Wysłany: Pon Mar 10, 2008 15:51 [R600] Czynnik chłodzący R134a - ogólnie klima
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam,
Szybkie pytanko: Ile czynnika powinno się wpakować w układ przy wymianie ? Rave mówi 650g +- 50g. Wg stronki roverki.pl pojemność układu to 750g, a wg katalogu serwisowego w jednej ze stacji 725g.
Pytanie do właścicieli R600. Jak u Was wygląda trzymanie temp przez klimę ? U mnie trzyma temp pomiędzy 8-11 C tzn. chłodzi do 8, rośnie do 11 i tak w kółko.
Druga sprawa, jest artykuł o odgrzybianiu parownika, poprzez wywiercenie dziurki itp. Tylko po co to robić, jak można wprowadzić środek grzybobójczy poprzez rurkę odprowadzającą wilgoć, która znajduje się pod maską
PS Thef, Brt wielkie dzięki za pomoc
_________________ pozdrawiam Skiba
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 22, 2011 23:48, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pon Mar 10, 2008 15:51 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
pamietam, że mi ciut za dużo nabił czynnika i kloma nie działała tak za dobrze. Za radą z forum upuściłem trochę czynnika i skutecznośc chłodzenia od razu poszla w górę
Akurat miałem okazję przetestować wpływ ilości czynnika na pracę klimy. Obniżenie ilości czynnika z ok 720g na 650g NIE MIAŁO wpływu na zakres temperatur, wciąż występowały widełki temp na kratce wylotowej (8-11 C). Za taką pracę układu odpowiada zawór przy parowniku (działa podobnie jak termostat).
W Rave jest opisane co się dzieje przy za niskim i za wysokim ciśnieniu. Dzisiaj widziałem rozsadzony wąż, po tym jak ktoś źle pospawał uszkodzoną chłodnicę
to jak wyjaśnic nizszą wydajność klimy przy przesadzonej ilosci czynnika nie były to wrazenia subiektywne, tylko potwierdzone pomiarem temperatury na wylocie kratek wentylacyjnych. Po upuszczeniu blizej nieokreslonej ilości czynnika temp spadła o kilka stopni
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Maj 2007 Posty: 132 Skąd: Łódź
Wysłany: Pon Mar 10, 2008 21:09
Na skutek przeładowania układu podnosi się ciśnienie tłoczenia i ciśnienie ssania a co za tym idzie także temperatura odparowania. Efekt jest taki, że zmniejsza sie delta temperatur pomiędzy odparowującym czynnikiem a powietrzem przepływającym przez parownik. Czym mniejsza delta t tym mniejsza wydajność parownika - stąd odczucie, że klima słabiej "chłodzi".
_________________ Wszystko dla ludzi, byle z głową.
A czy inni właściciele R600 też zaobserwowali "widełki" temperatury (chłodzi do 7-8, rośnie do 11-12 C i tak w kółko) ? Oczywiście klima non stop włączona, obroty cały czas podwyższone.
A czy inni właściciele R600 też zaobserwowali "widełki" temperatury (chłodzi do 7-8, rośnie do 11-12 C i tak w kółko) ?
Ja nigdy nie mierzyłem u siebie temperatury, ale da się zauważyć "cykle" pracy klimy. Raz chłodzi, a raz nie, a zmianę trybu pracy można poznać po cyknięciu (przekaźnik?) słyszalnym z okolic schowka. Gdy klima przechodzi do trybu "idle", auto odzyskuje dynamikę taką jakby bez klimy jechało.
Tak to u mnie wygląda.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
U mnie w obu R623 jak u pitera.
Wahania temperatury jak u Skiby - mierzyłem termometrem Brt w Jachrance.
ZTCW to normalne - jest czujnik temperatury chyba parownika i jak parownik jest dostatecznie schłodzony, to klima zostaje automatycznie na chwilę wyłączona - oszczędność paliwka itp.
W R827 jest tak samo.
Jedyne co dziwne u Ciebie Skiba to te ciągle podniesione obroty - w benzynce podejrzewałbym uszkodzenie lub zwarcie przewodu, który idzie z klimy do kompa PGM-FI i jest odpowiedzialny właśnie za automagiczne podniesienie obrotów w momencie włączenia klimy, ale jak jest w diesel'u to nie wiem...
Jeśli jest podobny układ, to może kabelek się zepsuł i jakiś magik podłączył go wprost pod przycisk od klimy, a nie pod sterowanie samą sprężarką...
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
w dieslu po włączeniu przycisku klimy obroty delikatnie rosną i nie ma znaczenia czy akurat spreżarka jest załączona czy też nie obroty są cały czas podwyższone
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum