Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam
Sprowadziłem niedawno wymarzonego R75 CDT, rocznik 2001.
Po zdiagnozowaniu usterki (mi. dzięki temu Forum) o częstym nie odpalaniu pojawił się problem ubytku płynu chłodniczego ok 0,7l na 1000 km. Węże suche, brak śladów pod autem w garażu. Nie ma śladów płynu w oleju.
Po odsłonięciu silnika znalazłem ślady płynu w okolicach wtryskiwaczy na plastikowej obudowie klawiatury. Powoli sączy oraz jest jakieś mazidło jakby z wyparowanego płynu.
Skąd wziął się tam ten płyn?
Czy ktoś z Was szanownych użytkowników R75 CDT spotkał sie z taką usterką?
Jaka może być tego przyczyna?
Nie mam zaufanego mechanika a zanim pojadę do kogokolwiek chciałbym usłyszeć jakieś podpowiedzi na co zwrócić uwagę aby nie zostać wyrolowanym.
pozdrawiam serdecznie
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lis 22, 2010 11:21, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lip 30, 2007 11:42 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 12 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 157 Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: Pon Lip 30, 2007 12:18
ja miałem podobną sytuację i jak się okazało uszkodzony był ktuciec. to jest taki plastikowy trójnik który przykręcany jest do silnika i dochodzą 2 węże jeden od chłodnicy drugi chuba od webasto. jeżeli to jest ta część to pasuję od BMW tylko trzeba spisać Nr i podać sprzedawcy. Koszt kompletu z uszczelką to ok. 60 zł.
Ale w jaki sposób płyn znalazł sie powyżej tego trójnika w pobliżu wtryskiwaczy??
Cieknie trójnikiem, paruje, oblewa plastikową osłonę silnika i skrapla sie koło wtryskiwaczy??
Jeśli masz płyn w okolicach wtryskiwaczy, to raczej jest to ropa, nie płyn chłodniczy.
Też tak miałem - wymieniłem wężyk powrotu z wtryskiwaczy i teraz mam sucho. Ewentualnie któryś wtryskiwacz lub przewód wysokiego ciśnienia jest nieszczelny.
Pozdrawiam!
_________________ Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
Co do uszczelki pod głowicą, to jeszcze nie słyszałem o tym, aby padła w R75 dieslu.
Właśnie - mało prawdopodobne.
Musisz dokładnie szukać - sączy się gdzieś powolutku. Ja zanim doszedłem, że to wspomniany trójnik, też trochę nerwów zjadłem i czasu ok 2 tygodni. Może "pomacaj" węże w okolicy webasto, albo gdzieś przy samej chłodnicy.
Pozdrawiam!
_________________ Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Pią Paź 19, 2007 18:30
Ten wyciek to norma kup nowe kolanko plastikowe z uszczelka to co na zdjeciu i po sprawie.
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum