Wysłany: Sob Lis 17, 2007 19:03 [R600] Opona z większym bieżnikiem?
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam.
Mam 4 opony - 2szt. z bieżnikiem ok. 7-8mm i 2szt. z bieżnikiem ok. 6mm.
Możecie podpowiedzieć, które opony lepiej zamontować na tył, a które na przód? Dzięki za info.
_________________ Pozdrawiam,
cbf lucas - Łukasz
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 12, 2011 00:29, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lis 17, 2007 19:03 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wg tego co mówią w telewizorze to lepsze na tył żeby samochód w poślizg nie wpadał, ale ja zawsze zakładam lepsze na przód bo on ciągnie a poślizgi są fajne a jeśli masz taką różnice w bierzniku ja bym założył na przód lepsze i myślę że bedzie dobrze i opony będą się równomiernie zużywały
Twój wybór tak jak w telewizorze albo tak jak Kozik by zrobił
Cytat:
Mam 4 opony - 2szt. z bieżnikiem ok. 7-8cm i 2szt. z bieżnikiem ok. 6cm.
moje nowe nawet jednego nie miały
Hehe, to ani chybi ciągnikowe jakieś
sTERYD napisał/a:
właśnie że lepsze powinno się zakładać na tył
Na ten temat są 2 szkoły - Na przód, bo kierowanie, napęd...
Na tył - bo uślizgi w zakrętach...
Każdy musi sam zdecydować, co mu bardziej potrzebne a najlepiej, jak są opony równe
Ja zakładam lepsze na przód.
Post wyedytowany. Oczywiście - sorry za "czeski błąd".
Co do samego zakładania opon - mi się też wydawało, że na przód lepsze. A gdzie R600 hamuje? Którą osią? (Sorry za takie podstawowe pytanie, ale nie mogę sobie przypomnieć).
prawda jest taka, że przód ma lepiej sterowany ABS i stąd dobrze na tył zakładać lepsze opony,poza tym nad przednimi kołami masz pewniejszą kontrolę a jak tył zgubi przyczepność, nawet przy ABSie to jedziesz bokiem i liczysz na szczęście
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Maj 2007 Posty: 156 Skąd: Osiek k/Oświęcimia
Wysłany: Nie Lis 18, 2007 03:31
giewu napisał/a:
ZAWSZE lepsze opony powinny być na osi prowadzącej czyli przedniej ...
chodzi o bardziej precyzyjne utrzymanie toru jazdy, omijanie przeszkód itd.
Najnowsza szkoła mówi,że właśnie odwrotnie - na tył.
Był niedawno na TVN turbo program,gdzie udowadniali słuszność tej tezy.Muszę przyznać,że dosyć przekonywująco.
Skoda Octavia straaaasznie cięła bokiem przy łysych tylnych oponach,natomiast założenie ich na przednią oś skutkowało tylko chwilową ,niewielką utratą toru jazdy(napęd robi swoje).
Testy były robione na wodzie,nie na śniegu.
_________________ Był Roverek....i jeszcze będzie !
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum