Wysłany: Pon Sie 04, 2008 15:05 [R600] Kontrolka SRS się świeci
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1998
mam problem z kontrolką .. cały czas sie swieci .. próbowałem odłączyc akumulator ale to nic nie dało .. po prostu nie wiem co robic .. widze ze kierownica przy jezdzie prosto jest inaczej ustawiona czyli była sciągana ... co robic zeby ta dioda sie nie paliła... dziekuje za pomoc .....
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 01, 2011 23:47, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sie 04, 2008 15:05 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
powodem tego ze kierownica jest krzywo przy jezdzie prosto moze byc najzwyczajniej w swiecie zla zbierznosc przednich kol.
A co do kontrolki to nie wiem jak w r600, ale w r200 powodem przewaznie jest kabelek pod siedzeniem i tam mozesz miec styki sasniedziale.
Ale co do tego kabelka to nie wiem czy jest tak w r600.
W moim przypadku swiecenie kontrolki było spowodowane po prostu brakiem poduszki. Tzn. samo "opakowanie" po niej było ,ale sklejone.Kupiłem używaną i zamontowałem.Miałem mały problem ze sterownikiem bo nie był tam ,gdzie jest przedstawione w Rave .Ale w końcu okazało się ,że jest zintegrowany z poduszką.
A może u Ciebie jest zaślepka a poduchy w ogóle nie masz zamontowanej?Odkręcałeś poduszkę i zaglądałeś czy wszystko jest podłączone?
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Wto Sie 05, 2008 20:18
Napisz proszę ile masz poduszek.
Również miałem problem z kontrolką SRS ale znalazłem w necie opis jak sprawdzić kody błędów i jak je wykasować. Jak coś mogę podesłać ten opis i wytłumaczyć gdzie trzeba szukać wtyczek ( jedna do odczytu błędów a druga do ich kasowania). Sama procedura kasowania jest dość prosta i ogranicza się do wsadzania zwory i przekręcania kluczyków w stacyjce w odpowiedniej sekwencji.
Jeśli skasujesz błędy i później już się nie pojawią tzn że jest ok ( u mnie prawdopodobnie były błędy ze względu na b.słaby akumulator) jeśli zaś kontrolka zapali się ponownie to znaczy że coś jest nie tak...
[ Dodano: Wto Sie 05, 2008 21:20 ]
najzwyklejszy napisał/a:
widze ze kierownica przy jezdzie prosto jest inaczej ustawiona czyli była sciągana ...
Wcale to nie oznacza że była ściągana - wystarczy że końcówki drążka kierowniczego były wymieniane...
Również miałem problem z kontrolką SRS ale znalazłem w necie opis jak sprawdzić kody błędów i jak je wykasować. Jak coś mogę podesłać ten opis i wytłumaczyć gdzie trzeba szukać wtyczek ( jedna do odczytu błędów a druga do ich kasowania). Sama procedura kasowania jest dość prosta i ogranicza się do wsadzania zwory i przekręcania kluczyków w stacyjce w odpowiedniej sekwencji.
Jeśli skasujesz błędy i później już się nie pojawią tzn że jest ok ( u mnie prawdopodobnie były błędy ze względu na b.słaby akumulator) jeśli zaś kontrolka zapali się ponownie to znaczy że coś jest nie tak...
[ Dodano: Wto Sie 05, 2008 21:20 ]
najzwyklejszy napisał/a:
widze ze kierownica przy jezdzie prosto jest inaczej ustawiona czyli była sciągana ...
Wcale to nie oznacza że była ściągana - wystarczy że końcówki drążka kierowniczego były wymieniane...
... chodzi o kasowanie błędów .... nie widac zeby poduszka wystrzeliła ... wygląda na całą ... nie odkrecałem jej bo nie mam takiego klucza jakbys mógł mi podac wszystkie te namiary .. problem z tym ze mam kierownice z prawej strony .... z góry dziekuje
[ Dodano: Sro Sie 06, 2008 12:59 ]
coldmanns napisał/a:
U mnie jest poducha i wszystko jest ok podlaczone.
Kontrolka mi sie zaswiecila bo nie stykaly kabelki pod siedzeniem kierowcy.
Szerokości!
dzięki za rade ... sprawdziłem to ... rozkręciłem oba siedzenia .. tylko od strony pasażera znajdowały sie wiązki ze stykami ... niestety ja na złosc hehe wszystko sprawne ... poduszki tez są pełne ... wiec powinno wszystko działać normalnie lecz jednak kontrolka sie świeci
[ Dodano: Sro Sie 06, 2008 13:01 ]
ful napisał/a:
W moim przypadku swiecenie kontrolki było spowodowane po prostu brakiem poduszki. Tzn. samo "opakowanie" po niej było ,ale sklejone.Kupiłem używaną i zamontowałem.Miałem mały problem ze sterownikiem bo nie był tam ,gdzie jest przedstawione w Rave .Ale w końcu okazało się ,że jest zintegrowany z poduszką.
A może u Ciebie jest zaślepka a poduchy w ogóle nie masz zamontowanej?Odkręcałeś poduszkę i zaglądałeś czy wszystko jest podłączone?
poduszki są sprawne ... nie wiem co dalej
[ Dodano: Czw Sie 07, 2008 20:51 ] Marrkus, czekam az mi wszystko wytłumaczysz
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pią Sie 08, 2008 17:56
W R600 nic nie było przy siedzeniach! W innych Roverach napinacze były przy zapięciach pasów ale w R600 napinacze są przy mechanizmie zwijającym pas w słupku bocznym.
Instrukcja procedury diagnostyki i kasowania błędów układu SRS w Rover 600
Instrukcja opracowana na bazie własnych doświadczeń oraz materiałów znalezionych w internecie (dotyczących diagnostyki SRS w siostrzanych do Hondach Accord)
Instrukcja opisuje sposób diagnostyki układu SRS w autach po face lifting-u przeprowadzonym w połowie '96. Ilość poduszek powietrznych nie jest istotna gdyż sterownik SRS był przystosowany do obsługi dwóch poduszek. W wersjach gdzie zamontowana jest jedna poduszka, zamiast drugiej podłączony jest rezystor symulujący poduszkę. Dlatego też system ciągle wierzy że są dwie poduszki i potrafi wyrzucić błąd poduszki pasażera.
W wcześniejszych modelach gdzie był jeden airbag kody usterek wyświetlane są za pomocą diody LED, zamontowanej pod osłona plastikową, z lewej strony kolumny kierowniczej. Sterownik, po każdym włączeniu zapłonu przeprowadza diagnostykę układu, i jeśli stwierdzi usterkę to miga odpowiedni kod. Niestety nie maiłem możliwości przetestowania tego i opieram się jedynie na opisie.
Zaczynamy!!
Jeśli jesteś szczęśliwym (??) posiadaczem takiego widoku:
To nie pozostaje ci nic innego jak skombinować spinacz biurowy - może być coś takiego:
Wyprostować i zrobić z niego zworę tak by zewrzeć oba złącza w tej oto niebieskiej wtyczce (przy wyłączonym zapłonie):
Znajdziesz ją po stronie pasażera tuż u jego nóg:
Po przekręceniu kluczyka kontrolka SRS powinna wybłyskać kody. Dłuższe błyski to pierwsza cyfra kodu, krótsze to druga cyfra kodu.
Kody usterek:
11 Poduszka kierowcy - przerwa w obwodzie
12 Poduszka kierowcy - za wysoka rezystancja w obwodzie.
13 Poduszka kierowcy - zwarcie w obwodzie
14 Poduszka kierowcy - zwarcie w obwodzie do plusa zasilania
15 Poduszka kierowcy - zwarcie w obwodzie do masy
21 Poduszka pasażera - przerwa w obwodzie
22 Poduszka pasażera - za wysoka rezystancja w obwodzie.
23 Poduszka pasażera - zwarcie w obwodzie
24 Poduszka pasażera - zwarcie w obwodzie do plusa zasilania
25 Poduszka pasażera - zwarcie w obwodzie do masy
31 Napinacz pasa kierowcy - przerwa w obwodzie
32 Napinacz pasa kierowcy - za wysoka rezystancja w obwodzie.
33 Napinacz pasa kierowcy - zwarcie w obwodzie
34 Napinacz pasa kierowcy - zwarcie w obwodzie do plusa zasilania
35 Napinacz pasa kierowcy - zwarcie w obwodzie do masy
41 Napinacz pasa pasażera - przerwa w obwodzie
42 Napinacz pasa pasażera - za wysoka rezystancja w obwodzie.
43 Napinacz pasa pasażera - zwarcie w obwodzie
44 Napinacz pasa pasażera - zwarcie w obwodzie do plusa zasilania
45 Napinacz pasa pasażera - zwarcie w obwodzie do masy
51-58 Usterka wewnętrzna sterownika SRS
61-68 Usterka wewnętrzna sterownika SRS
71-78 Usterka wewnętrzna sterownika SRS
81-88 Usterka wewnętrzna sterownika SRS
91 Lampka SRS - usterka sporadyczna
92 Usterka zasilania sterownika SRS
101 Zanotowane dane o zderzeniu - sterownik SRS do wymiany
102 Zdetonowana poduszka boczna kierowcy
103 Zdetonowana poduszka boczna pasażera
104 Zdetonowana poduszka/napinacz pasa/poduszka boczna kierowcy
105 Zdetonowana poduszka/napinacz pasa/poduszka boczna pasażera
106 Zdetonowana poduszka boczna kierowcy lub pasażera
107 Zdetonowana poduszka/napinacz pasa/poduszka boczna kierowcy lub pasażera.
111 Poduszka boczna kierowcy - przerwa lub za wysoka rezystancja w obwodzie
113 Poduszka boczna kierowcy - zwarcie w obwodzie
114 Poduszka boczna kierowcy - zwarcie w obwodzie do plusa zasilania
115 Poduszka boczna kierowcy - zwarcie w obwodzie do masy
121 Poduszka boczna pasażera - przerwa lub za wysoka rezystancja w obwodzie
123 Poduszka boczna pasażera - zwarcie w obwodzie
124 Poduszka boczna pasażera - zwarcie w obwodzie do plusa zasilania
125 Poduszka boczna pasażera - zwarcie w obwodzie do masy
131, 132 Czujnik zderzeń bocznych po stronie kierowcy - usterka wewnętrzna
133, 134 Czujnik zderzeń bocznych po stronie kierowcy - usterka w obwodzie
141, 142 Czujnik zderzeń bocznych po stronie pasażera - usterka wewnętrzna
143, 144 Czujnik zderzeń bocznych po stronie pasażera - usterka w obwodzie
Niektóre z tych pozycji są dość zastanawiające (np. poduszka boczna) ale dane te zaczerpnięte zostały z internetu. Prawdopodobnie sterownik ma możliwość obsługi danych opcji a producenci tego nie wykorzystali.
Jeżeli kod błędu dobrze rokuje szanse naprawy (jeśli jest jakaś dziwna pozycja to też warto spróbować) przystępujemy do kasowania błędów.
Przenosimy się na drugą stronę auta i demontujemy osłonę pod kierownicą. Jest tam jedynie jeden wkręt - tuż pod schowkiem. Reszta to zatrzaski które trzeba delikatnie acz stanowczo wyciągać. Dla ułatwienia przedstawiam ich rozkład:
i jeszcze dwa na dole:
odszukujemy żółte złącze MES które znajduje się za tym wzmocnieniem:
Przeprowadzamy procedurę kasowania błędów!
Wyłączyć zapłon.
Zewrzeć styki złącza MES, włączyć zapłon, lampka SRS zapali się na 6 sekund i zgaśnie.
Przed upływem 4 sekund od zgaszenia lampki zdjąć zworę ze złącza MES, lampka SRS ponownie zapali się.
Przed upływem 4 sekund od ponownego zapalenia się lampki zewrzeć styki złącza MES. Lampka SRS zgaśnie.
Przed upływem 4 sekund od zgaszenia lampki SRS zdjąć zworę ze złącza MES. Lampka potwierdzi skasowanie kodów dwoma krótkimi błyskami.
Jeśli błyski potwierdzające się nie pojawią, to oznacza, że procedura kasowania nie przebiegła prawidłowo lub w systemie pozostała usterka.
Życzę powodzenia ...
Ostatnio zmieniony przez Marrkus Pon Sie 11, 2008 19:17, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 29 Maj 2007 Posty: 34 Skąd: ok.Bełchatowa
Wysłany: Sob Sie 09, 2008 17:01
Czesc.Ja mam ten sam problem od jakiegos czasu...wreszcie sie za to wzialem..tak jak piszecie.No i niestety..probowalem skasowac bald jw.Jednak nie pomoglo...Z tego co wyczytalem to : 2 dlugie mrugniecia i jedno krótkie "21 Poduszka pasażera - przerwa w obwodzie"...
co teraz?
Gdzie szukac?
Gdzie najczesciej moze dojsc do przerwania styku?
Pomoze ktos?Dodam ze mam 2 x Airbag, rok 1998.
Dołączył: 29 Maj 2007 Posty: 34 Skąd: ok.Bełchatowa
Wysłany: Pią Sie 15, 2008 12:30
No posprawdzalem to co widzialem...czyli co, nikt wiecej nie ma poejcia coz tam moze siedziec:/ a na kompa mam problem..bo sa w okolicy magicy z kompami ale do rovera niby maja..a jak podjerzdzam to sie okazuje ze program nie obsuguje.. moze ktos cos poleci w łódzkim...
Witam ja sie przylaczam.
Czy wiecie gdzie moga byc w okolicy pow. wieluńskiego ewentualnie woj łódzkie jakies warsztaty gdzie maja kompy do r 620 si ?
Bo mialem taki problem po wymianie aku srs sie swiecila nigdzie nie mogli sie polaczyc , jechalem pewnego dnia przez Wroclaw tam tez bylem u kilku elektrykow i nic. W koncu dotarlem we Wroclawiu na fabrycznej 1 do bylego servisu Hondy.
Firma Carpa specjalizacja Honda i tam to zrobili. Srs sie nie swiecil (ale wczesniej swiecil sie check i jego nie usuneli , powiedzieli ze nie ma zadnego bledu) no ale srs znikl koszt 80 zł
I teraz znow jak mi aku troche sie rozladowal to zapalilo sie srs
tak , robilem wszystko tak jak jest pokazane.
i w ogole nawet przy sprawdzeniu bledu mi kontrolka srs nie migala.
No wiec mowie , trudno sprobuje skasowac.
Przeszedlem do strony kierowcy dobralem sie do zoltego kabla , wyciagnalem ta koncowke z tym bialym plasykiem (taka sama jak na foto) zmostkowalem , przekrecilem zaplon i nic.
Caly czas swieci. ;/
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum