Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Zmiana podświetlenia w zegarach
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Zmiana podświetlenia w zegarach

pytanie techniczne dot. zmiany koloru podśweitlania kokpitu na biały.
Autor Wiadomość
maslak 




Dołączył: 28 Kwi 2008
Posty: 4
Skąd: tczew



Wysłany: Pon Kwi 28, 2008 23:36   [R620] Zmiana podświetlenia w zegarach
Typ: SLi Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam serdecznie, na początek przywitam się z załogą - bo jest to bodajże mój pierwszy wątek na forum.

Szukam już od jakiegoś czasu niestety nie udało mi się znaleźć dokładniejszych info na temat zmiany koloru podświetlenia zegarów / całej deski włącznie z zegarkiem i przełącznikami przeciwmgielnych i ogrzewania szyby.

Kolega Airon w jakimś temacie pokazał fotki swoich zegarów podświetlonych na biało,
nie powiem spodobało mi się, bo ożywia to troszkę kokpit Roverka,
moje pytanie - czy ktoś rozbierał już deskę w 600 / demontował zegary w podobnym celu dokładnie interesuje mnie:

- liczba żarówek i modele
- czy zegary (tarcze) z natury są białe, czy bursztynowe (w skodzie bodajże spotkałem się z gumowymi nakładkami koloryzującymi na żaróweczkach - w takim przypadku zadowalający efekt powinno dać zdjęcie w/w gumek
- jakich diod najlepiej użyć aby podświetlenie było równomierne i nie waliło po oczach

Wszelkie sugestie / fotki / manuale mile widziane ;)
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 22, 2011 22:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Kwi 28, 2008 23:36   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Wto Kwi 29, 2008 09:11   

Zegary i włączniki - Odkrecasz ramke na gorze - dwie srobki na gwiazdke, zdejmujesz ramke, odkrecasz zegary - cztery srobki na gwiazdke i odchylasz je maksymalnie do dolu i do kierownicy widzisz na gorze dwie zarowki od podswietlania tzw. "dziennego" rodzaj zarowki to W3W bodajze, a dalej lecisz i masz T5 od podswietlania tarcz itd. Zarowki wyjmujemy przekrecajac oprawke w lewo o 90 stopni... Do wyjecia zarowek pozycji uzyj malych kombinerek, zlapal za boki i scisnij lekko ciagnac aby wyszla oprawka... Pozycja to W5W
Deska - Do zegarka aby sie dostac trzeba odkrecić i zdjąc konsole główną(dwie srubki tuz obok foteli po jednej i po drugiej stronie, jedna pod popielniczka a reszta na spinki-podwazac srubokretem i sciagac do gory), następnie odkręcić schowek pod radiem i go lekko wysunąć, potem nawiewy i takze je LEKKO WYSUNĄĆ uwazajac bo z tyłu są linki i wtyczki, odchyl nawiew jak najbardziej się da do kierownicy i na tylnej ścianie przycisków od (klimy, zewnątrz, wewnątrz) jest żaróweczka na środku R3 9mm - podstawa. W regulacji nawiewu są dwie zarówki T5 odpowiednio po srodku pomiędzy 1 a 2 gałką, i 2 a 3 gałką. następnie odkręcasz zegarek i przechylasz go bardzo mocno w strone kierownicy aż stanie w tzw. pionie i wyciagasz z tamtąd żarówke R5 z cokolikiem. Każdą żarówke wyciaga się albo palcami przekręcając o 90 stopni w lewo, albo lekko zgiętym śróbokrętem ja odkrecając. W popielniczce jest zarówka T5, w panelu sterowania szybami R3 podstawa 7-8mm, w schowku i w bagażniku C5W 36mm, w podświetlaniu rejestracji,pozycjach i kierunkach bocznych W5W

Niedługo zrobie opis, obiecuje obiecuje i nie mogę się zebrać :roll:
 
 
 
maslak 




Dołączył: 28 Kwi 2008
Posty: 4
Skąd: tczew



  Wysłany: Wto Kwi 29, 2008 12:43   

dzięki za odpowiedź.

NEOSSS napisał/a:
... widzisz na gorze dwie zarowki od podswietlania tzw. "dziennego" rodzaj zarowki to W3W bodajze, a dalej lecisz i masz T5 od podswietlania tarcz itd.


co rozumiesz przez podświetlenie dzienne, u mnie podświetlenie działa tylko przy włączonych światłach - i cały czas na pełnych obrotach - ew mogę ściemnić - ale nie widzę różnicy w dzień / wieczorem / noc.

czy możesz to rozwinąć? i pochwalić się jakąś fotką jak wyszło to u Ciebie o ile to wymieniłeś?
i podać ilość potrzebnych żarówek, aby nie trzeba było dwukrotnie rozbierać zegarów ;) raz do sprawdzenia, drugi do montażu ;)


przy okazji dzisiaj zauważyłem, że przy heblach zamknięcia drzwi są jakieś diody/żarówki jednak u mnie się nie palą - wiem że alarm nie jest oryginalny - czy może mieć to wpływ?
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Sro Kwi 30, 2008 08:46   

Jeżeli alarm masz nie oryginalny to diody sygnalizujące załączenie alarmu nie będą mrugały bez przerobienia.. Podświetlenie dzienne to takie które jest u góry licznika i jak w nocy właczysz podświetlenie to tarcze licznika sa podświetlane swoimi żarówkami a całe zegary od góry diodami. Podam Ci dokładna ilość po weekendzie majowym ok? Nie kupuj żarówek diodowych led walcowanych bo skupiają światło w jednym kierunku, kup normalne diody led okrąglaki
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Podświetlenia zegrka wewnętrznego
jacekmarus Rover serii 600, Honda Accord 5 Pon Sty 12, 2009 20:44
filo
Brak nowych postów [R620] Problemy po wymianie podświetlenia zegarka
LONT Rover serii 600, Honda Accord 5 Wto Lip 20, 2010 10:11
zuber84cool
Brak nowych postów [R620] Wymina żarówek podswietlenia kokpitu
wilkxt Rover serii 600, Honda Accord 4 Sro Wrz 19, 2007 11:51
wilkxt
Brak nowych postów [R620] Zmiana lusterek
zimek-1985 Rover serii 600, Honda Accord 5 Sro Wrz 01, 2010 22:02
zimek-1985
Brak nowych postów [R620] Zmiana kierownicy
KRYS Rover serii 600, Honda Accord 3 Sro Cze 03, 2009 13:41
PTE



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink