Wysłany: Sob Lip 12, 2008 21:53 [MG ZR 1.4 +105 '05] Co wymienic
Witam
Zamierzam w najblizszym czasie udac sie do serwisu (narazie jestem jeszcze w trakcie szukania odpowiedniego gdzie moglbym sie udac) no i chcialbym sie zapytac co najlepiej powymieniac.
Moze podam troszke wiecej info o moim Mg. Silnik 1.4i 105KM rok produkcji 2005 i ma przejechane zaledwie 12tys km- wogole to chyba dobrze mysle ze to juz czas na pierwszy serwis...??
Tylko teraz co powymieniac.?? Filtry-powietrza,oleju,paliwa to chyba na pewno.
Czy moglby mi ktos poradzic?? A moze ktos wie jakie najlepiej filtry do tego modelu auta.
Bardzo prosilbym o jakies rady w tym temacie, bede bardzo wdzieczny gdyz dodam ze jest to moje pierwsze auto w Polsce (wczesniej mialem auta w Wielkiej Brytanii ale tam to calkiem inna historia).
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lip 12, 2008 21:53 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jeśli chodzi o filtry to jakie byś nie kupił będą dobre, ja jeżdżę na filtronie, nie wiem czy do Twojego modelu są zamienniki ale myślę że tak
Myślę, że jeśli dopiero co kupiłeś samochód to pasowałoby olej zmienić, rozrząd myślę, że w tak młodym samochodzie nie jest konieczny.
Filtr kabinowy można wymienić odgrzybić klimę jeśli jest... hmm
Tyle co mi wpadło do głowy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 800 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Nie Lip 13, 2008 10:01
Standard jak na ten rocznik i przebieg wg mnie.
-Olej
-Filtr oleju
-Filtr powietrza
-Filtr kabinowy
-Filtr paliwa
-Odgrzybić klimę
-Sprawdzić rozrząd tak dla pewności
-Możesz też wymienić płyn w ukł chłodzenia
-Płyn od wspomy
Ja osobiście filtrów marki Filtron nie kupuje bo są do dupy...
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Jezeli chodzi o marke to teraz sie zastanawiam czy kupic orginalne filtry czy Fiaam bo tylko takie znalazlem.
No chyba ze ktos moze cos jeszcze podpowiedziec.
Pomógł: 27 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 372 Skąd: z gór
Wysłany: Pon Lip 14, 2008 20:25
z filtów poszukaj frama,mana,knechta (drogie)-filtron w ostateczności.....cena taka sama jak frama ,a o wiele gorsza jakość....filtry typu fiam,clean i inne badziewie omijaj-szkoda auta.........
ja dodam, że płyn hamulcowy powinno się wymieniać co dwa lata-pewnie jeszcze nie był wymieniany....
Trzy lata i 12kkm powinno jeszcze pachniec fabryka.
To tak nieprawdopodobne, ze ja zastanowilbym sie powaznie czy nie wymienic rozrzadu.
No chyba ze pochodzi z bardzo pewnego zrodla.
_________________ obecnie MGF 1.8VVC 1997 i omega 2.6 V6 2001, był 620Si 1996
Ja osobiście filtrów marki Filtron nie kupuje bo są do dupy...
A ja myślałem że do tego jest papier toaletowy..
Nie że bronię Filtrona ale jeżeli filtry tego producenta są w standardzie wkładane do: FORD, VOLKSWAGEN, SEAT, GM, FIAT, DAEWOO, LAND ROVER to chyba najgorzej nie jest.
michalswiatek jakbys zgadl z tym zapachem:), co do rozrzadu to raczej jeszcze nie bede sie czepial.
Jezeli chodzi o filtry to te z tych firm to sa lepsze od orginalnych bo na stronie www.tomateam.pl znalalzem orginalne do mojego autka i w sumie zastanawiam sie czy ich nie wziac.
Niby zawsze myslalem ze orginalne to orginalne ale moge sie mylic a cenowo wcale az tak drozej tez nie wychodzi.
Pomógł: 27 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 372 Skąd: z gór
Wysłany: Wto Lip 15, 2008 05:37
thef napisał/a:
tetryk napisał/a:
filtron w ostateczności
A niby dlaczego?
-zaraz wyjaśnię....
[ Dodano: Wto Lip 15, 2008 06:45 ]
TomC napisał/a:
tetryk napisał/a:
filtron w ostateczności
W ostateczności sprzedaj samochód
-niby dlaczego ?jestem zadowolony...
kolin napisał/a:
Ja osobiście filtrów marki Filtron nie kupuje bo są do dupy...
A ja myślałem że do tego jest papier toaletowy.. -fakt to nie jest merytoryczne wyjaśnienie...
Nie że bronię Filtrona ale jeżeli filtry tego producenta są w standardzie wkładane do: FORD, VOLKSWAGEN, SEAT, GM, FIAT, DAEWOO, LAND ROVER to chyba najgorzej nie jest.
-gdyby filtron był naprawdę dobry nikt by go nie musiał bronić-broniłby się sam...Filtron chciałby montowac filtry w tych samochodach....dużo by opowiadać....
w telegraficznym skrócie-jeśli mam kupić frama,albo mann-a w cenie filtrona albo taniej to nie ma sie co zastanawiać....tak sie składa że odwiedziłem parę fabryk filtrów i wiem co w trawie piszczy....malutki przykładzik -firma knecht stosuje specjalny impregnat do bibuły filtracyjnej w filtrach powietrza,efekt-po pierwszej jeździe w czasie deszczu efektywność filtra z filtrona spada o 40%,knechta o 5%...........mam jeszcze podawać czy wystarczy ? filtr z knechta jest drozszy np.o 10 pln od filtrona -policz sobie ile wydasz wiecej na paliwo np.przy dystansie 20 tys km jeśli spalanie wzrośnie o5-10 % ?
sorki za wykład,ale jak już się czepiamy szczegółów....
filtron byłby ok jakby był tańszy ,a jeśli mam taki sam ,albo często lepszy towar w tej samej cenie to wolę kupić lepszy....
a jeśli mam taki sam ,albo często lepszy towar w tej samej cenie to wolę kupić lepszy....
jasne... z tą różnicą że Filtron jest tańszy od Knechta średnio o kilka zł.
Sprawdzane na intercars, na Roverach, Skodzie, VW i Suzuki.
Dla przykładu: Rover 400 1,4 16V filtr oleju Filtron OP 580/7 niecałe 22zł Knecht OC 237/1 cena około 30zł.
Filtr kabinowy: Filtron K 1082 około 57zł (mnie kosztował 45zł), Knecht LA84 tylko 135zł.
Nie mam zamiaru udowadniać że Filtron jest lepszy od innych marek. Moim zdaniem jest przyzwoity choć, tu muszę się zgodzić, mógłby być troszkę tańszy choć i tak źle nie jest.
_________________ -Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
No to się zaczyna kolejny wątek o wyższości jednego nad drugim...
Ja mam obecnie filtr powietrza i paliwa Fiaam, oleju zaś Purflux. W ciągu ostatnich 2 lat wlałem płyn hamulcowy Agromix, wstawiłem świece kieleckiej Iskry, olej przekładniowy dałem z Orlenu, wycieraczki z Motgumu, akumulator zaś z Centry. W sierpniu będę zmieniał olej w silniku i pewnie wybiorę Lotos. Ale to moje auto ma ze mną źle.
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
ja sie dołączę: do tej pory kupowałem filtry różnych firm i nie stwierdziłem absolutnie żadnej różnicy w jeździe i eksploatacji czy to był tańszy czy droższy filtr ważne żeby był wymieniony we właściwym czasie (prawda Skiba ) aaa jedna rzecz przy ostatnim filtronie (filtr powietrza) dużo gorzej było zapiąć spinki pokrywy filtra, co ciekawe wcześniej tego nie było a też był filtron. Niedługo kolejna wymiana więc zobaczymy, czy to wypadek przy pracy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum