Wysłany: Sro Lis 14, 2007 11:18 [R400] Problemy z przyspieszeniem
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997
Witam,
Mam mały problem z przyspieszaniem. Po wciśnięciu gazu i przytrzymaniu w jednej pozycji silnikiem lekko szarpie i dopiero po chwili zaczyna ciągnąć normalnie. Tak samo samochód zachowuje się jak zaczynam odpuszczać gaz. Można wyczuć że przez moment przyspiesza. Podejrzewam, że coś z mieszanką, ale gdzie szukać przyczyny?
Wymieniłem już cewkę, kable, świece, kopułkę, palec oraz Lambdę.
Na kompie gazowym, podczas jazdy na benzynie, widać, że w momencie jak auto zaczyna normalnie przyspieszać wykres sondy wchodzi na bogato.
Wymień filtra paliwa. W moim przypadku pomogło zlikwidować 90% objawów. Nadal szarpie ale to co było przed wymianą to była tragedia ... Dalej szukam przyczyn powodujących to denerwujące szarpanie ...
Czy przewody zapłonowe wymieniłeś na silikonowe , jakie ?
Tak szarpanie na gazie również jest. Przewody mam NGK, świece również. Coś musi być z powietrzem podejrzewam. Jak depnę na maksa to mułowato przyspiesza, ale jak zaczynam odpuszczać powoli gaz to idzie zdecydowanie lepiej.
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Wto Lis 20, 2007 21:14
Może ma przerwę w potencjometrze przepustnicy
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
chodzi Ci o opór między przewodami? Jeśli tak to sprawdzałem, było ok.
Nie. Chodzi mi o napięcie generowane przez sondę.
Też sprawdzałem było ok. Dzisiaj przejechałem się na benzynie bez sondy i praktycznie nie czuć różnicy. Na oscyloskopie kompa gazowego (na podłączonej sondzie i na benzynie) widać, że sygnał ładnie się zmienia. Nie kumam. Walnięty komp?
Ar2, najlepszym i najszybszym rozwiązaniem będzie moim zdaniem przejażdżka z testerem podpiętym do kompa. Wtedy od razu będzie widać, który czujnik pokazuje bzdury i skąd bierze się szarpanie.
Czy program od LPG pokazuje odczyt z czujnika TPS? Czy z nim wszystko OK?
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Ar2, najlepszym i najszybszym rozwiązaniem będzie moim zdaniem przejażdżka z testerem podpiętym do kompa. Wtedy od razu będzie widać, który czujnik pokazuje bzdury i skąd bierze się szarpanie.
Czy program od LPG pokazuje odczyt z czujnika TPS? Czy z nim wszystko OK?
Niestety, tylko pokazuje sondę. A kompa obawiam się, że nie mam gdzie podpiąć. Nikt do tej pory nie potrafił namierzyć gniazda testowego. Z tego co czytałem w niektórych silnikach nie było po prostu takiego gniazda i obawiam się, że u mnie tak jest. Już dawno bym się podłączył gdybym wiedział gdzie.
Z tego co czytałem w niektórych silnikach nie było po prostu takiego gniazda i obawiam się, że u mnie tak jest. Już dawno bym się podłączył gdybym wiedział gdzie.
U Ciebie na 1000% jest gniazdo diagnostyczne.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Z tego co czytałem w niektórych silnikach nie było po prostu takiego gniazda i obawiam się, że u mnie tak jest. Już dawno bym się podłączył gdybym wiedział gdzie.
U Ciebie na 1000% jest gniazdo diagnostyczne.
To pomóż mi je znaleźć, bo już byłem w dwóch zakładach gdzie nie dali rady i ja mnóstwo czasu straciłem żeby je odnaleźć i kiszka. Rave'a przeczesałem i tam gdzie być powinno nic nie ma.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum