Kupilem od kolegi Tomi - wlasciciel TomaTeam (http://www.tomateam.pl) - oryginal i jest jak byc powinno. Takze, jak mowi kolega Mariusz418 - zamiennikom do 75/ZT mowimy stanowcze NIE!
zobacze zaraz tą stonkę poprzeglądam i jak coś to też kupię bo to mój 2-gi zamiennik, kase wydaje i to na marne idzie. Więc postanowiłem kogoś zapytać co i jak.
A co do filtra powietrza warto inwestować w te droższe?
Przeczytałem w miarę uważnie ten wątek. I nasuwa mi się jedno pytanie (nie linczujcie, w kwestjach dizlowo-technicznych jestem totalnym zerem ).
Po co właściwie w dizlu ten przepływomierz, skoro wnioskuję z treści wątku - auto po odłączeniu go jeździ znacznie lepiej. Lub inaczej - odwracając pytanie - czy można jeździć bez przepływomierza.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Jeżdzi lepiej po odłączeniu uszkodzonego przepływomierza, podobnie do sytuacji, kiedy podłączony jest sprawny przepływomierz, ale za to z odłączonym pali sporo więcej.
MaRKa ZT paliło w trasie z odpiętą uszkodzoną przepływką 7 l/100 km, z podłączoną nie jeździło prawie wogóle, a z nową dobrą jeździ podobnie jak bez, ale pali 5,5 l/100km.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
dzięki tej informacji z przepływki jest optymalizowana dawka paliwa do aktualnego zapotrzebowania silnika na powietrze, stąd własnie obniżka spalania. W SDi ta różnica w spalaniu jest mniejsza, ale jest Chociaż ja prawie jej nie zauważyłem
Właśnie przed chwilą odpiąłem przepływomierz, zrobiłem krótką jazdę testową i ...
strach jeździć małym Roverkiem, przyspiesza od zera obrotów w górę w sposób zupełnie nie porównywalny z wczesniejszą sytuacją.
Jak zrobię test w pełnym zakresie obrotów i sprawdzę spalanie to dam znać.
I ostatnie pytanie. Czy większe spalanie to wszystko co grozi podczas jazdy z odpiętym przepływomierzem
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
I ostatnie pytanie. Czy większe spalanie to wszystko co grozi podczas jazdy z odpiętym przepływomierzem
Tego nie wiem, bo na dieselach się słabo znam, ale na Twoim miejscu podjechałbym do mariusza418, podłączyłbym R25 pod T4 i sprawdził przepływkę - może masz walniętą trochę mniej niż MaReK i nie dawała Ci jeszcze tak w kość jak u niego, ale warto wymienić...
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
o ile pamietam bez przeplywki kreci sie do 4 k rpm.
jezeli jakies czujniki sa w aucie to zazwyczaj po cos. akurat przeplywka z tego co mi wiadomo ma wplyw na dozowanie paliwa itp, stad wariacje jak ona nie dziala lub odpieta. jazda na zbyt ubogiej lub zbyt bogatej mieszance na dlugim dystansie nie bedzie korzystna dla silnika.
ja wolalbym dluzej nie jezdzic na odpietej. egr ktory powoduje recyrkulacje spalin niektorzy zaslepiaja - to ma swoje plusy i minusy, ale nie jest az tak wazne dla pracy samego silnika i jego zywotnosci - o tyle o ile mi o tym wiadomo.
moze ktos madrzejszy sie wypowie >?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
I po problemie. Przepływomierz wymieniony na nowy (dzięki Tomi ) i przetestowany. Auto leci jak z odpiętym tylko ma większy zakres obrotów.
W temacie przepływomierza mam jedną radę dla tych którzy mają jeszcze sprawne.
Dbajcie o filtr powietrza, często go sprawdzajcie, a jak trzeba wymieniajcie. Przez zużyty filtr dostają się zanieczyszczenia (np. ziarenka piasku) które uszkadzają przepływomierz.
Wiem coś o tym bo mój filtr był nieźle zawalony piaskiem.
Dbanie o filtr powietrza na pewno wydłuży żywotność przepływomierza.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Witam. Jestem tu nowy ale Roverem przejechlem ze 100 000km
Po lekturze tego tematu odkrecilem przeplywke i wypsikalem w nia 1/2 WD-40,
wytarlem szmatka, a delikatne elementy patyczkami kosmet.
Teraz ma wiecej kopa na nizszych obr. i na 5-ce mozna smigac przy 60 km/h.
(moja przeplywka jest inna niz ta ze zdjec na poczatku tematu. Ma plytke jako czujnik).
Pozdro.
Auto leci jak z odpiętym tylko ma większy zakres obrotów.
To podaj jeszcze różnice w spalaniu, bo to ciekawe.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Hmm. Z tego co ja wiem to wersje przepływki w Rover'ach ktore maja tylko 4 kable na wtyku (<- '95-99 Sd, sdi ), służy on jedynie do sterowania EGR'u i tyle. Wiec jak odepniesz to masz to samo jak by się EGR zamknęło
Chciałem to tylko dodać
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum