Pomógł: 18 razy Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 306 Skąd: Radom
Wysłany: Pon Cze 30, 2008 13:59
Bo w tych benzyniakach bez TURBO nikt nic nie chipuje za kilka złoty bo po co komu przyrost 4 - 7... A przesuwanie odcinki to według mnie głupota w seryjnym benzyniaku bo po coś Ona jest tym zakresie ustawiona... Ale jeśli chcesz ryzykować na chipach za kilka zł... no to szerokości kolego
_________________ był od 13 Kwietnia Rover 220SD ...
Grzebanie w elektronice benzyniaka bez turbo jest bez sensu tym bardziej jeśli nie idą za tym żadne zamiany mechaniczne. Ograniczają sie one tylko do zwiększenia ilości mieszanki co nie zawsze jest zdrowe dla silnika. Odnośnie przesunięcia odcinki zwiększasz nią radykalnie temp. w silniku co grozi krytycznym EGT i spłynięciem tłoków...
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Maj 2008 Posty: 84 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Wrz 21, 2008 10:55
Najlepszą opcją dla podniesienia mocy uzyskanie lepszego momentu byłoby zmienić układ dolotowy ,przepustnice wiekszą dobry stozek nie szajs za 30 zł oraz dobry układ wydechowy myśle ze od 10-15KM spokojnyy przyrost mocy
Wydaje mi się że modyfikacje poprzez chip tuning lub poprzez tuning boxów to czysta głópota oto dowód Problem:
Mam Poloneza Caro Plus 1.6 GSI z 2001 roku i chciałbym podniść moc silnika o jakieś 10 koni. Znalazłem na aukcji internetowej urządzenie podnoszące moc silnika. Nazywa się to TUNING BOX i zwiększa moc silnika o 10-20 koni, chciałbym zamontować takie urządzenie w moim samochodzie. Prawdopodobnie zwiększa spalanie o 0,4 litra na 100 km. Jeśli jest to prawda to jakie są skutki uboczne używania ego urządzenia?
Porada:
Odradzam stoswanie tego wynalazku - to nie może przynieść źadnego pozytywnego efektu. Zasada działania "tuning boxów" sprzedawanych na allegro po kilkadziesiąt złotych jest prosta oszukują komputer sterujący pracą silnika tak aby ten cały czas pracował na ssaniu. Efekt takiej pracy jest jeden zbyt bogata mieszanka paliwowo powierzna nie ulega spaleniu w związku z czym niespalone paliwo miesza się z olejem, któtry w efekcie traci swoje właściwości. Proszę pamiętać o tym, że tak naprawdę zastosowanie takiego tuningboxa w żaden sposób nie podniesie mocy a najprawdopodobniej bardzo poważnie zaszkodzi silnikowi.
Pomógł: 8 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 567 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Paź 01, 2008 23:36
2 dni temu kumpel mowi do mnie "chce kupic do Uno chip na allegro, pdodbnopodnosi moc nawet do 40KM " Padlem na jape. Uno 900 45KM. Kumpel do mnie " No jakby mial jakies 80KM to juz by ladnie musial jezdzic nawet " . Kurde gosc ma 23 lata i daje sie nabierac na takie glupoty allegrowe
Tzw chipy czyli rezystory czy oporniki podnoszą moc auta ale w znikomym % ( w przypadku benzyniaka)
Działa on na zasadzie pominięcia czujnika IAT lub zaniżeniu jego wskazań przez co komp dobiera mape do tych warunków gdzie podaje zwiększoną dawke paliwa.
nieprawdą jest że silnik jest zalewany że cos sie nie przepala lub że pracuje cały czas na ssaniu
To jest tak jak po upalnych dniach przychodzi nagłe ochłodzenie i autko jakby lepiej idzie.
Konrad_Zr160 [Usunięty]
Wysłany: Czw Paź 02, 2008 08:11
Chip to bujda i bajka. Nie poczujesz nic. Minimalnie poczujesz poprawiajac fabryke po zamontowaniu dolotu, wydechu przelotowego ale sa to bardzo male roznice - tak naprawde po sportowych walkach jest mozliwosc uzyskania jakiegos fajnego przyrostu. Taki tuning realizujesz przez montaz swinki typu SMT6, Ecumaster. Wszystkie inne patenty allegrowe to wloz miedzy bajki. Kiedys sprzedawali kondycjonery do pradu majace na celu zmniejszanie poboru pradu Buhahahaha. No to sie najwieksze tegie glowy z fizyki w grobach niezle musieli przewracac ze smiechu.
Pomógł: 8 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 567 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Paź 02, 2008 13:35
Jaki czas temu jak szukalem wiecej mocy do mojego VVC ( mialem go wtedy chyba mc i chcialemwiecej LOL ) znalazlem strone firmy ktora oferowala podniesienie mocy, tylko nie pamietam w jaki sposob, o jakis 10-15KM. Nie byl to chip, nie jestem w stanie teraz tego znalezc, bo nie mam czasu, ale pamietam ze cena oscyowala miedzy 1500-1700zl. Zeby nie bylo nie byl to tez wydech ani dolot.
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 333 Skąd: Warszawka
Wysłany: Czw Paź 02, 2008 13:59
Kamil Luczak napisał/a:
...Zeby nie bylo nie byl to tez wydech ani dolot.
pewnie biorą cię na zaplecze do małego pokoiku gdzie siedzi sobie facet w turbanie na głowie i z wachadełkiem w ręku hipnotyzuje cię wmawiając, że od teraz twój samochód ma 10-15KM więcej i twoje odczucia podczas jazdy odbierają to w ten sposób, że jest szybciej, żwawiej i w ogóle
_________________ moja historia motoryzacji: - Fiat Cinquecento; 700; - Fiat Punto 1.2 8V; - Fiat Bravo 1.2
16V; - MG ZR 160; - Golf V 2.0TDI; - Golf VI GTD
Jaki czas temu jak szukalem wiecej mocy do mojego VVC ( mialem go wtedy chyba mc i chcialemwiecej LOL ) znalazlem strone firmy ktora oferowala podniesienie mocy, tylko nie pamietam w jaki sposob, o jakis 10-15KM. Nie byl to chip, nie jestem w stanie teraz tego znalezc, bo nie mam czasu, ale pamietam ze cena oscyowala miedzy 1500-1700zl. Zeby nie bylo nie byl to tez wydech ani dolot.
ale mi zagadka phi naklejka na szybę +10 lub +15 zależnie od modelu dostępne na allegro
_________________ Tomcata na części info na PW
Konrad_Zr160 [Usunięty]
Wysłany: Czw Paź 02, 2008 17:30
Tak jest. Tuning naklejkowy ma olbrzymia przyszlosc. Na poczatek proponuje 4x4, turbo oraz kultowa juz wrecz z poldka CATALYSATOR. Ktos kiedys powiedzial madrze, ze w Polsce jest wiecej bejc M3 niz zostalo wyprodukowanych w fabryce od poczatku jej istnienia Ja niestety nie mam szans - nie mam nawet zielonych wentylkow, sportowych spryskiwaczy szyb, siatexu - tryndi 0.
Tak jest. Tuning naklejkowy ma olbrzymia przyszlosc. Na poczatek proponuje 4x4, turbo oraz kultowa juz wrecz z poldka CATALYSATOR. Ktos kiedys powiedzial madrze, ze w Polsce jest wiecej bejc M3 niz zostalo wyprodukowanych w fabryce od poczatku jej istnienia Ja niestety nie mam szans - nie mam nawet zielonych wentylkow, sportowych spryskiwaczy szyb, siatexu - tryndi 0.
No wypraszam sobie, siatex to my Konrad w serii mamy
Jesli chodzi o przerobki bez mechaniki to najlepsze wyniki mozna uzyskac krecac zaplonem. Mozna tez pobawic sie AFR, ale wyniki nie beda tak dobre. Trzeba uwazac na EGT, a najlepiej zaopatrzyc sie we wskazniki AFR z sonda wideband i EGT. Ciezko powiedziec ile moze to dac, ale np. Nissanowski SR fajnie reaguje na przyspieszenie zaplonu. W ciagu kilku miesiecy bede mial na hamowni silnikowej 14K4F plus piggyback i mam nadzieje, ze bede mogl cos wiecej na ten temat powiedziec. Pozdro
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum