Forum Klubu ROVERki.pl :: [R600] Kolektor dolotu zaolejony
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R600] Kolektor dolotu zaolejony
Autor Wiadomość
emilio_600 



Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 21
Skąd: Londyn



  Wysłany: Wto Gru 04, 2007 17:33   [R600] Kolektor dolotu zaolejony
Typ: LD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam wszystkich.
Diesel 2.0 1998r 210000.km
Mam mały problem dzisiaj odkręciłem przewód gumowy idący z chłodniczki od turbiny do kolektora dolotu i znalazłem tam "szlam" dosłownie palcami wyjołem oleistą maż z grutkami.Dodm ze mam problem z wolntmi obrotami praca jest nie równa.Czasem po włonczeniu na luz gasnie.Czy ktos z Was wie czy to turbina czy silnik już umiera?
Prosze o jaką kolwiek pomoc. :beczy:

Pozdro dla wszystkich.

emilio 600
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 22, 2011 01:09, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Gru 04, 2007 17:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Gru 04, 2007 17:40   

wyczyś ta rura, zakładaj i szerokiej drogi ;) każda turbina puszcza trochę oleum wiec rilaaax :lol: a czy dymi Ci na niebiesko ?? Co do tego gaśnięcia to spróbuj sprawdzić kody błędów (opis na stronie klubowej) + przeglądnij przewody wokół silnika.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
emilio_600 



Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 21
Skąd: Londyn



Wysłany: Wto Gru 04, 2007 17:44   

Dzięki Brt ale mnie pocieszylś .
Dymi tylko nie az tak mocno a to bardzo żle?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Gru 04, 2007 17:47   

ale na niebiesko, czy na czarno?? bierze olej?? jeśli tak to ile ?? ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
emilio_600 



Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 21
Skąd: Londyn



Wysłany: Wto Gru 04, 2007 17:50   

Na niebiesko olej sprawdzalem i troche ubyło.

emilio 600
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Gru 04, 2007 17:54   

Jak na niebiesko, to trochę gorzej :/ może to być turbina. Zmierz ile tego oleum Ci zjada np na 1000km jazdy. Pozatym obejrzyj, czy nie masz wycieków wokół silnika.
Możesz odpalić silnik (niech kilka mint pochodzi) ze zdjętym tym wężem i zobacz czy też wtedy dymi na niebiesko.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
emilio_600 



Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 21
Skąd: Londyn



Wysłany: Wto Gru 04, 2007 18:02   

Ok sprawdze Dzięki.

Pozdro
emilio 600 :lol:
 
 
ACE 




Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 33
Skąd: Białystok



Wysłany: Pią Lut 08, 2008 14:52   

Chciałbym podpiąć się pod temat bo dotyczy tegoż samego.

Brt - wyjaśnij proszę bo teorie niebieskich i czarnych dymów nie bardzo docierają.
Niebieski bo fajczy się olej wyciekający z chłodzenia turbiny - jasne.
O co chodzi z czarnym?

U mnie. Dodam że rura od IC ma oleju troszkę ale jak to szamani mówią w granicach rozsądku dla turbiny może być.
Rura wydechowa zakopci na czarno gdy da sie w pedał np przy ostrzejszym ruszaniu.
Zauważyłem że bardziej na zimniejszym silniku potrafi zakopić. Przy normalnej jezdzie nawet jednego dymka nie widać.
No to skąd olej w gumie IC? Może tak być że idzie z drugiej strony czyli z góry?
Jak odkręce korek wlewu OIL na wolnych to pare kropelek oleju z podmuchem potrafi chlupnąć.
Zauważalnego ubytku oleju nie widać. Tak pi razy drzwi to szklaneczka na 5000km.

Niektórzy mówią że dopóki nie jeżdzisz z baniakiem oleju do pracy to jest dobrze.
Czy aby napewno?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Lut 08, 2008 15:22   

ACE, masz wszsytko w najlepszym porządku :] lać i jeździć :mrgreen: To że na czarno czasem to tylko na zdrowie mu wychodzi :lol: ;) Po prostu "odkurzasz cylindry" :lol: Oczywiście wiesz, że na zimno sie nie "dusi" ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
ACE 




Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 33
Skąd: Białystok



Wysłany: Pią Lut 08, 2008 15:48   

Na zimno nie dusze nikogo/niczego. :)
Na zimniejszym tzn gdy już wskazóweczka temperaturki podskoczy powiedzmy na 1/4 od 0 do gotowania. Czyli 1/2 od 0 do normalnej temperatury bryczki.
W naturze kierowcy mam uwagę na dbałość o wirówkę-spalinówkę więc jak na codzień trzeba kopnąć to tylko na rozgrzanym.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R618] Konstrukcja dolotu powietrza
ecril Rover serii 600, Honda Accord 6 Sob Mar 06, 2010 11:50
ecril
Brak nowych postów [R600ti] Ostre pałowanie --> Czerwone turbo i kolektor
tomii620si Rover serii 600, Honda Accord 0 Sob Paź 15, 2016 12:38
tomii620si
Brak nowych postów [R620]falujące obroty i sacząca woda przy uszczelce kolektor
maximdj1 Rover serii 600, Honda Accord 7 Nie Lut 19, 2012 18:14
Pawkaz
Brak nowych postów [R600] AUTOMATYCZNA skrzynia biegów w R600 i Hondach Accord
czy te same w każdej wersji silnikowej?
Mayson Rover serii 600, Honda Accord 2 Pon Sie 11, 2008 14:05
NEOSSS
Brak nowych postów [R600] Pokrętła Nawiewu R600 Pilnie potrzebne info
Matbia Rover serii 600, Honda Accord 2 Pią Sie 19, 2011 22:03
Matbia



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink