Wysłany: Wto Lis 06, 2007 03:04 [R200/25 1.4 16v] PB95 PB98 czy może Pb99 ?
Witam, tak jak w temacie, jakie paliwo polecacie lać do aut z silnikiem K 1.4 16v ?
Jakie jest zalecane przez producenta?
Słyszałem, że paliwo PB 98 jest głównie zalecane do małych poj ale stosunkowo dużych mocy ?
Ostatnio zatankowałem do swojego auta PB 98 i uważam ze auto się sprawuje zdecydowanie lepiej w porównaniu do PB95
Czy wyższa temp. spalania takiego paliwa nie szkodzi silnikowi ?
Planuje zalać niebawem Vpower
Dzięki za odpowiedzi
_________________ Music Sounds Better With...Me
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lis 06, 2007 03:04 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Producent zaleca 95. Jeśli ktoś ma kasę i stać go na lanie 98 lub vpower to myśle ze to nie zaszkodzi. Jednak na pewno nie polepszy osiągów auta, czy nie zmniejszy spalania. Gdybyś poczytał strony producentów aut to mogę się założyć, że 95% zaleca paliwo 95. Benzyna 98 i więcej zalecana jest do wysilonych silników (tak jak wspomniałeś) przykładowo zaleca ją subaru do imprezy i Mitsubishi do evo gdzie z poj. 2.0 moc grubo przekracza 200KM. Podejrzewam, że gdybyś zmierzył swoje auto do setki lub elastyczność na poszczególnych biegach to twoje odczucie, że im więcej oktanów tym lepiej ma podłoże tylko psychologiczne
Pozdrawiam
Być moze 1.4 i 103 km do największych osiągów nie należy, ale pomimo tego różnica w cenie paliwa na stacji JET PB95 a PB98 to 2gr, słyszałem tez opinie ze warto co jakiś czas zatankować paliwo o wyższej liczbie oktanów, ponieważ w wyższej temp spalania wypali się nagar z gniazd zaworowych.
O ile pamiętam, jeśli nie masz czujnika spalania stukowego to PB98 jest mniej energetyczne, a zysk może być jedynie z lepszej jakości składników lub efektu psychologicznego, a nie z samego przelicznika liczby oktanowej i praw fizyki. Jeśli masz czujnik spalania stukowego, to zmieni się nieco skład mieszanki i autko powinno być troche mocniejsze.
Nie pamiętam w tej chwili uzasadnienia fizycznego, ale było już podawane na tym forum.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Z praw fizyki wynika że różnicy nie zauważysz zaufaj fizykowi jednakże trzebaby zrobić doświadczenie zalać lepsze paliwo 98 np. vpower przejechać cały bak, obliczyć spalanie itp. to samo na 95. Tylko że warunki już nie będą takie same
A tak poważnie to raczej ma podłoże psychologiczne, tak jak sytuacja, kiedy zatankujesz na stacji polecanej przez zaufanego kolegę, gdzie paliwko pierwsza klasa, zero wody itp.
No, OK w takim razie po co takie paliwo jest zaprojektowane ? Moze to lakoiczne pytanie ale nie wydaje mi się aby różnica w paliwie 95 i 98 byla tylko chwytem marketingowym, więc czym jest na prawdę?
Nie, ale większość cywilnych aut jest zaprojektowana i zoptymalizowana na PB95.
PB98 lepiej się spala, ale żeby auto mogło wykorzystać ten potencjał musi:
a) być zaprojektowane (może lepiej wyregulowane) na PB98
b) mieć czujnik spalania stukowego, który pomoże wykorzystać lepsze właściwości PB98, czy PB>99
V-Power i temu podobne paliwa dodatkowo powinny być lepsze, bo firmy je sprzedające stosują specjalne dodatki i ZTCW bardziej dbają o czystość paliwa odbierając je z hurtowni Orlenu.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Kwi 2006 Posty: 41 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Lis 08, 2007 14:09
Dodatki przeciwstukowe robiace "oktany" to najczesciej etanol i etery (glownie MTBE). W pierwszym raczej gustuje Gdansk w drugim Plock. Wiecej dodatku - wieksza odpornosc na detonacje. Etanol pozwala na wieksza pojemnosc wodna paliwa co niekoniecznie jest pozadane przez tankujacych. A co do 98 to zastosowalem sie do rady by co pewien czas zatankowac i chyba istotnie czysci i wtryskiwacze i zawory bo odczulem poprawe po powrocie do 95. A moze mi sie zwidzialo?
Pomógł: 50 razy Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 800 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Czw Lis 08, 2007 14:19
Ja tam zawsze leje PB 98 raz na ruski wleje V-power Racing 99+ i tyle...
Co tu wybrzydzać paliwo jest paliwem...na jednej stacji jest lepsze a na drugiej gorsze,większe siki...w mojej miejscowości w zeszłym roku na Orlenie paliwo zamarzło i jaki jest tego przykład...
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum