Z tego co czytalem to na biopaliwo jest praktycznie najwyzsza akcyza. Wiec temu nie bedzie az tak tania. Ale nawet jesli by tak nie bylo to stacja i tak nie zmiejszy marzy. Zawsze utrzymuja ja na mniej wiecej takim samym poziomie w stosunku do ON.
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lip 02, 2008 23:34 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
na bio czy eko diesel to niech jezdza traktory kombajny i inne agro pojazdy. Ja do swojego diesla nie wleje nigdy bio czy eko, wole wlac Shell V-Power Diesel lub BP Ultimate Diesel i wiem ze silnik ma moc i przejade wiecej km na jednostce paliwa.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Sty 2006 Posty: 134 Skąd: Góra Kalwaria
Wysłany: Wto Lip 08, 2008 20:59
bizkid napisał/a:
Ja do swojego diesla nie wleje nigdy bio czy eko, wole wlac Shell V-Power Diesel lub BP Ultimate Diesel i wiem ze silnik ma moc i przejade wiecej km na jednostce paliwa.
Tia...żeby to jeszcze faktycznie tak było Ani z mojego doświadczednia ani z testów AutoŚwiata tak nie wychodzi (wiem że co do autorytetu AŚ można się sprzeczać, wiem)
Ja do swojego diesla nie wleje nigdy bio czy eko, wole wlac Shell V-Power Diesel lub BP Ultimate Diesel i wiem ze silnik ma moc i przejade wiecej km na jednostce paliwa.
Tia...żeby to jeszcze faktycznie tak było Ani z mojego doświadczednia ani z testów AutoŚwiata tak nie wychodzi (wiem że co do autorytetu AŚ można się sprzeczać, wiem)
Nie sprawdzałem jak to jest z ON, ale jeżdżąc na benzynie faktycznie więcej kilometrów robiłem na 98Super niż na jakiejś euro95 czy innej - sprawdzone na trasie z dystrybutorem.
ps. ładny avatar .. ryżówka ?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Sty 2006 Posty: 134 Skąd: Góra Kalwaria
Wysłany: Wto Lip 08, 2008 21:20
To akurat jabolek (półsłodki, 12%)
Lez tego 20 butelek razem z dwuletnim wisniowo+rodzynkowym -10 butelek
A w balonach obecnie: 15L rodzynkowego (ala gronowe białe) oraz 10L czarnej porzeczki i 5L dwuletniej wiśni bo mi się nie chce tego butelkować.
Do zrobienia w tym roku: 25L jabolka (półwytrawny, 13%), 25L wiśni (półwytrawnej, 13%) oraz 10L malinowego i 25L jakiegoś eksperymentu ewentualnie kolejny jabolek
Sorki za OT ale jest teraz pełnia sezonu i jestem trochę w ciągu produkcyjnym
To akurat jabolek (półsłodki, 12%)
Lez tego 20 butelek razem z dwuletnim wisniowo+rodzynkowym -10 butelek
A w balonach obecnie: 15L rodzynkowego (ala gronowe białe) oraz 10L czarnej porzeczki i 5L dwuletniej wiśni bo mi się nie chce tego butelkować.
Do zrobienia w tym roku: 25L jabolka (półwytrawny, 13%), 25L wiśni (półwytrawnej, 13%) oraz 10L malinowego i 25L jakiegoś eksperymentu ewentualnie kolejny jabolek
Sorki za OT ale jest teraz pełnia sezonu i jestem trochę w ciągu produkcyjnym
Wygląda jak ryżówka - przez ten biały osad na dnie.
U mnie stoją truskawki (50L) i maliny (25L) - o tyle że z truskawek jakieś 15L do osobnego baniaczka a resztę dosłodzić, dofermentować i ... do maszyny cudów ... cuda, panie z tego wychodzą
Najlepsze cuda wychodzą jednak z jabłek (jak na mój smak) - Calvados jak się patrzy.
A w butelkach w piwniczce ... jabłka, wiśnie, winogrona, pomarańcze .... gdzieś się chyba nawet kilka butelek miodku poniewiera ... sam nie wiem - trzeba by to kiedyś spisać ...
Albo wypić
Żeby nie było że off-topic - będzie w sam raz jak trzeba będzie na alkoholu jeździć
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
i nie zauważysz Brt ile zalazłeś tego v-power? komputer przestawi sie mniej więcej po przejechaniu min 500km zależnie od samochodu... ja tez nie wiedziałem wcześniej różnicy
jeździłem ładnych kilka zbiorników i jednak nie zauważyłem poprawy ale może to mój R jest oporny . Koleżanka w Leonie TDI robiła jakieś 20 - 30 km wiecej na zbiorniku jeżdząc na BP Ultimate.
Nie analizowałem tego pod kątem finansowym ja sie chciałem przekonać czy rzeczywiście będzie czuć różnicę hehe no i nie poczułem Może to mój komp jest oporny, albo moja noga wtedy cieższa była Wyniki mojego testu są jednak raczej subiektywne, bo superdokładnych pomiarów nie robiłem ani osiągów, ani zużycia paliwa. Raczej to były przybliżone obserwacje
byla dyskusja, że liczba oktanowa niekoniecznie wpływa na spadek spalania w benzyniakach W dieslach mowimy o liczbie cetanowej jeśli już, ale nie wiam jaki i czy ona ma wpływ na spalanie. Myślę, że bardziej wpływ na obniżenie spalania moga mieć dodatki do ON.
dokładnie mniej domieszek więcej czystego paliwa więcej oktanów wpływa bardziej na dynamikę niż niższe spalanie a im lepsza dynamika tym cięższa noga, im cięższa noga tym większe spalanie i tak koło sie zamyka
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Sty 2006 Posty: 134 Skąd: Góra Kalwaria
Wysłany: Sro Lip 09, 2008 22:00
dobryziom napisał/a:
komputer przestawi sie mniej więcej po przejechaniu min 500km zależnie od samochodu... ja tez nie wiedziałem wcześniej różnicy
Ja badałem tankowaniem i wskazaniem licznika kilometrów. Tego nie trzeba kalibrować. Brak różnicy.
dobryziom napisał/a:
dokładnie mniej domieszek więcej czystego paliwa więcej oktanów wpływa bardziej na dynamikę
A czy ktoś wie ile tak na prawdę cetanów ma to bio/eko paliwo? Bo ja nie. Tak na prawdę nie ważne z czego zrobione paliwo ważna jego kaloryczność. Jak dla mnie to mogę i na węglu jeździć byle łatwo się go lało do baku i nie spadała mi moc silnika. Pan Diesel w końcu zaczynał właśnie od eko paliwa. Wszelki szowinizm paliwowy wydaje mi się jakiś niezrozumiały. Przez lata firmy paliwowe miały do dyspozycji jedynie paliwa kopalne tośmy sobie zanotowali że świat stoi jedynie na takiej energii. W brazylii od lat jeżdżą na gorzale (no u nas co niektórzy też ) i jakoś jest im z tym dobrze. Starzy ludzie też się kiedyś zarzekali że komórek nie będą nosili bo im są zbędne - "bo to przez tyle lat się bez nich obchodzili to nie będą teraz jakichś fanaberii kupowali". I jakoś zmienili zdanie.
Tylko krowa zdania nie zmienia... ciągle trawa, trawa, trawa
A tankował ktos moze w niemczech paliwo? Kumpel w Audi a6 jak tam tankował ON (SHELL) to komputer wskazwyal mu zawsze ze więcej przejedize na pelnym baku niz jak tankował w PL - wiec jakość paliwa musi wplywać na spalanie
Porusze tez inny watek. Nie jeździlem jeszcze dieslem w zime. Jak te dodatki w ON wpływają na odpalanie w zime.
ja korzystam z uszlachetniacza "skydd" chyba. Tak profilaktycznie raczej ijak nadchodzą wieksze mrozy, to tankuję lepsze paliwo (Ultimate) I nie miałem problemów z odpalaniem do tej pory
Pomógł: 74 razy Dołączył: 29 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Pią Lip 11, 2008 19:49
bizkid napisał/a:
w Audi a6 jak tam tankował ON (SHELL) to komputer wskazwyal mu zawsze ze więcej przejedize na pelnym baku
- bo komputery w Audi mają wbudowany GPS i są w stanie z bazy POI odczytać z jakiej sieci kierownik tankuje. Jeszce nowsze modele Audi od razu sprawdzają specjalnym testerem jakość wlewanego właśnie do baku paliwa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum