Wysłany: Sob Cze 23, 2007 16:59 [Freelander] Dławienie się silnika
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1999
Witam wszystkich forumowiczów, mój Rover to Landrover freelander 18i 16v 1999r, przebieg 130kkm, (silnik chyba seria k trudno mi to stwierdzić) mój problem jest następujący: ciepły i zimny silnik po gwałtownym dodaniu gazu przez sekundę "buczy"( robi takie buuuuu) i wchodzi w obroty, zmieniłem świece na nówki platynowe, kopólke i palec oglądalem i wyglądają na ok, przewody na oko ok, na komputerze nie pokazywał żadnych błędów, (troche cienki program mieli na stacji diag), co to może być? Samochód na benzynie, mam go miesiąc i od początku to występuje zjawisko. Sonda lambda chodzi ok( pracuje w zakresie chyba 0-1v) troche dziwny jeden parametr wyskoczył na komputerze :temp paliwa 200st. Silnik w bardzo dobrym stanie żwawy tylko ta dziura przy dodaniu gazu. Z góry dzięki za pomoc.Jak coś to można mnie zastać też wieczorami na gg.
Dodam jeszcze że jak zdjąłem kostke z przepustnicy to praktycznie nic sie nie zmieniło, czujnik temp (brązowy) zdejmowałem kostke też i też bez reakcji poza włączonymi wiatrakami
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 18, 2010 14:57, w całości zmieniany 9 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sob Cze 23, 2007 16:59 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Sob Cze 23, 2007 18:08
popraw temat stosuj się do zasad forum tam wyżej masz regulamin (ale to tylko nawiasem gdyż moderatorzy piją dziś wode ognistą na zlocie ). Parametr dobry gdyż napewno byłeś na kts , a rover nie ma diagnozy temp. paliwa także widzi zawyżoną wartość.
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
I co koledzy nikt nie ma jakiegoś pomysłu?, sprawdze jutro jeszcze raz sonde bo mam podobne objawy jak po usterce sondy może ja nie pamiętam dokładnie do ilu dochodziła sonda volt , ale silnik jest żwawy. A o ile pamiętam to zawór przepustnicy pokazywał max 0,4v czy to ok?
[ Dodano: Nie Cze 24, 2007 10:16 pm ]
koledzy pomóżcie. Zmienie jutro przewody chyba i zobaczymy. tylko że te objawy nie wyglądają na przewody silnik nic nie prycha tylko ta dzióra. Jak troche przysłonię ręką wlot powietrza to tej dzióry nie ma, coś jak by za dużo powietrza, pali eż sporo
[ Dodano: Pon Cze 25, 2007 10:16 am ]
Help
[ Dodano: Pon Cze 25, 2007 11:20 pm ]
Dzisiaj wymieniłem przewody na bosh, kopułke, sonde sprawdziłem jest ok, i kur... nadal bez zmian
Wysłany: Pon Cze 25, 2007 22:22 [LR Freelander 1.8i 16v serie k] dławienie się silnika
Witam wszystkich forumowiczów, mój Rover to Landrover freelander 18i 16v 1999r, przebieg 130kkm, (silnik chyba seria k trudno mi to stwierdzić) mój problem jest następujący: ciepły i zimny silnik po gwałtownym dodaniu gazu przez sekundę "buczy"( robi takie buuuuu) i wchodzi w obroty, zmieniłem świece na nówki platynowe, kopólke i palec oglądalem i wyglądają na ok, przewody na oko ok, na komputerze nie pokazywał żadnych błędów, (troche cienki program mieli na stacji diag), co to może być? Samochód na benzynie, mam go miesiąc i od początku to występuje zjawisko. Sonda lambda chodzi ok( pracuje w zakresie chyba 0-1v) troche dziwny jeden parametr wyskoczył na komputerze :temp paliwa 200st. Silnik w bardzo dobrym stanie żwawy tylko ta dziura przy dodaniu gazu. Z góry dzięki za pomoc.Jak coś to można mnie zastać też wieczorami na gg.
Dodam jeszcze że jak zdjąłem kostke z przepustnicy to praktycznie nic sie nie zmieniło, czujnik temp (brązowy) zdejmowałem kostke też i też bez reakcji poza włączonymi wiatrakami
piter34: retusz tematu. dopisuj zawsze model samochodu
Ostatnio zmieniony przez piter34 Wto Cze 26, 2007 09:20, w całości zmieniany 1 raz
Moze jestes przewrazliwiony? Freelander jest stosunkowo ciezki dla 120 konnego silnika i z niskich obrotow jest mu ciezko, chyba ze mowisz o dodawaniu gazu na luzie.
Na poczatek wymien filtr powietrza.
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
Swiece platynowe według katalogu takie idą, to na luzie się dzieje przy dodaniu gazu, sonad jest sprawdzona, wszystke filtry i swiece , przwody kopułka i palec,
Swiece platynowe według katalogu takie idą, to na luzie się dzieje przy dodaniu gazu, sonad jest sprawdzona, wszystke filtry i swiece , przwody kopułka i palec,
No to się dużo wyjaśniło.
Nie spodziewałem, że w LR Freelander 1.8 jest już bezkopułkowy i z platynowymi świecami.
Jeżeli to się dzieje na postoju i po krótkotrwałym wciśnięciu gazu do dechy, to ja bym się niczym nie martwił. Ja w serii K miałem to samo.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
kopułke ma nową , palec, świece , filtr, dzieje sie tak nawet przy 1000obr, jest takie lekkie zadławienie jak by zapłon troche spózniony, Te objawy na benzynie podczas jazdy są prawie nie zauważalne ale na sekwencji (stag300) jest szarpnięcie, dzisiaj mi jeden "elektromechanik " powiedział że komputer się zaadoptował od zapchanego filtra paliwa i teraz ma takie ustawienia, czy to możliwe? mówił żeby zresetować komp
Te objawy na benzynie podczas jazdy są prawie nie zauważalne ale na sekwencji (stag300)
...trzeba było tak od razu...
bartko100 napisał/a:
jest szarpnięcie, dzisiaj mi jeden "elektromechanik " powiedział że komputer się zaadoptował od zapchanego filtra paliwa i teraz ma takie ustawienia, czy to możliwe? m
Moim zdaniem nie jest to możliwe.
bartko100 napisał/a:
mówił żeby zresetować komp
Nie można tego wykonać domowymi sposobami.
Wg mnie powinieneś porządnie wyregulować gazownię.
Zanim to zrobisz wypadałoby wykasować nastawy autoadaptacji na komputerze i pojeździć trochę na benzynie (aby komp benzynowy dobrze sobie adaptację poustawiał).
Wtedy dopiero zebranie mapy gazowej na benzynie, a następnie mapy benzynowej na gazie. Potem tylko regulacja.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
a jak to wykasować , jakim programem? przez odłączenie aku pewnie nic nie da?
[ Dodano: Sro Cze 27, 2007 4:08 pm ]
Zapomniałem dodać że jak go kupiłem to przy każdym otwarciu wlewu paliwa robiło się podciśnienie teraz już uporałem się z tym , czy to mogło być przyczyną rozstrojenia się komputera?
a jak to wykasować , jakim programem? przez odłączenie aku pewnie nic nie da?
Wg mojej wiedzy nastawy można wykasować tylko na ROVERkowym TestBooku (w ASO jakimś byłym).
Ewentualnie możesz zacząć jeździć tylko na benzynie. Przejedź jakieś 500km i autoadaptacja powinna wrócić do normy.
Radzę Ci pobrać ze strony producenta instrukcję programowania Twojej instalacji i przeczytanie jej.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Zapomniałem dodać że jak go kupiłem to przy każdym otwarciu wlewu paliwa robiło się podciśnienie teraz już uporałem się z tym , czy to mogło być przyczyną rozstrojenia się komputera?
U mnie zawsze syczy podczas odkręcania korka i jest to zjawisko zupełnie normalne.
Na pewno nie wpływa na komputer wtrysku.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Sro Cze 27, 2007 16:30
zrobią tam gdzie mają testbook i oprogramowanie do freelandera , komputer w free jest typu mems , wiec rozprogramowanie nie wchodzi w rachube, w ustawieniach możesz ustawić gorszej jakości paliwo , i komputer będzie elminował dławienie. niektóre usterki odczytasz tylko testbook także nie patrz na zwkły komp bo może oszukiwać.
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
zrobią tam gdzie mają testbook i oprogramowanie do freelandera , komputer w free jest typu mems , wiec rozprogramowanie nie wchodzi w rachube, w ustawieniach możesz ustawić gorszej jakości paliwo , i komputer będzie elminował dławienie. niektóre usterki odczytasz tylko testbook także nie patrz na zwkły komp bo może oszukiwać.
Dzięki, a może wiecie w mazowieckim gdzie można znależc testbooka, a może zalać 98pb?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum