Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25 idt] problem z połączeniem z komputerem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25 idt] problem z połączeniem z komputerem
Autor Wiadomość
konradp-swatch 



Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 22
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Lip 03, 2008 15:31   [R25 idt] problem z połączeniem z komputerem

Witam!! Mam problem z R25 2.0 idt. Samochód ma bardzo kiepskie przyspieszenie. Winą prawdopodobnie są ustawienia ECU. Niestety nie można się z nim połączyć. Czy ktoś wie, co może być przyczyną? Wiem, że uszkodzony jest czujnik/sterownik poduszek powietrznych. Czy on może coś psuć? Może wiecie gdzie jest jakiś dobry warsztat, gdzie mogliby sobie z tym w miarę szybko poradzić??

Z góry dziękuję za pomoc!



Brt: poprawiłem temat
Ostatnio zmieniony przez Brt Czw Lip 03, 2008 15:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lip 03, 2008 15:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Lip 03, 2008 15:53   

Sterownik poduszek nie ma wpływu na silnik. Czy świeci Ci siekontrolka silnika "check engine". Może odepnij przepływomierz i zobacz jak auto będzie jeździć ??
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
lineumaciel 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Cze 2007
Posty: 360
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Czw Lip 03, 2008 20:39   

konradp-swatch napisał/a:
itam!! Mam problem z R25 2.0 idt. Samochód ma bardzo kiepskie przyspieszenie.


Sprawdź przepływomierz. Czujnik poduszek nie ma wpływu na nic.
_________________
pozdrawiam ;-)
 
 
 
konradp-swatch 



Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 22
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Lip 03, 2008 20:48   

Co do kontrolki to sie nie pali, ale po włączeniu zaplonu nie zapala sie nawet na chwile (tak jak np kontrolka ABS-u) i nie wiem czy np. nie jest odlaczona??;> Po odlaczeniu przeplywki roverek idzie jak burza do 3000 a kreci sie do 3900 obrotow. Przy podpietym przeplywomierzu silnik odmawia wspolpracy do 3000 obrotow a potem nabiera temperamentu i spokojnie wkreca sie na czerwone pole obrotomierza. Zarowno przy podpietym jak i odpietym przeplywomierzu v-max 160km/h. Swoja droga mechanik sprawdzal mi juz przeplywke i mowil ze jest ok.

Jest jeszcze taka kwestia, ze zaplon na pompie jest ustawiony na -2, czyli teoretycznie opozniony, ale zmiana ustawien na 3 stopnie nie przyniosla efektu i mechanik zmienil spowrotem.

Dalej nie wiem o co chodzi z tym komputerem;/ dlaczego nie da sie podpiac normalnie sterownika (mozna tylko odczytywac informacje z ecu). Wyskakuje komunikat "połączenie zakłócone" i tyle. Nie da sie nic zrobic. Np wykasowac bledow zwiazanych ze sterownikiem poduszek.

Mam jeszcze pytanie czy w tym roverku jest kontrolka od poduszek (bo u mnie sie nie swieci)?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Lip 03, 2008 20:52   

jeśli są poduszki to kontrolka jest, za to kontrolki check engine w 214 nie masz...
ale skoro w temacie jest 25 idt to powinna być, tak samo jeśli masz ABS to i ta kontrolka powinna się świecić chwilkę po przekręceniu kluczyka...
obawiam się że masz coś nagrzebane :(
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
lineumaciel 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Cze 2007
Posty: 360
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Czw Lip 03, 2008 20:57   

konradp-swatch napisał/a:
Co do kontrolki to sie nie pali, ale po włączeniu zaplonu nie zapala sie nawet na chwile (tak jak np kontrolka ABS-u) i nie wiem czy np. nie jest odlaczona??;> Po odlaczeniu przeplywki roverek idzie jak burza do 3000 a kreci sie do 3900 obrotow



Więc znasz już odpowiedź, polecam darować sobie bosha i kupić przepływomierz z JC koszt ok 200zł.


konradp-swatch napisał/a:
Jest jeszcze taka kwestia, ze zaplon na pompie jest ustawiony na -2, czyli teoretycznie opozniony, ale zmiana ustawien na 3 stopnie nie przyniosla efektu i mechanik zmienil spowrotem.


Gratuluje pomysłu!, poczekaj do zimy i zobaczymy czy odpalisz.

konradp-swatch napisał/a:
Zarowno przy podpietym jak i odpietym przeplywomierzu v-max 160km/h. Swoja droga mechanik sprawdzal mi juz przeplywke i mowil ze jest ok.



Zmień mechanika. Mój mi nie poszedł więcej niż 175km/h.


konradp-swatch napisał/a:
Dalej nie wiem o co chodzi z tym komputerem;/ dlaczego nie da sie podpiac normalnie sterownika (mozna tylko odczytywac informacje z ecu). Wyskakuje komunikat "połączenie zakłócone" i tyle. Nie da sie nic zrobic. Np wykasowac bledow zwiazanych ze sterownikiem poduszek.


A pod jaki ty komputer chcesz się podpiąć?????

[ Dodano: Czw Lip 03, 2008 20:59 ]
Cytat:
Co do kontrolki to sie nie pali, ale po włączeniu zaplonu nie zapala sie nawet na chwile (tak jak np kontrolka ABS-u) i nie wiem czy np. nie jest odlaczona??;> Po odlaczeniu przeplywki roverek idzie jak burza do 3000 a kreci sie do 3900 obrotow.



Przy jakich obrotach dokładnie czujesz że auto już ciągnie??
_________________
pozdrawiam ;-)
 
 
 
konradp-swatch 



Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 22
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Lip 03, 2008 21:12   

Jesli chodzi o to jak samochod idzie przy odpietej przeplywce, to wkreca sie od samego dolu i idzie do 3900 ale przy ok 3400 czuc, ze koncza sie jego mozliwosci;p Przy podpietej przeplywce do 3000 nic sie nie dzieje i dopiero potem ciagnie do ponad 4tys ale to i tak nie jest jeszcze to.

Co do podpiecia komputera, to chodzi mi o podpinanie komputera do sterownika poprzez zlacze OBD. Problem jest taki, że pojawia sie komunikat "polaczenie zaklocone" i nic z tego nie wychodzi. Nie mozna dokonywac zadnych modyfikacji, kasowac bledow itd... Mozna tylko zobaczyc parametry pracy przy uzyciu innego oprogramowania. Nie wiem co uniemozliwia pelny dostep do ecu?

Jesli wiecie, to napiszcie jakie sa najodpowiedniejsze ustawienia pompy ??
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Lip 03, 2008 21:15   

no ale jakim sprzętem się podłączasz??
czy to roverowski T4, czy KTS bosha czy jakieś inne cudo??
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
konradp-swatch 



Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 22
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Lip 03, 2008 21:43   

KTSem - co do roverka to jeszcze jedna istotna informacja - w samochodzie byla naprawiana pompa - stad moze byc zle ustawiony zaplon
 
 
R-200 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 744
Skąd: Ostrów



Wysłany: Czw Lip 03, 2008 21:49   

KTS odczyta tylko blędy w sterowniku silnika i może je wykasować. Pokaże tylko z protokołu OBD. Błędów producenckich nie pokaże bo ich nie widzi. :roll: Poduszek też nie widzi. :lol:
_________________
Pozdrowienia Piotr.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Lip 03, 2008 21:53   

pykalodaniel napisał/a:
konradp-swatch napisał/a:
Jest jeszcze taka kwestia, ze zaplon na pompie jest ustawiony na -2, czyli teoretycznie opozniony, ale zmiana ustawien na 3 stopnie nie przyniosla efektu i mechanik zmienil spowrotem.



Gratuluje pomysłu!, poczekaj do zimy i zobaczymy czy odpalisz.


no właśnie u emesa jest tak samo i odpala spokojnie zimą :| dziwne ale ....... nie wiem co o tym mysleć.
Co do reszty, to jak koledzy piszą. Uniwersalnym sterownikiem sprawdzisz tylko silnik, aby siędostać głębiej potrzebny jest Testbook roverkowy. A kontrolkę silnika ewnie ktoś u Ciebie wyciął :|
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
konradp-swatch 



Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 22
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Lip 03, 2008 22:49   

Może wiecie gdzie mozna sie podpiac pod taki komputer w okolicach w Lublina?

A co myslicie o osiagach samochodu? Czy jest to jednak wina przeplywomierza (ktory powinien byc dobry) czy jest to cos innego??

Jeszcze raz zapytam: jakie sa optymalne ustawienia pompy??
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Lip 03, 2008 23:09   

R-200, , w 25 już widzi, w starszych modelach faktycznie opcji jest mało, ale to jest spowodowane tym, że mało rzeczy jest diagnozowane przez sterownik samochodu (praktycznie tylko silnik i ABS) W nowszych modelach już jest diagnostyka zgodna z OBD2 :cool:
przeciez -2 stopnie to jest bardzo dobry kąt wtrysku... to w benzynie są dodatnie kąty, bo wtedy to jest kąt wyprzedzenia zapłonu...
+3 w dieslu to by było do d*** zimą :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
konradp-swatch 



Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 22
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Lip 03, 2008 23:18   

Właśnie miałem o to pytać. Po podlaczeniu poporzez KTS dowiedzialem sie wlasnie o bledach w sterowniku poduszek ale ze wzgledu na to, ze nie chcial sie polaczyc, nie udalo sie wykasowac bledow.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Lip 03, 2008 23:22   

błędów w sterowniku poduszek się nie kasuje. Jak są błędy to znaczy, że coś jest nie tak, jak wszystko będzie ok to nie będzie błędów, i wtedy ewentualne zapamiętane dadzą się wykasować...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
konradp-swatch 



Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 22
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Lip 03, 2008 23:32   

Gdzie ten sterownik sie dokladnie znajduje?? Mam rozumieć, że i tak skasować te błędy można tylko testbookiem a to, ze nie mozna sie polaczyc za pomoca ktsa jest normalne, bo uniwersalne urzadzenie umozliwia jedynie odczyt danych?

Jesli ktos wie jak rozwiazac problem osiagow to prosze o podpowiedz!;]
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Lip 03, 2008 23:37   

niee , to nie jest normalne, ktsem da sie bez problemu połączyć i skasować błędy, tylko będzie się buntował przy takich, które sa aktualnie "w użyciu" a srs nie wywala generalnie błędow jeśli aktualnie nie występują, acz zdarzają się wyjątki :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Czw Lip 03, 2008 23:52   

steryd widze że mój kts nieżle się spisuje :) , a co do twoich problemów kts bez problemu czytają silnik ale.... z pduszkami to tylko modele po 2003 , napewno ostek się nie może połączyć i robi ciebie w wała , co prawda miałem przypadek że moja t4 nie mogła się połączyć ze sterownikiem silnika przez sensor airbag ale to była wina walniętego sensora , ale tylko t4 nie mogła ponieważ w testbook system najpierw sprawdza srs podzespoły a potem kieruje do silnika.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
konradp-swatch 



Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 22
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Lip 04, 2008 00:29   

A w przypadku KTS-a walniety sensor poduszek tez moze byc problemem? Jesli nie to, to co?? "Polaczenie zaklocone" w ktsie..
 
 
lineumaciel 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Cze 2007
Posty: 360
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Pią Lip 04, 2008 11:50   

Namiar na przepływomierz do r25 iDT

Producent: JC
numer: KBK002JC
importer, sprzedawca: http://www.jcauto.pl


Sklep online


Mam taki od roku i nic się nie dzieje
_________________
pozdrawiam ;-)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r214 98r 16v] problem z komputerem ? ECU
Dk-san Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Pon Kwi 26, 2010 15:52
Dk-san
Brak nowych postów [ R200 1.6 16V] problem z komputerem
brak wtrysku paliwa
kuri Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Pon Mar 15, 2010 19:36
sTERYD
Brak nowych postów [rover200]problem z komputerem
ryba1947 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 14 Wto Lip 17, 2012 20:35
zdzichu
Brak nowych postów [R214 si] Problem z Komputerem
aliien Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Czw Lip 07, 2011 12:14
Kozik
Brak nowych postów [R200] Problem z Komputerem
wolfik Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Sob Lip 07, 2012 23:31
zdzichu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink