Wysłany: Wto Kwi 22, 2008 08:02 [Freelander] Problem z chłodzeniem
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000
Freelander 1.8 16V po wymianie uszczelki pod głowicą (przez poprzedniego właściciela) dwa nowe termostaty i następujące objawy:
Na wolnych obrotach wszystko jest ok silnik nagrzewa się po kolei otwierają sie termostaty chłodnica robi się gorąca az do włączenia się wentylatorów.
Jadnak jak tylko doda się gazu i przytrzyma na obrotach temeratura rośnie gwałtownie a chłodnica jest zimna.
Poradźcie co sprawdzić , czy może być coś nie tak z pompą wody.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 18, 2010 18:50, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Kwi 22, 2008 08:02 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 22 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 387 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Wto Kwi 22, 2008 13:19 Re: [Freelander 1.8 16V] Problem z chłodzeniem
duzers1 napisał/a:
Freelander 1.8 16V po wymianie uszczelki pod głowicą (przez poprzedniego właściciela) dwa nowe termostaty i następujące objawy:
Na wolnych obrotach wszystko jest ok silnik nagrzewa się po kolei otwierają sie termostaty chłodnica robi się gorąca az do włączenia się wentylatorów.
Jadnak jak tylko doda się gazu i przytrzyma na obrotach temeratura rośnie gwałtownie a chłodnica jest zimna.
Poradźcie co sprawdzić , czy może być coś nie tak z pompą wody.
Czy caly czas dziala ogrzewanie ?
Ubywa plynu chlodniczego ?
Mialem podobne objawy w moim R200. Po lekturze roznych forow MG-Rover, doszedlem do wniosku, ze powodem bylo zapowietrzanie sie uklady wokol termostatu co skutkowalo tym, ze ten sie nie otwieral. Samo zapowietrzanie wynika najczesciej z nieszczelnosci ukladu, dlatego sprawdz czy nie cieknie pod kolektorem ssacym, termostatem (plyn moze sie zbierac na takiej poleczce pod termostatem) lub z pompy wody.
Ja swoj problem rozwiazalem wsadzajac termostat typu PRT, dedykowany zreszta Freelanderowi . Tanszym i latwiejszym rozwiazaniem jest zrobienie dziurki w standartowym termostacie. Podobno pomaga.
Generalnie polecam lekture: http://www.mgfcar.de/thermostat/index.htm gdzie jest zarowno o nawiercaniu termostatu jak i PRT.
Wysłany: Wto Kwi 22, 2008 13:53 Re: [Freelander 1.8 16V] Problem z chłodzeniem
secio napisał/a:
duzers1 napisał/a:
Freelander 1.8 16V po wymianie uszczelki pod głowicą (przez poprzedniego właściciela) dwa nowe termostaty i następujące objawy:
Na wolnych obrotach wszystko jest ok silnik nagrzewa się po kolei otwierają sie termostaty chłodnica robi się gorąca az do włączenia się wentylatorów.
Jadnak jak tylko doda się gazu i przytrzyma na obrotach temeratura rośnie gwałtownie a chłodnica jest zimna.
Poradźcie co sprawdzić , czy może być coś nie tak z pompą wody.
Czy caly czas dziala ogrzewanie ?
Ubywa plynu chlodniczego ?
Mialem podobne objawy w moim R200. Po lekturze roznych forow MG-Rover, doszedlem do wniosku, ze powodem bylo zapowietrzanie sie uklady wokol termostatu co skutkowalo tym, ze ten sie nie otwieral. Samo zapowietrzanie wynika najczesciej z nieszczelnosci ukladu, dlatego sprawdz czy nie cieknie pod kolektorem ssacym, termostatem (plyn moze sie zbierac na takiej poleczce pod termostatem) lub z pompy wody.
Ja swoj problem rozwiazalem wsadzajac termostat typu PRT, dedykowany zreszta Freelanderowi . Tanszym i latwiejszym rozwiazaniem jest zrobienie dziurki w standartowym termostacie. Podobno pomaga.
Generalnie polecam lekture: http://www.mgfcar.de/thermostat/index.htm gdzie jest zarowno o nawiercaniu termostatu jak i PRT.
Pozdrawiam i powodzenia,
Mariusz
Wcześniej nie było termostatu wcale i tak samo sie zachowywał tzn na wolnych obrotach ok a jak tylko więcej gazu to od razu temperatura do gór, nie widać aby gdzieś wyciekał płyn al jeszcze dokładnie posprawdzam.
Pomógł: 22 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 387 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Wto Kwi 22, 2008 14:23 Re: [Freelander 1.8 16V] Problem z chłodzeniem
duzers1 napisał/a:
Wcześniej nie było termostatu wcale i tak samo sie zachowywał tzn na wolnych obrotach ok a jak tylko więcej gazu to od razu temperatura do gór, nie widać aby gdzieś wyciekał płyn al jeszcze dokładnie posprawdzam.
Z pierwszego postu wnioskuje, ze na wolnych obrotach wszystko bylo OK. To znaczy po nagrzaniu wlacza sie duzy obieg, nagrzewa chlodnica. Przy podwyzszonych obrotach chlodnica robi sie zimna i to jest powod przegrzewania. Czy dobrze rozumiem, ze taka djest diagnoza ? Jezeli to samo bylo bez termostatu to chyba tylko zapowietrzenie chlodnicy moze byc przyczyna zablokowania duzego obiegu... Cicho zakladam, ze uklad chlodzenia w Freelanderze jest tak samo rozwiazany jak w R200.
Moze dmucha przez uszczelke do ukladu chlodzenia ? Proponuje zamiast korka na zbiorniku wyrownawczym zalozyc szczelnie cienka rekawiczke, podgazowac i zobaczyc czy ta sie napompuje.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum