no właśnie aby sie znał, patrzyliśmy teraz jeszcze kts'em chyba 550 i znajomy stwierdził że jest za uboga mieszanka, (na sondzie za mało pokazuje) , jutro chce zmierzyć ciśnienie paliwa manometrem
[ Dodano: Sro Cze 27, 2007 8:15 pm ]
Jeszcze jedno, jesli to komputer to co by go rozstroiło?
A może za chwilę się okaże, że do baku wlewasz ropę, a nie benzynę...?
Czy nie możesz podać WSZYSTKICH informacji od razu, a nie częstować nas po kawałeczku? Odechciewa się odpowiadać...
Pisałeś przecież, że opisywane objawy na benzynie są niezauważalne, a teraz się okazuje, że "on żle chodził przed gazem też"...
Ja już nie wiem w co wierzyć i co uznawać za pewnik w Twoich postach...
bartko100 napisał/a:
a kolega wyżej PHJOWI napisał że ona nie ma autoadaptacji,
No właśnie nie wiem skąd takie info. To musiałby być bardzo głupi sterownik wtrysku, gdyby nie miał autoadaptacji.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Nie częstuje po kawałku, tylko nie podałem że pare dni temu założyłem sekwencje, objawy takie były od początku jak go mam, to ok 4tygodni, nie myślałem ze gaz ma wpływ na to co się działo wcześniej
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Sro Cze 27, 2007 22:30
żle mnie zrozumiałeś , nie napisałem że nie ma auto adaptacji bo każdy sterownik silnika musi mieć coś takiego, chodzi o to że dane zapisane na stałe w ecu są nieulotne nie mazalne. A takie dane jaki live monitor silnika się ustawia sam pod dany stan czujnik etc.
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
A jak zobaczysz cewke , styki czyste, ale cewka nie wydaje mi sie bo py strzelał albo prychał jak cewka by była coś podejrzana, . Do PHJOWY, czyli jak wszystko jest ok to co sam wróci do ustawień serwisowych?
Tam gdzie byłeś na komputerze powinni Ci szukać problemu do skutku o ile zapłaciłeś, to ich duś by sprawdzili Ci cewkę. Ja miałem malutkie pęknięcie o którym mechanik nic nie powiedział, zmieniłem przewody (taka była diagnoza i fakt uszkodzone były od cewki), żona odebrała auto niby było ok według mechanika i według niej, więc zapłaciła. Jak zapłaciła powiedział dopiero o cewce (mi słowa wcześniej nie powiedział a gadałem z nim kilka razy przez telefon). Sam sprawdziłem jak jedzie auto, była znaczna poprawa, jechał ok. Ale jak wcisnąłem ostro pedał od 1500 do 2000 obrotów silnika to zaczął się dusić. Więc kazałem wymienić cewkę i teraz jest wszystko ok.
A sprawdzałeś stan wydechu ? Wszystko prawidłowo ? Nie przytkany, bądź rozszczelniony gdzieś czasem ?
Co do regulacji to nie wiem jak jest w freelanderach, ale w poldoroverze z MEMS 1.6 jest procedura ustawiania przepustnicy. Polega to na tym ze:
1. Wlaczasz zaplon
2. Wciskasz 5 razy pedal do oporu i puszczasz (ew. reka ruszasz przepustnica do wychylenia maks. i wracasz do zera - tez 5 razy)
Po tym zabiegu silniczek krokowy sam ustawia polozenie przepustnicy. Potem bez wylaczania zaplonu odpalasz silnik i czekasz do wlaczenia wentylatora. Samochod musi chodzic sam bez ingerencji w gaz. Po wlaczeniu wentylatora nalezy przejechac sie z 20km. Po tym zabiegu polozenie przepustnicy jest wyregulowane. To jest jedyna rzecz ktora mozna manualnie wyregulowac. Reszta to TestBook. Prawdopodobnie kompa maja na Bokserskiej w Wawie i w serwisie Citroena - Vorbrodt (ul. nie pamietam)
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
Wydech nowy był jak kupiłem , rozszczelniony nie jest a przytkany raczej napewno nie, ale co by miał wydech? jak rozszczelniony to chyba łatwiej spalinom opuścić silnik, gorzej jak zatkany ale samochód chodzi jak żyleta, a wracając do cewki czy takie objawy to mogą od cewki, sprawdze ale bardziej mi na komputer i jakieś rozstrojenie wygląda, na ucho to tak jakby mu się zapłon spóźniał , brakowało wyprzedzenia zapłonu. Wczoraj odkręciłem potencjometr przepustnicy i delikatnie w jedna strone przestawiłem i sprawdzałem silnik, potem w drugą i yteż nie było poprawy.
żle mnie zrozumiałeś , nie napisałem że nie ma auto adaptacji bo każdy sterownik silnika musi mieć coś takiego, chodzi o to że dane zapisane na stałe w ecu są nieulotne nie mazalne.
Czy mam rozumieć, że są niemazalne nawet poprzez Testbooka?
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Czw Cze 28, 2007 10:29
tak . tylko niektóre sektory rusza testbook mems jest podzielony na dwa obozy jak w kompie rom ram . Rom ma pamięć stałą i jeśli np, ładujesz mu nowy soft to ładujesz mu w ram , rom się nie zmieni. tyle że w memsie ram się nie maże po zaniku prądu .
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Czw Cze 28, 2007 10:34
tak samo jak w sterowniku srs po przez kodensatory takie swojego rodzaju baterie
[ Dodano: Czw Cze 28, 2007 11:36 am ]
dam tobie taki przykład , ładujesz nowego softa przez testbook i wyłączą prąd , jeśli nie rom to by sterownik był do kosza . Tak jak to się dzieje w oplach na multecu.
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
W akcie desperacji sprawdzałem dzisiaj sonde jeszcze raz na kts 650, i wyszło tak : na wolnych obr oscyluje ok 0,8v , ale po dodaniu gazu spada nawet do 0,14 i powoli rośnie , gdy przytrzymam na 3000 to ma ok 0,6-0,8, czy to jest ok? szukałem na FAQ i nie wiem jak to zinterpretować.Mi wydaje się ze jest padnięta?Gdzieś tam znalazłem że od 0,9- 1,3 powinna mieć ale to coś chyba za dużo
Dzięki ale to czytałem, ale nie potrafie wyciągnąć wniosku, czy mam dobrą czy złą. Nie wiem czy tak nisko powinna spadać po dodaniu gazu i dopiero wzrastać bo o tym nic nie ma. Jak sie wczytuje dokładnie to wyciągam wniosek że przy podnoszeniu obrotów do 3000 napięcie nie powinno spaść poniżej 0,5v , czy dobrze rozumuje?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum