Dołączył: 01 Cze 2008 Posty: 13 Skąd: Addlestone, UK
Wysłany: Nie Cze 01, 2008 19:18 [R75] Czarny dym z rury...
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
witam wszystkich!
od piątku jestem szczęśliwym i dumnym posiadaczem R75 2,0 CDT z 2002r. Generalnie autko LUX!!! jest tylko pare kwesti które mnie trochę martwią. przeglądałem posty na forum i nie znalazłem nic podobnego....
auto ma 100tys mil / 160tys km , jestem przed wymiana filtrów (paliwo, olej powietrze) i oleju, ale podczas jazdy z rury wydobywa sie czrny dym i lekko nawet osadza sie na zderzaku ....
jak myśłicie czy wymiana w/w filtrów i oleju wystarczy czy mogą byc inne przyczyny? np. przepływomierz, turbina (choc ja słychać - delikatnie gwiżdże:) )
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Gru 07, 2010 21:20, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Nie Cze 01, 2008 19:18 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dołączył: 01 Cze 2008 Posty: 13 Skąd: Addlestone, UK
Wysłany: Nie Cze 01, 2008 21:19
Ciufcia napisał/a:
diesel zawsze bedzie kopcił na czarno
nie, to sie rozumie, ale u mnie jest to pokaźnych rozmiarów chmura... zdecydowanie widze ja w lusterku. znalazłem też opinie sugerujące wyczyszczenie EGR...
aha i jakoś tak dziwnie prz obrotach do 2,2k sa momenty ze sie jakby dławił....
pzdr
to jest diesel zawsze bedzie kopcił na czarno (chyba że sie popsuje to wtedy na szaro lub biało)
To w takim razie ja mam samochód na ... nie wiem na co ... bo mi nie dymi ....
Pierwsze słyszę, aby normalnym objawem codziennej pracy silnika był czarny kopeć ....
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Dołączył: 01 Cze 2008 Posty: 13 Skąd: Addlestone, UK
Wysłany: Pon Cze 02, 2008 20:27
ok,
1. kopci gdy przyspieszam / a że auto mam od paru dni to stopa jeszcze delikatna
2. wymieniłem dziś filtr powietrza - SYF///// i jest lekka poprawa
3. co do mechanika- jutro umówiłem sie na wymianę smaru co kiedyś był olejem ( mam Castrol GTX Diesel 10w40 - powinien byc dobry??? ) + filtr + filtr paliwa
4. jak czas pozwoli to spróbuje też jutro EGR przeczyszcić....
no i wtedy bedzie można coś wiecej powiedzieć!
w każdym razie dzieki wieleki - dam znać o postępach!!!!!!
pozdro z "wyspy"
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pon Cze 02, 2008 20:36
nie no bądźmy szczerzy, każdy diesel kopci na czarno jak sie mu depnie i nieważne czy nowy czy nie. Kwestią jest czy widzisz to w lusterku, jak tak to już świadczy że coś jest nie tak ale jak nie widzisz dymka w lusterku to jest OKi ale bądz pewien że przy obciążeniu dymek sie pojawi
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pon Cze 02, 2008 21:00
Ciufcia, dotarło no ja wiem że argail'owi, nie dymi ale niech otworzy drzwi i sie wychyli a potem poda gazu, tylko dynamicznie, napewno zadymi
Tak że jak najbardziej sie zgadzam z Tobą, dieselki kopcą na czarno. Biały dym świadczy o uszkodzeniu turbiny która bierze olej.
Ciufcia, dotarło no ja wiem że argail'owi, nie dymi ale niech otworzy drzwi i sie wychyli a potem poda gazu, tylko dynamicznie, napewno zadymi
Zgadzam się z tobą - samochód ma prawo kopcić pod obciążeniem - nie ma znaczenia czy benzyna czy disel, przy przegazówce czy redukcji podczas wyprzedzania ma prawo "smarknąć" na czarno - to co napisałem, pisałem w odpowiedzi na słowa :
"..to jest diesel zawsze bedzie kopcił na czarno (chyba że sie popsuje to wtedy na szaro lub biało).."
Diesel NIE ZAWSZE kopci - czasem tak, ale to jak każdy samochód.
A jak kopci cały czas to najwyższy czas pofatygować się do mechaniora, lub do sklepu po filtry
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Diesel NIE ZAWSZE kopci - czasem tak, ale to jak każdy samochód.
A jak kopci cały czas to najwyższy czas pofatygować się do mechaniora, lub do sklepu po filtry
Pomógł: 16 razy Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 114 Skąd: Lubaczów
Wysłany: Wto Cze 03, 2008 08:35
argail napisał/a:
no ja wiem że argail'owi, nie dymi ale niech otworzy drzwi i sie wychyli a potem poda gazu, tylko dynamicznie, napewno zadymi
Muszę rzec Ciufcia, że w moim R75 nigdy nie zobaczyłem dymu w lusterku i mam nadzieję, że go nie zobaczę (nawet pod obciążeniem i ostrym przyśpieszeniu), więc myślę, że argail ma rację - coś z tym autkiem jest nie tak i należałby mu się serwisek.
Nawiasem mówiąc, jedyne co zauważyłem to wręcz niewielki "dymek" (na zimnym jeszcze silniku) przy przygazowaniu. Otworzyłem drzwi, wysiadłem, żonka gazowała, a ja sobie patrzyłem i co... żadnych kłębów dymu, a o zakopceniu zderzaka nie ma mowy . Nie wiem jak Wy, ale ja jeżdżę na ON i dym zobaczyłbym pewnie jakbym nalał jakiegoś szemranego diesla albo mazutu.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Dołączył: 01 Cze 2008 Posty: 13 Skąd: Addlestone, UK
Wysłany: Wto Cze 03, 2008 18:30
hej.
olej i filtry wymienione
czas na czyszczenie EGR
włączam szukanie na forum i do dzieła!!!
pozdrowki dla wszystkich
[ Dodano: Sro Cze 04, 2008 21:46 ]
ok... CHYBA problem rozwiązany...
po wymianie w/w i wyczyszczeniu EGR / ponad 1cm syfu na ściankach / we wstecznym lusterku czysto!!!!!!!
zobaczymy jak dlaej - oby tak już zostało!!!
pozdrawiam wszystkich i dzieki za porady!!
Czytałem wasze posty i sprawdziłem na wszelki wypadek u siebie zawór erg. Każdy pisze o nagarze, na zdjeciachc na forum jest nagar, suchy jak w kominie. A u mnie jest kleista, czarna maź... nie ma jej dużo, poprostu zabrudzone są ścianki ale niepokoi mnie ta wilgoć. To normalne? Jakieo rodzaju osad miałeś u siebie?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum