Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2001
Bardzo bym prosił o usystematyzowanie wypowiedzi na forum dotyczących wymiany olei w tym modelu.. Szukam informacji jaki wymienić olej i pojawiają się tu sprzeczne informacje.
W jednym poscie napisano ze do skrzyni to olej 10w40 a w innym że Tylko Texaco MTF94.
Moje pytanie?
1.W ilu miejscach trzeba wymieniać olej (pominąwszy silnik naturalnie)? 2.I niech fachowiec powie jakie to oleje i w jakiej ilości.
Dziekuję za pomoc
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 18, 2010 19:03, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Wrz 11, 2008 06:54 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Do skrzyni pg1 rover zaleca MTF94(75w80),co do stosowania oleju silnikowego 10W40 to zalecane bylo kiedys przez honde.I to troche dziwne bo to dwa rozne oleje.
dziwne bo w angli i irlandi nie jest dostępny mtf i WSZYSTKIE SKRZYNIE BIEGÓW W FREELANDERZE ZALEWANE SA PRZY WYMIANIE OLEJEM SILNIKOWYM 10W40 DO DIESLI. jestem tego pewien na 100 procent, pytalem w różnych serwisach i wszystkie mówiły to samo. acha i ja przejechałem około 65 t. na silnikowym w skrzyni i nic sie nie dzieje
N wcześniejszych postach robilem klasyfikacje i specyfike olejów
dziwne bo w angli i irlandi nie jest dostępny mtf i WSZYSTKIE SKRZYNIE BIEGÓW W FREELANDERZE ZALEWANE SA PRZY WYMIANIE OLEJEM SILNIKOWYM 10W40 DO DIESLI. jestem tego pewien na 100 procent, pytalem w różnych serwisach i wszystkie mówiły to samo. acha i ja przejechałem około 65 t. na silnikowym w skrzyni i nic sie nie dzieje
N wcześniejszych postach robilem klasyfikacje i specyfike olejów
Mozna kupic bez problemu albo orginal Rovera (w serwisie)lub Texaco.Kupilem 2L przez pomylke (bo mazna go lac takze do R65 i myslalem ze taka mam),ale w moim Roverku jest juz skrzynia IB5.Jest to olej wyprodukowany przej Texaco wlasnie pod skrzynie PG1.Skrzynia ta kiedys sprawiala duzo klopotow ktore zostaly jakos tam poprawione i olej ten jest jakby czescia tej modernizacji.
http://www.dragon.pl/html/Rover%20MTF94.html
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Pią Paź 03, 2008 21:35
Skrzynia biegów - MTF94 - 2 L
Reduktor - 75W-90-1.1 L
Tylny dyfer 80W-90-830 ml
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Sob Paź 04, 2008 13:15
Skąd kolego masz takie błędne dane olej MTF wymienia się co 10 tys.km Absurd.
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
obecnie do land rovera leją do skrzyni biegów taki sam olej jak do reduktora 75W90 dlatego że MTF94trzeba wymieniać co 10 tys. a 75W90 co 20 tys.
No to niezle 10 tys na oleju w skrzyni a co do 75W90 to zalej go sobie to po 10 tys wymienisz go razem ze skrzynia.Olej ten mozna zalac tylko do skrzyni IB5(Forda)ktora zastapila w 2004 skrzynie R65 (nie montowanej oczywiscie z wiekszym silnikiem jak 1.4).
odnsnie 10w40 w skrzyni moja informacja pochodzi z 4 różnych serwisów w irlandi
- w kildare
-w dublinie
w limerick
i wexford
i co dziwne wszystkie podawały to samo
olej mtf94 lub w tych warunkach klimatycznych jakie panują w irlandii i angli olej silnikowy do diesla 10w40.
tą informacje podawały mi równiez serwisy hondy i isuzu.
/mitsubshi mające uprawnienia gwarancyjne do land rover w monastervin moto i w carlow w irlandii.
to wszystko jest bardzo nurtujace i nikt juz nie wie co jest prawdą.
jedno jest pewne mtf94 ale i inne oleje spełniają normy ( według serwisów).
tak jak napisałem wczesnij jeżdze na 10w40 od 65t. i nie mam najmniejszych problemów. biegi wchodzą idealnie.
acha robiłem sprzęgło i spuszczony olej był taki jak przed wlaniem.
pozdrawiam.
aha może to jest tak jak z olejem w silnikach, inne warunki klimatyczne i sa zalecane inne gęstosci olejów.
Przeglądając różne angielskojęzyczne fora znalazłem informacje, ze 10W40 mozna stosować do uzupełniania poziomu oleju w skrzyni, natomiast do zalewania skrzyni od nowa, zdecydowanie zaleca sie MTF 94 (bv 75W80 - chociaż niektórzy sprzeczają sie co do tego odpowiednika).
Wczoraj wymieniłem olej w skrzyni na MTF 94, jak na razie wszystko wydaje sie byc OK, tylko niepokoi mnie jedna sprawa... Mechanik twierdzi, ze zalał 2,5l... a powinno wejsc max 2,2 - 2,3l, czyżby byl na tyle tępy i wlewal do odpowietrznika? Nie mam kanału, ale dzis jak dam rade to wlazę pod samochód i zobaczę co i gdzie było wlewane;)
[ Dodano: Pią Paź 31, 2008 10:18 ]
OK, wlazłem pod niego, wygląda, ze było wlewane prawidłowo, właściwe śrubki są mokre:) Także albo rzeczywiście weszło 2,5l albo mechanik chciał zawyżyć cenę
Zmienione zostały również pozostałe oleje, prócz silnikowego ( wymieniony w maju ), własnoręcznie wymieniłem końcówki drążków stabilizatora, auto, na moje oko, pracuje jakby lżej.
[ Dodano: Pią Paź 31, 2008 12:54 ]
Poza tym do tylnego dyfra zalano mi 75W90, co sadzicie? wymieniac jeszcze raz czy moze byc?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum