Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Odpalanie diesla w mrozy??
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420] Odpalanie diesla w mrozy??
Autor Wiadomość
lukasz17 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 277
Skąd: zamość/lubelskie



Wysłany: Czw Gru 13, 2007 22:14   [R420] Odpalanie diesla w mrozy??
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Hej!
Mam takie pytanie w moim R420SDI przy tem. -6*C jak chcem go odpalic to zgasnie z 3-4 razy zanim załapie, niemoże wskoczyć na obroty tak jak by mu ssania brakowało:( Czy to w każdym dieslu tak jest?czy może potrzeba wymienić świece?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 01, 2011 19:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Gru 13, 2007 22:14   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Gru 13, 2007 22:20   

Masz coś nie teges ;) Szczegóły doczytasz w technicznym FAQ na stronie klubowej (link w menu po lewej stronie) ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
lukasz17 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 277
Skąd: zamość/lubelskie



Wysłany: Czw Gru 13, 2007 22:27   

z tego co czytałem o różnych przypadkach, to długo muszą krecić żeby załapał,a ja nie muszę, szybko załapuje tylko odrazu gaśnie i tak kilka razy musze;(
 
 
 
radko 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 62
Skąd: Kąty/k.Góry Kalwari



Wysłany: Czw Gru 13, 2007 22:33   

Nie. W każdym dieslu tak nie jest, a za tym w Roverku też nie. Przy -6*C powinien palić prawie z dotyku i nie gasnąć. Świece warto sprawdzić. Kąt wtrysku tyż. Akumulator? Filtry? kody błędów?(instrukcja jak odczytać na tych stronach), na jakim paliwie jeździsz?:wink:
W Zamości takie mrozy ?:>
_________________
radko
Ostatnio zmieniony przez radko Czw Gru 13, 2007 22:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kalah 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 58
Skąd: Wawa



Wysłany: Czw Gru 13, 2007 22:40   

Mialem podobny przypadek niedawno :D Po piewszym zagrzaniu swiec nie palil za zadne skarby. Pozniej potrafil zgasnac, no ale w koncu zaczal chodzic, rozgrzal sie i norma. Przyczyna: dzialala 1 swieca, a mam 4 :) wymienilem 3 niedzialajace (w tym ta za pompa) i teraz problem ustapil. Sprawdz to na poczatek :)
 
 
lukasz17 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 277
Skąd: zamość/lubelskie



Wysłany: Czw Gru 13, 2007 22:45   

akumulator nowka WARTA 74Ah :mrgreen: filtry tez nowe, paliwo tankuje albo na orlen albo statoil,a błedy to nie wiem jak odczytac :cry: trzeba go pod jakiś komputer podłańczać??kilka dni temu wyskoczyło troszke na minusie, a jak postal 2dni nie palony to właśnie gasł kilka razy zanim załapał
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Czw Gru 13, 2007 22:56   

http://www.roverki.pl/article.php?sid=420 tu dowiesz się jak odczytać błędy.
 
 
lukasz17 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 277
Skąd: zamość/lubelskie



Wysłany: Czw Gru 13, 2007 23:04   

oj niebardzo czaje te odczyty bledów :sad: chyba wezme sie pierwsze za wymiane świec, a jak to nie pomoże to będe szukał innej przyczyny. A czy przy odpalaniu powinien puścić jakiś dymek??bo lekko puszcza na białoale to tylko z rana i to nieweilka ilość tego dymu
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Gru 13, 2007 23:10   

nie spróbowałeś a już zakładasz, że nie czaisz ;) Spróbuj ,to nie jest trudne. CZy przeczytałeś techniczny FAQ ?? Gdybyś przeczytał, to byś siedowiedział, że biały dmek moze (ale nie musi) świadczyć o źle ustawionym kącie wtrysku ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
String 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 638
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Pią Gru 14, 2007 08:24   

Kalah napisał/a:
wymienilem 3 niedzialajace (w tym ta za pompa).


Można wiedzieć w jaki sposób wymieniłeś tą świece za pompą?

Pozdrówka
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
lukasz17 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 277
Skąd: zamość/lubelskie



Wysłany: Pią Gru 14, 2007 09:25   

Przeczytałem techniczny FAQ, i właśnie wiedziałem ,że biały dymek świadczy o złym koncie. Apropo tych błędów to w dieslu nie ma kontrolki"check energy" to jaka powinna mi sie zaświecać w tym przypadku? Sory że troche zejde z tematu, ile wam pali roverek SDI w zimnie??
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pią Gru 14, 2007 09:44   

Łukasz17 napisał/a:
Apropo tych błędów to w dieslu nie ma kontrolki"check energy" to jaka powinna mi sie zaświecać w tym przypadku?
Tu chodzi o kontrolkę "check engine", pomarańczową, z rysunkiem silniczka. Jak włączysz zapłon powinna się przez chwilę świecić. I to ona właśnie mruga przy zwarciu pinów 4 i 15 w kostce diagnostycznej.
 
 
lukasz17 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 277
Skąd: zamość/lubelskie



Wysłany: Pią Gru 14, 2007 09:49   

aha to już wszystko rozumiem :mrgreen: siedziałem i dokładnie czytałem o tych błędach i już wiec co jest grane. a czy z tych błędów da sie odczytać np. czy są świece złę lub przekaźnik,albo zły kąt wtrysku??
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pią Gru 14, 2007 09:52   

Świec i przekaźnika w ten sposób nie sprawdzimy. Kąt wtrysku, :hmm: teoretycznie też nie, ale jeżeli będzie sporo przestawiony, to powinien się pojawić błąd cewki czasu wtrysku, co nie oznacza, że jak go nie będzie to kąt jest dobry. Ale diagnostykę warto zrobić, zawsze może nam ona co nieco powiedzieć.
 
 
lukasz17 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 277
Skąd: zamość/lubelskie



Wysłany: Pią Gru 14, 2007 09:56   

Dzieki sporo mi pomogłeś w tej sprawie!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Jakie filtry do diesla
DEBEC Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sro Sie 29, 2007 09:20
String
Brak nowych postów [R420] Odpalanie na zimno, zła dawka paliwa
Pianek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sob Paź 27, 2012 08:25
bizon
Brak nowych postów [R420] Pomocy brak świateł awaryjnych i Odpalanie
sadeczek_ Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Sob Kwi 11, 2009 21:46
thef
Brak nowych postów [r420] Mała rada co do odpalania diesla przy -15 stopnia...
veldrin_scoll Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pią Lut 10, 2012 09:12
wooy11
Brak nowych postów [R45] Spalanie LPG, mrozy
luk7 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Sty 11, 2016 07:54
luk7



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink