Forum Klubu ROVERki.pl :: [RSDI] ciśnienie doładowania.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pon Lip 28, 2008 08:42
[RSDI] ciśnienie doładowania.

jakie wytrzyma silnik?
Autor Wiadomość
funfel 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Kwi 2006
Posty: 323
Skąd: eeyy



Wysłany: Nie Lip 27, 2008 19:15   [RSDI] ciśnienie doładowania.

Jakie najwieksze cisnieje doladowania wytrzyma silnik SDI? 2bary jest nierealne? co by trzeba bylo wymienic zeby dmuchnąć tyle? i zeby silnik boom nie zrobil :)

Pozdrawiam.
_________________
dozwolona ilość znaków: 255
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lip 27, 2008 19:15   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Jary 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 274
Skąd: Toruń



Wysłany: Nie Lip 27, 2008 20:25   

funfel napisał/a:
co by trzeba bylo wymienic zeby dmuchnąć tyle?


Zainstalować inny napęd sprężarki, bo ta napędzana energią spalin daje najczęściej 0,04 do 0,08 MPa, ale chyba istotniejsza od ciśnienia jest temperatura powietrza doładowanego :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
soboc 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 116
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Nie Lip 27, 2008 21:11   

Dokładnie najgorsza jest temperatura, a od temperatury raz dwa przepalą się denka tłoków.
_________________
Sprzedam pilnie z powodu wyjazdu swój R620Si Lux z 97.
 
 
funfel 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Kwi 2006
Posty: 323
Skąd: eeyy



Wysłany: Pon Lip 28, 2008 07:43   

Dokladnie to chodzilo mi po glowie dolozenie drugiej turbosprężarki i stad obawy o silnik, czy to wytrzyma (ewentualnie co trzeba by bylo wymienic).

Odnośnie obniżenia temperatury.
1. Podłączyć do obudowy filtra powietrza "Zamrażacz w aerozolu" ( temp. ok -49°C )
"Jedynym mozliwym rozwiazaniem jest zastosowanie schladzania dolotu poprzez rozprezajacy sie CO2 lub N2O takie rozwiazanie stosuje firma CRYO2 silnik wolnossacy zaopatrzony w specjalna czesci w dolocie w ktorej rozprezajacy sie gaz obniza temp do -80C" - cytat z jednego forum.
2. Zrobić nawiew powietrza bezposrednio z maski (niewielka dziura w masce) na turbałke. Nie zaszkodzi jej taka różnica temperatur?

Pozdrawiam.
_________________
dozwolona ilość znaków: 255
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10926
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Lip 28, 2008 08:41   

to chyba pytanie do działu "Tuning" :???:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
funfel 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Kwi 2006
Posty: 323
Skąd: eeyy



Wysłany: Pon Lip 28, 2008 15:38   

No niech bedzie, ale nie chodzilo mi o te modyfikacje dolotu i efekty zimnego powietrza, tylko czy silnik nie padnie przy takim ciśnieniu?

Jeśli pomylilem dział to przepraszam :]
_________________
dozwolona ilość znaków: 255
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10926
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Lip 30, 2008 08:43   

myślę, że to wiedza raczej Tuningowa, nie mam pojęcia na jakie ciśnienie doładowania jest odporny ten silnik, po mocnym doturbieniu, może sie okazać, że tłoki nie wytrzymają... ale to już niechsie jakiś tunungspec wypowie ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Lip 30, 2008 08:49   

funfel o doładowanie to sie nie martw bo silnik te 2 bary jakoś zniesie to nie problem tylko pewnie EGT wzrośnie ci grubo powyżej krytycznych 900C i znajdziesz tłok w misce olejowej. Propozycja to wstawienie duzego wydajnego IC (oczywiście układ nie może mieć za dużej pojemności bo zamuli) do tego jakiś natrysk, zegarek EGT oraz MBC i walczysz :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Lip 30, 2008 09:22   

i skrzynię będzie zbierał z asfaltu :lol: ;) Ten silnik sporo wytrzyma, skrzynia seryjna niestety nie.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Lip 30, 2008 09:24   

Brt ze skrzynia to jak z dziewczyna - będzie następna :rotfl:
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Lip 30, 2008 09:29   

taa i to na jedną porządną jazdę :hahaha:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Lip 30, 2008 09:35   

trafiłeś w samo sedno :razz:
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Jakie ciśnienie doładowania na poszczególnych biegach ??????
michu1123 Tuning mechaniczny 12 Pią Paź 24, 2008 02:44
filo
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R45] zwiększenie ciśnienia doładowania
kdamian1996 Tuning mechaniczny 3 Pon Mar 20, 2017 09:54
bociannielot
Brak nowych postów [R800Ti] MBC + wskaźnik doładowania
Yog-Sothoth Tuning mechaniczny 13 Wto Wrz 11, 2012 08:25
Yog-Sothoth
Brak nowych postów [R 620 SDi '95r.] Wskaźnik ciśnienia doładowania.
Jak podłączyć elektryke.
filo Tuning mechaniczny 5 Pią Sie 15, 2008 07:16
filo
Brak nowych postów [R25 iDT] MBC (Marry Boost Christmas) regulacja doładowania
RAKU_44 Tuning mechaniczny 4 Pon Gru 30, 2013 11:48
RAKU_44



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink