Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2001
Witam wszystkich.
No i mam problem. Przestał działać mechanizm podnoszenia szyby kierowcy w moim autku (drzwi prawe - anglik). Po odkręceniu poszycia drzwi okazało się, że pękła linka. I tutaj pojawia sie moje pytanie. Znalazłem w sieci tzw "zestawy napracze" czyli nowa linka plus opis jak ja "nawlec". Koszt takiego zestawu to około 100zeta. Dodam, że podróbka całego mechanizmu, gotowe do wkręcenia silniczek, prowdnice, linka kosztuje w granicach 300zł. Czy ktoś miał podobny przypadek, czy warto ryzykować zestaw "zrób to sam", czy lepiej kupić gotowca?
A moze popatrz za uzywka na allegro np. Kupisz za rozsadna cene a bedzie oryginal.Sprawdzisz przed zalozeniem,ladnie nasmarujesz i bedzie smigac i silnik zapasowy bedziesz mial w razie czego
OK. Problem rozwiązany więc juz mówię co i jak. Na początek wiadomość, która mnie osobiście cieszy najbardziej. Koszt naprawy 8zł 70gr + 2 godziny własnej roboty.
Po ściągnieciu tapicerki i wykręceniu całego mechanizmu zabrałem sie za rozbieranie silniczka, a dokładnie odkręcenie go od prowadnicy. W środku zastałem końcówkę zerwanej linki oraz poplątaną drugą linkę (jej część). Ta druga troszke mnie załatwiła bo: po obejżeniu sprawy wpadłem na pomysł wykorzystania na podmianę linki hamulcowej z... rowera (nie rołwera:-) . Mniejsza główke na nowej lince zostawiłem a większą odciąłem. mniejsza po lekkim przypilnikowaniu idealnie pasowała do plastykowego kołowrotka w silniczku. Na drugim końcu zakręciłem po prostu śrubę. W uchwycie szyby wprowadzona była sprężynka, która ma na celu zmniejszenie napięcia linki przy końcu opuszczania, czy tez podnoszenia. Po prostu jak dojdzie do końca to ją ściska. W związku z zastosowaniem śruby na końcu musiałem coś wykombinować. Podłożyłem pod sprężynę podkładkę, tak że nie wchodziła do uchwytu tylko opierała się o jego krawędź. Stare rozwiązanie na tego typu patenty. Widać na zdjęciu poniżej:
Opuściłem uchwyty na dół jedna linkę nawinąłem ręcznie na kołowrotek z wnętrza silnika i poskręcałem. Później okazało się, że małe zagięcie oryginalnej drugiej linki, która nie była zerwana powoduje zakleszczenie się silnika więc też ją wymieniałem na rowerową. I wszystko gra i śmiga. No i trochę przyjemności było z rozkręcania autka
Jeszcze fota całego mechanizmu:
Pozdrawiam.
P.S.
Szyba po wyciągnieciu całego mechanizmu nie ma żadnego punktu podporu. Ja zamiast podstawiać ją badylem przykleiłem kawałkami przezroczystej taśmy okalając górną belkę drzwi. Nawet podczas jazdy nie było problemu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum