Być może jest co było u mojego brata. Szczotka na silniku nawiewu zawiesiła sie. Odkręciłem schowek przed pasażerem rozkręciłem obudowę od nawiewu wyciągnąłem silnik przeczyściłem szczotki i delikatnie przesmarowałem - podłączyłem i działa w samochodzie brata już 4-5 lat.
Objawy były podobne raz się włączało raz nie czasami pomagało mocniejsze stuknięcie drzwiami pasażera lub wybój na drodze... w końcu całkiem zdechło. Opisana procedura rozwiązał ten problem skutecznie - mam nadzieje że i Ci pomoże
Koledzy światli w temacie mam prośbę. Raz już zacząłem to rozbierać. Odkręciłem schowek, jakąś listwę poprzeczną (na której jest mocowany schowek), zobaczyłem jak działa obieg zamknięty / otwarty i już widziałem silniczek, ale obawiając się, że za dużo rozbiorę i coś przy okazji rozwalę, zaprzestałem i wszystko spowrotem poskładałem.
Czy mógłby ktoś to jakoś łopatologicznie przedstawić lub zrobić fotkę i opisać które śruby odkręcić będąc już za schowkiem i tą listwą ?
Ostatnio zmieniony przez Zientas Pią Cze 22, 2007 09:19, w całości zmieniany 1 raz
postaram opisac krok po kroku
1 odkrecasz schowek
2 odkrecasz metalowa listwe
3 w gornej czesci po prawej stronie urzadzenia nadmuchu jest cos w rodzaju prostokatnej
plytki
4 odkrec ja (dwa wkrety)
5 pod nia sa rezystory
kiedys mialem fajna stronke krok po kroku ze zdjeciami postaram sie ja znalezc
powodzenia
...a między 400 a 600 nie ma różnic w tym temacie?
z tego co widać w rave to płytka z opornikami jest trochę inaczej przykręcona, ale powinieneś ja znaleźć, dla ułatwienia rysunek dmuchawy, (to powinno być po prawej stronie za schowkiem
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Ponownie wracam do tematu bo jeszcze go nie rozwiazalem - niestety.
Przeczytalem cos takiego na Techniczny FAQ: tu
Cytat:
Idea działania jest taka, że (na przykładzie nawiewu z 4 biegami) na pierwszym biegu prąd przepływa przez 3 identyczne rezystory (łączone w szereg), na drugim biegu przez 2 rezystory, na trzecim biegu przez 1 rezystor. Na najwyższym biegu prąd nie przepływa przez żaden rezystor.
Czy z tego nie wynika, ze na najwyzszym biegu powinno dzialac bo nie jest odpowiedzialny za to zaden rezystor?
Pomijam oczywiscie to, ze mam piec (5) biebow dmuchawy a nie cztery.
Co o tym myslicie?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Dodam tylko, że wentylator na np. 3 biegu raz chodzi szybciej a raz wolniej (bezstopniowo). Wentylator "słychać" także w CB radiu i w zwykłym radiu przy słabszym sygnale. Nie jest to ciągłe zakócenie, ale takie jakieś odzwierciedlające jakby obroty, takie "cyk - cyk - cyk - cyk..." czyli coś "sieje" w instalacje.
No to najpierw bezpieczniki, potem sprawdzenie, czy dochodzi napięcie do wentka, a jak nic nie pomoże, to jak napisał WhoLeeGuns, sprawdzenie i naprawa silniczka.
Wracajac do tematu: nadal nie naprawilem tego mojego nawiewu.
Aczkolwiek sie troche nauczylem ... i ... dalej nic nie wiem :-(
Rozkrecilem caly nadmuch (myslalem, ze to te rezystory) i wymienilem wszystko na nowe - inne (zakladam, ze dobre). Wymienilem silnik ze wszystkim. Nadal nie dziala.
Pozniej wymienilem cale sterowanie - ten panel z pokretlami - nie zmienilo to nic :-(
Teraz to juz nie wiem co moze byc?
Zaciekawila mnie jedna rzecz. A mianowicie pewien CZARNY kabel (jedna zyla).
Znalazlem kabelek uziemiajacy (mase) prowadzaca od drazka kierowniczego do calej konsoli (byl w okolicy pokretel). Niestety kabel wyglada na urwany i nie wiem gdzie prowadzil. Teraz mysle, ze to jedyny trop. Zamieszczam zdjecie skad wychodzi z nadzieja, ze ktos z Was schyli sie pod kierownice (gleboko) i znajdzie taki kabelek. Potem odnajdzie dokad on prowadzi.
Innego wyjscia nie znam
Moze nadmuch (dmuchawa) w 620stce jest sterowana poprzez przekaznik? Oby - to moze bedzie jeszcze jedna szansa.
Jak juz wspomnialem - zalezy mi na czasie bo coraz chlodniej sie robi z rana i jazda staje sie mniej przyjemna.
BARDZO PROSZE O POMOC
/mam nadzieje, ze odnajdziecie kabelek po moich foto-wskazowkach/
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum