Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Klima-potrzebuję na gwałt schemat.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Klima-potrzebuję na gwałt schemat.
Autor Wiadomość
eszet 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 156
Skąd: Osiek k/Oświęcimia



Wysłany: Sro Maj 21, 2008 18:35   [R45] Klima-potrzebuję na gwałt schemat.
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: wszystkie

Ponieważ od jakiegoś czasu mam problem z klimką,byłem jakiś miesiąc temu w dwóch niezależnych serwisach klimy.Tam podpięli mi automat i ...stwierdzili w obu,że ze strony ilości czynnika jest wszystko ok.Doradzili mi,żebym zapukał do elektryka.Tak zrobiłem.Ten z kolei posprawdzał,pomierzył i doszedł do wniosku ,że czujnik na filtrze osuszaczu jest padnięty.
Kupiłem więc ten czujnik i jazda z powrotem do serwisu.
Zrobili mi pełny cykl(wraz z wymianą czujnika ),mam wydruk.Cóż z tego jak problem pozostał? :/

Znaczy dzieje się tak:
załączam klimę,słyszę szczeknięcie pompy,obroty wzrastają,zaczyna ładnie chłodzić.
Po ok 1-3 min słychać ponowne szczeknięcie pompy,po czym znów i znów- tak kilka razy,coraz częściej i po chwili leci już zwykłe powietrze i nie słyszę,żeby się pompa włączała.
Jak wyłączę silnik i odczekam kilkanaście minut mogę znów powtórzyć tą sekwencję.

Poradżcie,proszę,co może być jeszcze padnięte po linii elektrycznej.
Na razie opieram się na tym,że mechanik od klimy stwierdził,iż mechanicznie jest wszystko sprawne,a układ napełniony i szczelny.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Sty 16, 2011 16:11, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Maj 21, 2008 18:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Sro Maj 21, 2008 19:00   

Kliknięcie, to nie "szczęknięcie pompy", a załączające się sprzęgiełko sprężarki.

Niech w serwisie spróbują ściągnąć z 50g czynnika z układu i zobaczyć czy się coś poprawiło. Możliwe, ze w układzie jest za dużo czynnika, ciśnienie szybko rośnie, powodując wyłączenie sprężarki. BTW ile gram czynnika nabili przy serwisie ?
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
eszet 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 156
Skąd: Osiek k/Oświęcimia



Wysłany: Sro Maj 21, 2008 19:34   

Skiba napisał/a:
BTW ile gram czynnika nabili przy serwisie ?

590 gram.Nie wiem czemu,ale tak mam na wydruku.Na moje powinno chyba być 640 g(auto jest z Włoch,więc kierownicę mam normalnie:))??Ale to w takim razie i tak nie ponad graniczną.
Cytat:
Kliknięcie, to nie "szczęknięcie pompy", a załączające się sprzęgiełko sprężarki.

O to mi właśnie chodziło :wink: Koło pasowe kręci się cały czas,ale sprzęgło załącza się tak jak wyżej.
Zauważyłem też,że każdorazowe wyłączenie silnika,odczekanie minutki,dwóch skutkuje załączeniem się sprzęgła,natomiast "na ruchu" wyłączenie i ponowne załączenie klimy nic nie daje.
 
 
R-200 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 744
Skąd: Ostrów



Wysłany: Sro Maj 21, 2008 21:28   

Nic nie piszesz o wentylatorze chłodnicy, jeśli nie chodzi to po wzroście ciśnienia sprężarkę rozłącza czujnik ciśnienia. Wentylator chlodnicy powinien chodzić stale. :roll:
_________________
Pozdrowienia Piotr.
 
 
eszet 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 156
Skąd: Osiek k/Oświęcimia



Wysłany: Sro Maj 21, 2008 21:51   

Wentylator załącza się wraz z wciśnięciem guzika A/C

[ Dodano: Czw Maj 22, 2008 15:41 ]
Nikt nie ma więcej żadnego pomysłu? :cry:
_________________
Był Roverek....i jeszcze będzie !! !
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Maj 22, 2008 16:53   

Nie piszesz jaki masz typ klimy czy oryginał czy dokłakę ale proponuję zdemontować schowek i zobaczyć czy nie ma regulacji termostatu przy parowniku , czyli przy tej chłodniczce wewnątrz auta pod schowkiem :?:
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Czw Maj 22, 2008 17:56   

przemo285 napisał/a:
Nie piszesz jaki masz typ klimy czy oryginał czy dokłakę ale proponuję zdemontować schowek i zobaczyć czy nie ma regulacji termostatu przy parowniku , czyli przy tej chłodniczce wewnątrz auta pod schowkiem :?:


A czy w R, była taka regulacja ?
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
eszet 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 156
Skąd: Osiek k/Oświęcimia



Wysłany: Pią Maj 23, 2008 00:14   

Cytat:
Nie piszesz jaki masz typ klimy czy oryginał czy dokłakę ale proponuję zdemontować schowek i zobaczyć czy nie ma regulacji termostatu przy parowniku , czyli przy tej chłodniczce wewnątrz auta pod schowkiem

Nie,no tutaj nie ma żadnej rzeżby,klima oryginalna,tylko cuś ją boli,ale za cholerę nie mogę wyczaić co..
Do R-userów w okolicy Oświęcimia:czy jest tu gdzieś w pobliżu jakiś człek który kuma o co biega w tych sprawach,czy tylko same serwisy,które podpinają idiot-automat,a jak trzeba wymienić czujnik,to wzruszają ramionami????
Sorry za mój sarkazm,ale normalnie jak pokochałem ten złom,tak mnie rozwalił,rzekomo banalny ten problem :evil: .Kurka,im więcej nim jeżdżę,tym bardziej mi się podoba(a mam go już prawie rok),ale rozpiepsza mnie właśnie w szczegółach...yyy znaczy takie drobiazgi,ale wkur****jące.
Mimo to i tak będę go dojeżdżał,ale ..kurde,przydałaby się klimka :lol:

[ Dodano: Pon Maj 26, 2008 20:35 ]
Jedna gorąca prośba:nie mam w tej chwili dostępu do mojego komputera(RAVE)-jestem w pracy.Byłby ktoś tak uprzejmy i zapodał schemat klimy do mojego R?


Wielkie dzięki z góry.

[ Dodano: Sob Cze 21, 2008 13:22 ]
Problem rozwiązany :arrow: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=27332
_________________
Był Roverek....i jeszcze będzie !! !
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rover 45 - 2000r. 1.8] Potrzebuje schemat elektryczny.
Daaniell69 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sob Lis 21, 2015 13:58
BigBoyPL
Brak nowych postów [R414] Wąż od wody - na gwałt szukam
ray0579 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Czw Wrz 04, 2008 09:45
truten23
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R45]Potrzebuje porady
kwyniu Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Lis 27, 2012 19:57
szoso
Brak nowych postów [R400] potrzebuję porady.
emil_wawa Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Nie Lis 28, 2010 01:23
saskey
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [416si] WYMIANA ROZRZĄDU CO POTRZEBUJĘ?
kamilos2521 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Mar 15, 2011 15:52
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.

Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.

Zamknij