Wysłany: Czw Kwi 24, 2008 00:13 [R600] Problem z hamulcami pomocy
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
chlopaki pomozcie mam problem z hamulcami a mam roverka dopiero od 2 dni i nie wiem co mam zrobic podczas hamowania trzesie mi samochodem nie wiem czego to jest wina i co mam najlepiej wymienic zeby moc spokojnie jezdzic dziekuje z gory za odp pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 22, 2011 21:43, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Kwi 24, 2008 00:13 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Mogę przypuszczać że stan klocków dobiegł ich żywota. U mnie działo się podobnie zaraz po kupnie. Wymiana wyeliminowała problem. Chyba że są inne przyczyny takich zachowań przy hamowaniu, może się ktoś jeszcze wypowie.
_________________ NIE POTRAFISZ PRZECZYTAĆ TEGO TEKSTU, WCIŚNIJ Ctrl +
Czy przy hamowaniu masz "bicie w kierownicy" ? Jeżeli tak to trzeba sprawdzić tarcze i luzy zawieszenia, ja bym jednak radził przejrzeć cały układ hamulcowy. U mnie po zakupie samochodu były podobne objawy, wymieniłem tarcze, klocki i dwie końcówki w zawieszeniu teraz autko płynie a przy hamowaniu można puścić kierownicę.
Możesz jeszcze sprawdzić przednie drążki reakcyjne czy gumy nie są powybijane.
Na95% tarcze + klocki z przodu do wymiany i przy okazji posprawdzać stan wszelkich przegubów.
Witam.
Mam podobny problem mimo założenia nowych tarcz i klocków. Drżenie kierownicy jest wyczuwalne przy delikatnym hamowaniu z prędkości 80-50km/h do około 30-20km/h.
Co ciekawe - zaczęło się tak dziać po zmianie opon (tzn. całych kół stalki-zimówki na alu-letnie) i muszę dodać, że w trakcie samej jazdy wszystko jest OK.
Mam podobny problem mimo założenia nowych tarcz i klocków. Drżenie kierownicy jest wyczuwalne przy delikatnym hamowaniu z prędkości 80-50km/h do około 30-20km/h.
Co ciekawe - zaczęło się tak dziać po zmianie opon (tzn. całych kół stalki-zimówki na alu-letnie) i muszę dodać, że w trakcie samej jazdy wszystko jest OK.
Wyważenie kół, sprawdzenie luzów w zawieszeniu, a jak nie to wymiana tarcze+klocki - standard w R600.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Mam podobny problem mimo założenia nowych tarcz i klocków. Drżenie kierownicy jest wyczuwalne przy delikatnym hamowaniu z prędkości 80-50km/h do około 30-20km/h.
Co ciekawe - zaczęło się tak dziać po zmianie opon (tzn. całych kół stalki-zimówki na alu-letnie) i muszę dodać, że w trakcie samej jazdy wszystko jest OK.
Wyważenie kół, sprawdzenie luzów w zawieszeniu, a jak nie to wymiana tarcze+klocki - standard w R600.
To znaczy, że jeżeli mam wyważone koła i nie będę miał żadnych luzów w zawieszeniu, to kupiłem lipne tarcze bądź klocki (albo i jedno i drugie)
To znaczy, że jeżeli mam wyważone koła i nie będę miał żadnych luzów w zawieszeniu, to kupiłem lipne tarcze bądź klocki (albo i jedno i drugie)
Tarcze - klocki nie mają tu za bardzo znaczenia.
Niekoniecznie kupiłeś lipne tarcze - wszystkie tarcze wentylowane (a takie ma R600 z przodu) są bardzo wrażliwe na krzywienie się - wystarczy raz na gorących tarczach wjechać w kałużę i gotowe (własnie nie dawno to zrobiłem i już odczuwam efekty).
Do tego z jakichś przyczyn konstrukcyjnych w R600 jest to znacznie bardziej odczuwalne niż w innych autach.
Jeśli tarcze są świeże to możesz je jeszcze spróbować przetoczyć na aucie - jeszcze tego nie próbowałem, ale własnie planuję to zrobić, bo tarcze, mimo prawie 40kkm wyglądają prawie jak nówki (hamuję głównie silnikiem), ale biją.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
To może znaczyć też i to, że tarcze zostały nieprawidłowo zamontowane ( brudne piasty ) lub/i były nieprawidłowo docierane a przy zmianie kół, śruby nie były prawidłowo dociągane. Nie wspomnę o nieprawidłowym działaniu zacisków.
Tarcza który się krzywi po wjechaniu w kałużę - to licha tarcza/materiał/wykonanie.
tarcze zostały nieprawidłowo zamontowane ( brudne piasty ) lub/i były nieprawidłowo docierane
U mnie to odpada, bo efekt pojawił się po prawie 40 kkm.
Dzenson napisał/a:
a przy zmianie kół, śruby nie były prawidłowo dociągane.
To możliwe, bo efekt pojawił się od jesieni...
Dzenson napisał/a:
Nie wspomnę o nieprawidłowym działaniu zacisków
W jaki sposób, bo nie moge sobie tego wyobrazić?
Bo przecież zacisk nie będzie wybiórczo i bardzie hamował na jednej części tarczy, a mniej na innej...
Dzenson napisał/a:
Tarcza który się krzywi po wjechaniu w kałużę - to licha tarcza/materiał/wykonanie.
Czy ja wiem?
Rozgrzana do czerwoności dość cieńka (bo wentylowana) tarcza schłodzona gwałtownie i nierównomiernie do temperatury 10 st. C...
To chyba tylko materiały z promów kosmicznych to wytrzymują...
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Nieprawidłowe działanie zacisku - miałem na myśli brak płynnego przesuwania się klocków w zaciskach. Jeśli są one wepchnięte, zapieczone lub zbyt luźne tarcza będzie naciskana bardziej punktowo niż całą powierzchnią klocka. Może też następować "przeginanie" tarczy jeśli mniej zapieczony klocek szybciej i łatwiej dojdzie do tarczy podczas hamowania w przeciwieństwie do swojego kolegi po drugiej stronie. I ostatnia sprawa - wężyki hamulcowe. Zatkany, zaciśnięty - powoduje zbyt długie odbijanie zacisku.
A co do rozgrzanych tarcz hamulcowych do czerwoności. Jasne, że trudno aby tarcza zniosła takie warunki bez płaczu ale......jeśli ktoś doprowadza tarcze do takiej temperatury to:
nie hamuje prawidłowo ( mocne a krótkie hamowania tarcza znosi lepiej niż długie a lekkie)
auto ma mocne a tarcze jak do tico.
Nieprawidłowe działanie zacisku - miałem na myśli brak płynnego przesuwania się klocków w zaciskach. Jeśli są one wepchnięte, zapieczone lub zbyt luźne tarcza będzie naciskana bardziej punktowo niż całą powierzchnią klocka. Może też następować "przeginanie" tarczy jeśli mniej zapieczony klocek szybciej i łatwiej dojdzie do tarczy podczas hamowania w przeciwieństwie do swojego kolegi po drugiej stronie. I ostatnia sprawa - wężyki hamulcowe. Zatkany, zaciśnięty - powoduje zbyt długie odbijanie zacisku.
Ok. To ten element też u mnie odpada - mój mechanik jest niesamowicie solidny jeśli chodzi o czyszczenie i sprawdzanie zacisków itp.
Dzenson napisał/a:
A co do rozgrzanych tarcz hamulcowych do czerwoności. Jasne, że trudno aby tarcza zniosła takie warunki bez płaczu ale......jeśli ktoś doprowadza tarcze do takiej temperatury to:
nie hamuje prawidłowo ( mocne a krótkie hamowania tarcza znosi lepiej niż długie a lekkie)
auto ma mocne a tarcze jak do tico.
To ostatnie.
R600 nie ma za dobrych hamulców, to wszyscy wiedzą - u mnie jest 158 KM, z których lubię korzystać, zwłaszcza jak się wyrwę z warszawskiego korka, to jadę dość ostro zanim wpadnę w następny.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
R600 nie ma za dobrych hamulców, to wszyscy wiedzą - u mnie jest 158 KM, z których lubię korzystać, zwłaszcza jak się wyrwę z warszawskiego korka, to jadę dość ostro zanim wpadnę w następny.
Tak z ciekawości. Na czym polegają te słabsze hamulce? Średnica tarcz niezbyt szczęśliwie dobrana?
Na to wygląda...
ZTCP 262 mm, a auto prowokuje do szybkiej jazdy.
Podgrzanie ich przy tej mocy to nie jest problem.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Hmm... Musze sprawdzić, bo wydaje mi się, że jednak 262mm, ale moge się mylić...
Wiem, ze w R827 były dwie wersje: 262mm i 280mm, a ja R827 mam te mniejsze.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum