Wysłany: Czw Cze 12, 2008 10:37 [R416] Temperatura rośnie...
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997
W moim roverku wymieniłem już : korek zbiornika wyrównawczego , termostat , pompe wody ( przy wym. rozrządu) , chłodnicę.Przy zamkniętym grzaniu temp. po kilku kilometrach idzie szybko w górę ! Otwieram grzanie i wraca do normy , ale w kabinie jest gorąco ! Według mechanika układ nie jest zapowietrzony. Proszę o radę !
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Sty 16, 2011 21:49, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Cze 12, 2008 10:37 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Cze 2008 Posty: 48 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Cze 12, 2008 11:10
napisz kiedy był płyn wymieniany, i czy był odpowietrzany... czemu ten co mówi, że to wina nie odpowietrzenia układu nie zrobi tego ?
Ogólnie ma to sens, jeśli nie był odpowietrzony wogóle... ale może przy wymianie chłodnicy coś przypadkiem zostało zrobione i np. jest odcięta z obwodu.... sprawdź, które węzę są ciepłe/gorące
Był odpowietrzany przy wymianie chłodnicy ostatnio , tzn tydzień temu . Wydrukowałem schemat połaczeń układu i jest OK. Co do temp. węży to czasami odpływ z chłodnicy jest chłodny a czasami gorący. Słabo albo wogóle nie ma powrotu płynu do zbiorniczka wyrównawczego , gdzie przy nastawie grzanie wyrażnie widać jak płyn się przelewa.
[ Dodano: Pią Cze 13, 2008 07:09 ]
Jeszcze jedno. W instrukcji odpowietrzania w punkcie 10 nic nie pisze , czy nastawa grzanie ma być włączona czy nie ? Bo przy napełnianiupłynu ma być włączone grzanie. Może głupie pytanie , ale szukam błędu właśnie przy odpowietrzaniu.
oczywiście musi być w pełni otwarty zaworek nagrzewnicy
co do problemu, to musisz jeszcze sprawdzić czy węże od nagrzewnicy nie są zamienione, ae skoro sprawdzaleś ze schematem to zakładam, ze są ok.
ostateczna ostateczność to jeszcze niedrożny zaworek obejścia nagrzewnicy...
znajduje się on w takim dziwnym połączeniu węży od nagrzewnicy i otwiera się kiedy zamkniesz zaworek nagrzewnicy, żeby płyn mimo wszystko sobie powoli krążył...
najprościej by było go wymienić na taki który był montowany w polonezach. Jak dobrze pamiętam to tam montowali takie rurki w kształcie litery H wkładane w węże, więc wystarczyłoby chyba ten co teraz masz wyciąć
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum