Pomógł: 12 razy Dołączył: 04 Paź 2006 Posty: 157 Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: Sro Sie 01, 2007 08:21
Jednak ja osobiście jestem przeciwny kupowaniu części zamiennych na szrocie zwłaszcza dotyczy czujników lub tym podobnych.
Zresztą niejednokrotnie część z e szrotu jest ze starszych samochodów lub rówieśników jakie używamy. Np dzwoniłem kiedyś na szrot za kołem pasowym 3 razy dzwoniłem i 3 razy podawano mi inny rok produkcji i przebieg samochodu od jakiego jest zdemontowane. cena... większa niż nowy zamiennik... to samo dotyczy czujnika ABS na szrocie za używany wołaja nawet 400 zł ja zapłaciłem z montażem niespełna 300 zł ostatnio zapaliła mi się kontrolka informująca zużycie klocków i za czujnik nowy zapłaciłem 32 zł.
Teraz jak czegoś szukam zaczynam od sprawdzenia ceny na allegro i idę do sklepu i zamawiam bo w sklepie jest taniej i wiem co biorę.
Naprawdę bez problemu można kupić prawie wszystko przynajmniej do R 75 no może wykluczając elementy karoserii, a Nr oryginalnych części ułatwiają znalezienie zamiennika.
SPAMU¦
Wysłany: Sro Sie 01, 2007 08:21 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jednak ja osobiście jestem przeciwny kupowaniu części zamiennych na szrocie zwłaszcza dotyczy czujników lub tym podobnych.
Tez jestem przeciwna.. Wiadomo czesci eksploatacyjne zawieszenia, wszelkie pompy itp kupuje sie nowe.. Czujniki raczej tez, no moze z malymi wyjatkami. Jednak co do silnika wentylatora, tutaj mialabym odmienne zdanie. Jest to bardzo charakterystyczna usterka dla tego modelu. Nowy silnik went kosztuje w granicach 2000 zl. Na poczatku sezonu, gdzie wiekszosc z nas zauwaza te usterke po kupnie auta, jest nie do dostania od reki. Ja dowiadywalam sie bodajze w maju w serwisie w Berlinie oraz we Frankfurcie, i czas oczekiwania byl min 2 tygodnie, i nie gwarantowali ze na pewno bedzie, a cena niecale 500 Eur bez MWST (dolicz do tego 19%), no chyba ze ktos kupuje na firme z euronipem. Podejrzewam ze cena w po sezonie jest nieco nizsza. I taka ciekawostka, serwisant w Berlinie powiedzial mi, ze dlatego tak sie dzieje, bo siemens produkuje te silniki w Meksyku. Wiadomo droga, czas i inne sprawy logistyczne, celne i spedycyjne... i cena rosnie. W rosyjskim sklepie internetowym, taki silnik kosztuje chyba okolo 800- 900$ ( o ile dobrze pamietam). Wiec Polak potrafi, i trzeba cos niestety wymyslec. Kupic nowy!!!!---tak, ale jaka mamy gwarancje ze zrobimy ze 2 sezony i znowu padnie nam minusowa szczotka ( pod warunkiem ze kupimy z komutatorem, no chyba ze silnik rezystorowy, to gwarancja ze pochodzi troche-- ale konieczna bedzie mala przerobka).Serwisant daje 12 miesiecy gwarancji na to ustrojstwo. Ale zazwyczaj jest to zlosliwosc przedmiotow martwych, ze pada nam zaraz jak sie konczy gwarancja. Jak wiadomo ta usterka jest bolaczka wiekszosci uzytkownikow. Ja osobiscie skorzystalam z porad Mariana K. ( Jest wielki) oraz Rickiego z Wroclawia--(niesamowita wiedza) i dodalam troche inwencji tworczej tzw mozgu elektroniki czyli mojego kumpla i wyszlo mi to co wyszlo. Za niecale 200 zl mam chlodno w autku. A za roznice 1800 wole jechac gdzies na urlop i pobyczec sie na plazy..Zatem ten wybor zalezy od kieszeni wlasciciela. Sluze pomoca dla innych i pozdrawiam
[ Dodano: Sro Sie 01, 2007 9:15 am ]
Olo12 napisał/a:
Teraz jak czegoś szukam zaczynam od sprawdzenia ceny na allegro i idę do sklepu i zamawiam bo w sklepie jest taniej i wiem co biorę.
Zgadzam sie Allegro bywa zgubne, czasem krzycza takie ceny, ze rece opadaja..Najczesciej korzystam z kupna czesci nowych w Niemczech. I tam wlasnie kierowane jest moje pierwsze zapytanie dot cen i czesci. Jest mnostwo firm za Odra oferujacych sprzedaz czesci zamiennych..Sa ceny listowe, ale mozna trafic na czeste promocje (jak towar dluzej zalega na magazynie). Ale sa tez przypadki, gdzie potrzebna jest nadprodukcja danej czesci do zamowienia, wtedy wiadomo, cena idzie w gore, a i czas oczekiwania sie wydluza.
[ Dodano: Sro Sie 01, 2007 10:01 am ]
Olo12 napisał/a:
Naprawdę bez problemu można kupić prawie wszystko przynajmniej do R 75 no może wykluczając elementy karoserii, a Nr oryginalnych części ułatwiają znalezienie zamiennika.
Tu bym polemizowala....Przypadek pompy wody do 2,0 CDT 2000 rok produkcja czerwiec.. Pompa jest nie do zdobycia. Walczylam z tym problemem prawie miesiac.Serwis oferowal za 815 zl i jeszcze nie pasowala.Odeslalam. Uchwyty laczace pompe z termostatem - przesuniecie okolo 8 mm na jednym otworze --- w 2 otworach - a niby oryginal Hepa. Jednak trzeba przerabiac. Ale nie ma jak nawiercic, niestety brak miejsca w zewnetrznych wypustach obudowy pompy.Zamiennik Febi, tez nie podpasuje sie pod termostat. Tyle dobrze ze uszczelka pod termostat wszedzie pasowala. Przesuniecie 2 otworow, ale tutaj jest cena ponad polowe nizsza i mozliwosc nawiercenia otworow (jest miejsce i bez problemu mozna nawiecic i nagwintowac otwory). SKF tez ma zamiennik, ale nie do dostania, tylko i wylacznie na zamowienie i blizej nie znany czas oczekiwania, musza doprodukowac. A cena zblizona do Hepa. Jest jeszcze jakis producent ( nie pamietam nazwy) oferowal za 420 zl ale rowniez nie pasowala..Na forum nie spotkalam sie z problemem pompy wody.Moze u mnie to jednostkowy przypadek, ze akurat nie pasowaly otwory. A, ze stracila swa szczelnosc, temu to sie akurat nie dziwie , czesc eksploatacyjna, jak wszystkie inne, zuzywa sie. Po prostu trafilam na egzemplarz auta z bardzo krotkiej serii, gdzie byly montowane akurat pompy z takimi otworami. Bo termostat tez ma inny rozstaw i po nr seryjnych oryginau wyjetego z auta byl nie do dostania, nawet przy pojedynczym zamowieniu, zadna firma nie podjela sie sciagniecia (Produkowany dla BMW Austria). Dodam, ze pompa oraz termostat byly oryginalne, nigdy nie odkrecane, sruby nie ruszane--fabryczne. Stary komplet (termostat-pompa) idealny, pompa padla, wiec po co kupowac caly komplet termostat i pompe, jak mozna bez problemu nawiercic otwory. Koszt termostatu tez nie nalezy do najnizszych. To tak dla ciekawostki pisze. Z wiekszoscia czesci nie ma problemu, sa zamienniki, ale sa ekstremalne przypadki czesci zuzywajacych sie, gdzie naprawde sa problemy z ich dostaniem. Najczesciej jest tak w przypadkach bardzo krotkich serii, gdzie pozniej producent cos zmienia. Marka niby angielska, a mozna dopatrzec sie swiatowego skladaka ( silnik went-siemens canada-oryginal, teraz meksyk, termostat austria, uszczelka pod termostat Indie) niezle. Oni wybieraja do produkcji seryjnej gdzie taniej, a pozniej my mamy problem z dopasowaniem, badz dosteniem danej czesci, bo producenci sa rozrzuceni w kazdym zakatku swiata. A najgorzej jeszcze jak padnie firma produkujaca dana czesc do produkcji seryjnej, albo z iinych wiadomych albo niewiadomych przyczyn zaprzestanie produkcji danej czesci....i wtedy zaczynaja sie schody. Inny producent, zmiany, modernizacje, wielkosci otworow i milion innych rzeczy...Ale my uzytkownicy pozniej mamy ten problem na glowie, nie mozemy dostac, przeplacamy...realia rynku Tutaj wlasnie mozna podpasowac problem tej mojej pompy wody. Oby jak najmniej takich przypadkow!!!!
Ale to nie tylko w Roverkach, VW, Volvo tez borykaja sie z takimi problemami ( znam z autopsji)...nieco sie rozpisalam...
w R75 w dieslu od silnika went odchodza 4 kable...a w wiekszosci silnikow od innych marek odchodza 2 w porywach do 3 wiec trzeba by sie udac do jakiegos eksperta w dziedzinie elektryki i powiedziec zeby przerobil
Masz 4 kable, bo są 3 biegi - jak kupisz silnik z 3 kablami, to będziesz miał tylko 2 biegi, jak kupisz z 2 kablami - dostaniesz 1 bieg. Ja nie słyszałem, żeby komukolwiek przegrzewał się silnik CDT (sam jeździłem z uszkodzonym wentylatorem rok) więc nie ma kłopotu. Ważne tylko aby podłączyć nowy silnik tak, aby działał po włączeniu klimy (pierwszy bieg), czyli: odłączasz stary wentylator, zostawiasz oryginalną płytkę sterującą, sprawdzasz miernikiem na którym przewodzie pojawia się napięcie po włączeniu klimy, podłączasz nowy wentylator i po sprawie.
Pozdrawiam!
_________________ Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 261 Skąd: Kraków
Wysłany: Sro Sie 01, 2007 22:01
No nic;) od poniedzialku pochodze po warsztatach i zlomowiskach poszukam, popytam...jak cos znajde to napisze na forum od jakiego samochodu;D Pozdrawiam
No nic;) od poniedzialku pochodze po warsztatach i zlomowiskach poszukam, popytam...jak cos znajde to napisze na forum od jakiego samochodu;D Pozdrawiam
Znalazłeś?
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 261 Skąd: Kraków
Wysłany: Czw Sie 16, 2007 18:08
Sprawa wyglada nastepujaca: na allegro jakis facet sprzedaje po 800zl takie silniki wraz z puszka sterujaca...sciagnal 3 z Niemiec(2 diesle i 1 benzyna)..kupilem jeden zobaczymy co jest warty...gosc ma chyba maila parts2@o2.pl wiec w razie czego mozna sprobowac napisac:) ale dowiedzialem sie rowniez ze w salonie w BMW w Krakowie przy wylocie na Warszawe maja jeszcze czesci do Rovera i taki nowy silnik wraz z puszka sterownicza(bez smigla i obudowy) kosztuje 2200zl...Pozdrawiam
[ Dodano: Czw Sie 16, 2007 6:13 pm ]
POPRAWKA! Gosc ten ma maila parts2@wp.pl a telefon kontaktowy to: 698 363 760. Z tego co mi wiadomo jest z Poznania...mozna zadzwonic albo napisac maila i zapytac czy nie sprowadzi nastepnych silniczkow...
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 261 Skąd: Kraków
Wysłany: Wto Sie 21, 2007 11:10
Piter34 jest tam rowniez BMW...a co do zakupionego przezemnie silnika to silnik nie jest sprawny w 100% bo trzeba wymienic komutator bo chodzi ale jak sie go obroci do "gory nogami";P no ale lepszy taki silnik niz ten moj stary ktory nadaje sie na zlom:) tak wiec z tym allegro tez trzeba ostroznie:) Pozdrawiam;)
..a co do zakupionego przezemnie silnika to silnik nie jest sprawny w 100% bo trzeba wymienic komutator bo chodzi ale jak sie go obroci do "gory nogami";P no ale lepszy taki silnik niz ten moj stary ktory nadaje sie na zlom:)
I wlasnie tu tkwi najwiekszy problem....z tymi silnikami wentylatorow oprocz wycierania szczotki minusowej ( co nie jest problemem---mozna wymienic) jest wlasnie KOMUTATOR. Az cisnie mi sie na usta pytanie? ile dales za ten padniety silnik wentylatora? A przede wszystkim co padlo w twoim silniczku wentylatora??
U mnie tez tak bylo, jak wyciaglam silniczek, powymienialam szczotki, to chodzil, troche nawalal, czyli nie we wszystkich polozeniach chodzil...(po prostu nie stykal) czegos takiego bym nie wkladala do auta, bo zero gwarancji. U mnie chyba pochodzil niecala godzine ( dokladnie juz dzis nie pamietam) i przy nastepnym uruchomieniu padl calkowicie.. Wyciaglam z auta i to samo (czasem stykal czasem nie)..Skoro masz juz to zdemontowane dlaczego nie podpasujesz z innego auta.. najprosciej, najtaniej i najszybciej... albo po prostu nadlutuj na stary komutator blaszki (metoda Mariana)...Lato sie konczy!!!!
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 261 Skąd: Kraków
Wysłany: Wto Sie 21, 2007 13:34
Jolcia podobnie jak Twoj silniczek moj tez nie dzialal we wszystkich polozeniach;) ja stwierdzilem ze wymienie komutator na nowy bo podobno jest taka mozliwosc...a co do ceny tego silniczka z allegro to 800zl...
ja stwierdzilem ze wymienie komutator na nowy bo podobno jest taka mozliwosc...
Komutatora nie wymienisz ( z tego co sie orientuje) rzecz nierozbieralna. Jest zespolony razem z wirnikiem ( z tego co widzialam, no chyba ze sie myle).Moze niech nasz kolega Marian K to oceni lepiej. Gdzies w Poznaniu dorabiaja komutatory, koszt okolo 170 zł ( o ile dobrze pamietam). Ale trzeba odeslac wzornik i termin oczekiwania okolo 1-2 tygodnie (Tylko jak to zrobic! nydyrydy), tez juz tak kombinowalam, zeby wymienic komutator..Moze ci sie uda....mi niestety nie udalo sie. Nie bylismy w stanie rozdzielic komutatora od wirnika (za mocne spawy byly )
patrysgn napisał/a:
...a co do ceny tego silniczka z allegro to 800zl...
Z tego co piszesz kupiles za 8 stowek uszkodzony silnik..(za taka kase??? uszkodzony??? )Ja ten temat obrabialam chyba od maja, osobiscie, wlasnymi kobiecymi dlonmi ingerowalam w naprawe. Wiec po co sobie robisz tyle zachodu i wywalasz niepotrzebnie kase i to jeszcze za cos co ci nie bedzie chodzilo (moglam ci wyslac moj silnik z nowymi szczotkami i mialbys to samo -- tyle, ze pokrylbys jedynie koszty frachtu)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 261 Skąd: Kraków
Wysłany: Wto Sie 21, 2007 17:33
Widzisz Jolcia...na allegro Sprzedajacy napisal ze jest sprawny w 100% dlatego go wzialem po uprzedniej telefonicznej konsultacji z owym Sprzedajacym...i owszem silnik chodzil z tym ze tylko w pozycji "do gory nogami"...Ale stwierdzielm ze nie bede robil afery bo przynajmniej ma magnezy cale i niewiele trzeba aby byl sprawny...a jakbym go oddal to zostalbym bez niczego...Zobacze co mi powiedza tam gdzie oddalem silnik bo podobno przekladaja komutatory...Dam znac co i jak....
z tego co wiem, to komutatory silników prądu stałego się wymienia przy przewijaniu wirników tychże (nikt się nie bawi w rozlutowywanie i lutowanie komutatora na jego miejscu , więc wymiana samego komutatora też jest pewnie możliwa
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
nadlutuj na stary komutator blaszki (metoda Mariana)
No cóż - po ok 4-ro miesięcznej bezawaryjnej pracy - komutator rozpadł się, tak więc "metoda Mariana" nie jest niestety skuteczna . Ale nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło: poszedłem na szrot, kupiłem wentylator od Opla, podłączyłem i kręci wyśmienicie . Za ok. tydzień powinien być nowy artykuł - jak podłączyć dowolny wentylator w miejsce starego.
Pozdrowionka!
_________________ Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum