod komputer, by wyeliminować jakiekolwiek błędy związane z elektryką lub elektroniką.
...cdn
-------------------------------------------------------
A teraz tak na wszelki wypadek (bo ładuję się w coraz większe koszty) wyraźne pytanie, które kieruję przede wszystkim do piter34
Piotr na czym lub na jakiej podstawie opierasz swoje stwierdzenia ?
Cytat:
Nie jest rzeczą normalną (przyp. wychylenie wskazówki)
Cytat:
W serii K i modelu R200 ma być poniżej połowy
Cytat:
Jeśli drga, to niezauważalnie
Cytat:
W R200 wskaźnik nie ma prawa wskazywać więcej niż parę mm poniżej połowy
Znalazłem w RAVE taki tekst dotyczący wskaźnika temperatury:
"The temperature gauge receives an ignition supply from fuse 1 on a G wire and
is earthed by the B wire on the instrument pack. The gauge receives a signal
from the engine coolant temperature sensor on the G/U wire. When the coolant
temperature is low, the resistance of the temperature sensor is high which
causes the gauge to indicate a cool tem perature. When the coolant
temperature is high, the resistance of the temperature sensor is low which
causes the gauge to indicate a hot temperature."
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
Cytowane przez Ciebie Rozan99 wypowiedzi Piotra opierają się jedynie na Jego własnych doświadczeniach, ewentualnie innych użytkowników biorących udział w grupach dyskusyjnych. A może Oni wszyscy mieli niedogrzane auta ?
Dlatego oczekuję fachowej odpowiedzi najlepiej podpartej jakimś artykułem serwisowym Rovera lub czymś takim. Fragment Rave, który pogrubiłem wyraźnie mówi "aby instrument wskazał gorącą temperaturę".
Ale po pierwsze nie znam angielskiego, by przy tym tłumaczeniu nieudolnym się upierać, a po drugie nie jestem fachowcem od ROVERków stąd czekam na odpowiedź Piotra.
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
Fragment Rave, który pogrubiłem wyraźnie mówi "aby instrument wskazał gorącą temperaturę".
Wskaźnik wskazuje oczywiście wysoką temperaturę, jeżeli tylko taka jest rzeczywiście w układzie chłodzenia.
Ja twierdzę jedynie, że temp. w układzie chłodzenia nie powinna powodować wychylania się wskaźnika powyżej wspomnianego przeze mnie punktu.
Nie twierdzę, że NIEMOŻLIWE jest wychylenie się wskazówki ponad połowę.
To co napisałem wcześniej nie stoi w sprzeczności z cytowanym przez Ciebie fragmentem RAVEa.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
no nie Panowie ... przecież qrde ja nie polemizuję, a jedynie próbuję znaleźć rozwiązanie swojego problemu
napiszę raz jeszcze czytajmy ze zrozumieniem, ze zrozumieniem
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
No i czas najwyższy moi drodzy na podsumowanie tego tematu, gdyż sprawa wskaźnika temperatury płynu chłodzącego (w moim przypadku) została wyjaśniona.
Dzisiaj byłem podłączyć się pod TestBooka i diagnoza brzmi : wszystko jest w jak najlepszym porządku .
Wentylatory załączyły się grzecznie przy temperaturze 102° co sam osobiście na ekranie widziałem, w tym czasie oczywiście wskazówka grzecznie wychyliła się (jak to jest pokazane na fotce nr 2) do 3/4 swojej skali.
Czyli, nie komplikując sobie zbytnio życia stwierdzam: mój wskaźnik działa jak w większości samochodów osobowych.
Przez niemal cały czas pokazuje normalną temperaturę płynu, a jej ewentualny wzrost odnotowuje wskaźnik, informując mnie, że za moment załączą się wentylatory . Błąd wskaźnika może polegać na jego kalibracji, ale na to niestety nikt nie ma wpływu (to już jest tylko i wyłącznie wina producenta podzespołu). I co jeszcze ciekawe mój przypadek w naszym łódzkim serwisie nie był odosobniony.
A na koniec jeszcze się Wam pochwalę , po podłączeniu komputera i ogólnej diagnozie pan stwierdził:
"silniczek jest niemal jak nówka, wszystkie parametry jak z fabryki ... i chciałbym mieć takie problemy z jakimi pan do mnie przyjeżdża "
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
Wentylatory załączyły się grzecznie przy temperaturze 102° co sam osobiście na ekranie widziałem, w tym czasie oczywiście wskazówka grzecznie wychyliła się (jak to jest pokazane na fotce nr 2) do 3/4 swojej skali.
W takim razie u Ciebie ten wskaźnik jest wyskalowany inaczej niż we wszystkich znanych mi R200.
Dobrze, że wszystko gra.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum