Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZT] Sprzęgło lub cos ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZT] Sprzęgło lub cos ?
Autor Wiadomość
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sro Maj 28, 2008 15:51   

No właśnie czyli te okładziny albo są ze słabego materiału, albo to wina tego układu sprzęgła i się przez to tarcza pali. Bo przy takim przebiegu, to w żadnym aucie jeszcze nie spotkałem się żaby tak szybko tarcza padła. Ty masz MaReK, chyba około 100kkm, a ja przy 75kkm wymieniałem, no to coś nie tego.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Maj 28, 2008 15:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Sro Maj 28, 2008 17:01   

Albo (czego nie życzę) coś nie tego z oryginalnością waszego przebiegu... Moja tarcza po przejechaniu 80tys. miała jeszcze jakieś 1,5mm do łebków nitów!
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Maj 28, 2008 20:24   

Blady strach padl na mnie, jak przyjechlem z czesciami i okazalo sie, ze tarcza jest jednak inna. Niby docisk jest okej, wysprzeglik tez, ale tarcza posiada na sobie jeszcze sprezynki (ktore to wlasnie ma kolo 2masowe i spelniac ma to zadanie).
Szybki telefon do Mariusz418 i okazuje sie ze jednak zamienniki tak maja.

Ja mam nadzieje, ze ta tarcza wytrzyma wiecej ;)

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Maj 28, 2008 21:15   

gdybyś więcej czytał forum to bez telefonu byś wiedział ;)
swoją drogą, to powinno trochę odciążyć dwumasówkę....
albo ją dobić :hm:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
ernesto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 110
Skąd: Krakow



Wysłany: Sro Maj 28, 2008 22:33   

MaReK napisał/a:

Szybki telefon do Mariusz418 i okazuje sie ze jednak zamienniki tak maja.


:hmm: wiesz co MaReK, ręki sobie nie dam uciąć..
Ja jakiś czas temu tez wymieniałem tu w Krakowie cały zestaw - i jak znany nam Pawel M dostał moją tarcze paczką akurat byłem u niego - i ZTCP mówił, ze to nie ta tarcza (ze sprężynkami) i czekaliśmy na inna..Zamówił Valeo i to okazało sie ok. A sprężynek w niej nie widziałem..
Ale pewny na 100 % nie jestem - będę u niego jutro po południu to wypytam i się upewnie.

Pzdr
E
 
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Czw Maj 29, 2008 07:12   

Tarcza LUK ma sprężynki, SACHS też. Co do Valeo to nie wiem na pewno ale z tego co ustaliłem podczas poszukiwań to każdy zamiennik ma sprężynki i co dodatkowo ważne nie występuje koło zamachowe "niedwumasowe" do R75. Więc prawdopodobnie producenci uznali, że te sprężynki odciążą felerną dwumasę.
 
 
cactooz 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Maj 2008
Posty: 98
Skąd: Grzawa

Land Rover Freelander

Wysłany: Czw Maj 29, 2008 13:17   Re: [MG ZT 2.0 CDTI 04] - Sprzęgło lub cos ?

...czy moze cos cieknie na tarcze i sie slizga?


Na tarcze poleciec może tylko olej. Jeżeli obroty masz na max a samochód stoi to przy takim tarciu spod machy miałbyś pięknę i bujne kłęby dymu. Same przypalone tarcze dośc poważnie dymią. Na 99% zdarte okładziny.
_________________
http://picasaweb.google.com/mietekfreelander
 
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Czw Maj 29, 2008 13:40   Re: [MG ZT 2.0 CDTI 04] - Sprzęgło lub cos ?

cactooz napisał/a:
...czy moze cos cieknie na tarcze i sie slizga?


Na tarcze poleciec może tylko olej. Jeżeli obroty masz na max a samochód stoi to przy takim tarciu spod machy miałbyś pięknę i bujne kłęby dymu. Same przypalone tarcze dośc poważnie dymią. Na 99% zdarte okładziny.

Aleś się obudził :twisted: Przecież kolega jest już po wymianie sprzęgła i wie co mu dolegało :roll:
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Maj 29, 2008 14:28   

lamer, To nie chodzi o to czy z jakiej firmy jest tarcza, tylko od wersji. Tarcz z tego co wiem było kilka rodzajów, nawet tego samego producenta mogą się od siebie różnić. A co do przebiegu, to jestem pewien, mam książkę serwisową, oraz sprawdzałem na kompie i wszędzie jest zapisany taki sam przebieg.
 
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Czw Maj 29, 2008 15:14   

Nie bardzo się z tobą zgadzam, bo niby jaki wg ciebie Rowan miałaby sens produkcja tarczy w wersji do koła 2 masowego (bez sprężynek) i "zwykłego" (ze sprężynkami) do R75 CDT jeżeli "zwykłe koło" nie jest ZTCW i nie było produkowane?
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4534
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Maj 29, 2008 15:17   

lamer napisał/a:
Nie bardzo się z tobą zgadzam, bo niby jaki wg ciebie Rowan miałaby sens produkcja tarczy w wersji do koła 2 masowego (bez sprężynek) i "zwykłego" (ze sprężynkami) do R75 CDT jeżeli "zwykłe koło" nie jest ZTCW i nie było produkowane?

Pamiętaj, że sprzęgła nie projektuje się do jednego modelu auta - zaprojektowane sprzęgło potrafi jeździć w kilkudziesięciu różnych autach i jest brane jako gotowy "klocek" do kolejnych.
Jeśli rozmiary się zgadzają i wszystko pasuje, to możliwe, ze firmy robiące zamienniki produkują tylko jedną wersję (tą bardziej skomplikowaną), żeby móc ją sprzedawać zarówno do aut z, jak i bez koła dwumasowego.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Maj 29, 2008 19:03   

maciej napisał/a:
Pamiętaj, że sprzęgła nie projektuje się do jednego modelu auta - zaprojektowane sprzęgło potrafi jeździć w kilkudziesięciu różnych autach i jest brane jako gotowy "klocek" do kolejnych.
Jeśli rozmiary się zgadzają i wszystko pasuje, to możliwe, ze firmy robiące zamienniki produkują tylko jedną wersję (tą bardziej skomplikowaną), żeby móc ją sprzedawać zarówno do aut z, jak i bez koła dwumasowego.

No właśnie o to mniej więcej mi chodziło.
 
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Czw Maj 29, 2008 21:00   

Skoro tak uważacie to potraficie wskazać jeszcze jakiś samochód, w którym jest stosowane to sprzęgło?
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4534
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pią Maj 30, 2008 10:52   

Hmm... Wystarczyłaby tablica zamienników np. JC Auto, ale nie mam takiej pod ręką.

Podejrzewałbym BMW z tym samym silnikiem...
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Pią Maj 30, 2008 11:03   

Jest to o tyle interesujące, że sprzęgła przeznaczone do R75 są raczej drogie a może to samo sprzedawane jest do innego auta po niższej cenie?
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4534
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pią Maj 30, 2008 11:25   

To jest możliwe - jest dużo części, które się powielają - swego czasu w JC był taki bałagan, że te same końcówki drążków do R400 i Civica sprzedawali pod różnymi nr części i różnica była rzędu 20-30%.
Co ciekawe stosunek cen zmieniał się z każdą nową dostawą... ;)

Najlepszy przykład to kierunkowskaz przedni do Masseratii Quatroporte z połowy lat 80-tych - jest identyczny do kierunku z Poloneza przejściówki -sprawdzone doświadczalnie przez naszego byłego prezesa!!! :D
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Lut 12, 2009 00:57   [MG ZT] Sprzęgło i jego pochodne
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004

Witam,

wiem ze temat byl juz walkowany i koledzy nawet w jednym z nich znalezli patent na zamiennik pompy ale ja chcialem spytac dosiwadczonych graczy Roverkowych o problemy z pompa, wysprzeglikiem, kolem dwumasowym itp.

Jak u Was zaczynala sie awaria podzespolow?

U mnie jest taki przypadek.
Jak jade to biegi wchodza leciutko. Jak ruszam, to raz bieg wejdzie lekko, a raz ciezko - niemal trzeba go wbic, mimo ze sprzeglo wcisniete w dywan. Czasami jak rusze na 1 i podjade kawalek, a potem znowu wciskam sprzeglo, to czuje jak samochod wpada w wibracje - tak jakby chcial juz ciagnac, jakbym byl na polsprzegle.

Sprawdzalem pod pedalem sprzegla nie ma wyciekow i jest sucho.
Auto ma juz przejechane 134 tys. km wiec podobno to czas na wymiane pompki ;)


Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 11, 2010 11:40, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Czw Lut 12, 2009 02:26   

MaReK napisał/a:
Jak ruszam, to raz bieg wejdzie lekko, a raz ciezko - niemal trzeba go wbic, mimo ze sprzeglo wcisniete w dywan.

Linki sterowania(miedzy skrzynia a galka zmiany biegow) :?:

U mnie pedal wpadal w podloge ale po podniesieniu znowyu bylo dobrze na jakis czas. To byla wina pompki ale jakims cudownym trafem naprawila sie od dluzszego czasu jest super. Wysprzeglik wymienilem go halasowalo mi lozysko. Co do kola 2 masowego to klekotalo sobie na wolnych obrotach ale po zalozeniu nowej traczy sprzegla ze sprezynkami przestalo i nie czyc zadengo zuzycia.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Czw Lut 12, 2009 10:39   

MaReK napisał/a:
Sprawdzalem pod pedalem sprzegla nie ma wyciekow i jest sucho.
sprawdź wysprzęglik czy też sucho.
MaReK napisał/a:
czuje jak samochod wpada w wibracje
oby nie dwumasa.
Bez wizyty u Mariusza się nie obejdze...
MaReK napisał/a:
Jak ruszam, to raz bieg wejdzie lekko, a raz ciezko
czasami jedynka na zimnym wchodzi ciężej.
Ale jeżeli pedał łapie dobrze, to pewnie układ pompa-wysprzęglik jest szczelny.
Objawy padu u mnie: w trakcie jazdy pedał coraz głębiej można było wcisnąć bez oporu i zaczęły pojawiać się problemy ze zmianą biegów (wszystkich). Po sprawdzeniu okazało się, że płynu w pompce już nie było i od spodu wysprzęglik też puszczał. Uzupełnienie i odpowietrzenie pozwoliło na tygodniową, bezproblemową jazdę i kompletowanie części.Jeżeli trafisz do Mariusza to opisz jego diagnozę i podjęte działania naprawcze.
Ja wymieniłem pompę, wysprzęglik i sprzęgło kompletne. Dwumasa się ostała. Jak pompka jest szczelna to po co wymieniać? Wymiana pompki jest mniejszym problemem niż wysprzęglika. Z tego co zrozumiałem z opinii mechanika niekoniecznie trzeba wymieniać komplet pompka+wysprzęglik (jeżeli jedno jest sprawne to można pozostawić) natomiast powinno się wymieniać sprzęgło razem z wysprzęglikiem, jeżeli któreś już się zużyło. Nie dotyczy nagłego padu nowej części. Jestem ciekaw zdania Mariusza, jeżeli będziesz miał okazję rozmawiać.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
Kris 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 25 Cze 2001
Posty: 526
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Czw Lut 12, 2009 10:50   

henryk_w napisał/a:
oby nie dwumasa.
Bez wizyty u Mariusza się nie obejdze...


MaReK daleko do niego nie ma :) więc choć tyle szczęścia w nieszczęściu jak by co ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [75]Sprzęgło
dario128 Rover serii 75, MG ZT 9 Sro Mar 25, 2015 21:31
dario128
Brak nowych postów [R75] Sprzęgło
adamlaziska Rover serii 75, MG ZT 127 Wto Sie 14, 2012 17:03
PD
Brak nowych postów [R75] Sprzęgło
bebechu. Rover serii 75, MG ZT 30 Pon Paź 24, 2016 22:14
maciejk1980
Brak nowych postów [R75] Sprzęgło
se7en86 Rover serii 75, MG ZT 38 Wto Lut 12, 2013 09:55
Boncky
Brak nowych postów [R75] 2.0 V6 Sprzęgło
Ozi546 Rover serii 75, MG ZT 4 Sro Mar 28, 2018 13:56
karol77787



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink