Witam zakupiłem sobie 4 felgi 15'' firmowe z rovera z angli przyjechaly i co sie stalo? na 4 felgi mam 4 różne opony.. moge tak jeździć?
To pierwsze pytanie a 2 pytanie: czy to dobrze czy zle jak:
Na starych 14 jak hamowalem badz szybciej jechalem kierownica prawie ze sama skrecala na dotyk a przy hamowaniu to na lewo i prawo telepotala jak glupia teraz na 15 przy 70 ani drgnie wrecz trzeba ja popchnac (przy wolnej predkosci nie odczuwam roznicy) no i przy hamowaniu nic nie trzesie.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Paź 07, 2008 19:26 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jeżeli zamierzasz jeździć na 4 różnych oponach to na początku życzę powodzenia Następnie przyczepności a później unikania policji.
Za takie coś zabierają dowodzik:) Po za tym bezpieczeństwo jest gorsze i każde koło inaczej reaguje bo różne bierzniki itp.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Wto Paź 07, 2008 19:33
memphisto napisał/a:
Witam zakupiłem sobie 4 felgi 15'' firmowe z rovera z angli przyjechaly i co sie stalo? na 4 felgi mam 4 różne opony.. moge tak jeździć?
Nie możesz, przynajmniej w obrębie jednej osi opony muszą być takie same.
memphisto napisał/a:
Na starych 14 jak hamowalem badz szybciej jechalem kierownica prawie ze sama skrecala na dotyk a przy hamowaniu to na lewo i prawo telepotala jak glupia teraz na 15 przy 70 ani drgnie wrecz trzeba ja popchnac (przy wolnej predkosci nie odczuwam roznicy) no i przy hamowaniu nic nie trzesie.
Pewnie były niewyważone, bądź pokrzywione.
Staraj się trochę więcej wagi przykładać do stylistyki i interpunkcji, bo ciężko się doczytać w Twoich postach o co tak na prawdę chodzi
Co do bezpieczenstwa to w praktyce nie odczujesz podczas jazdy czy masz 4 rozne biezniki,jakby byla taka roznica to by nie zezwalano w anglii i irlandii jazdy z takimi oponami(taz tak jezdzilem)Jakby auta byly takie czule na tak male roznice to drogi musialy by byc w kazdym miejscu tak samo przyczepne.Ale napewno lepiej jest tak jak polskie przepisy nakazuja(na osce takie same).
Pomógł: 27 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 372 Skąd: z gór
Wysłany: Wto Paź 07, 2008 20:27
powiem tak samo jak Tomi -na szczęście nie wolno......
i dodatkowo jeszcze powinni wprowadzić obowiązek jazdy na zimówkach-jak kogoś nie stać na opony ,to go nie stać na auto......
-i poprostu powinien z niego zrezygnować,
tak samo powinni zakazać sprzedaży używanych opon i elementów zawieszenia i ukł.hamulcowego....
drogi stałyby się znacznie bezpieczniejsze....
Pomógł: 35 razy Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 473 Skąd: Katowice
Wysłany: Wto Paź 07, 2008 20:39
Na suchym nie czuć różnicy, ale jak się zrobi mokro pojedziesz prosto zamiast skręcić. W Anglii wolno jeździć na 4 różnych oponach, wolno nie używać kirunkowskazów i wolno być taksówkarzem w turbanie, nawet jak się zdawało prawo jazdy na wielbłądzie , w polsce na szczęście trzeba mieć 4 jednakowe opony i stosować się do kodeksu drogowego, a taksówkarzy nie trzeba bić na środku ronda
No patrz Pan! To po co oni robią te test hamowania, jazdy po okręgu i inne bzdury, skoro nie ma między nimi różnicy?
Normalne testy hamowania,jak w polsce na rolkach.sprawdzana jest wydajnosc hamulcy(w stosunku do ciezaru) i procentowa roznica pomiedzy kolami.I nie myslisz chyba ze nawet w nowym samochodzie na takich samych oponach masz 0% roznicy.I tez wole miec ten sam bieznik na osce bo lepiej sie z tym czuje,ale przyczepnosc i sila hamowania na kole nie zalezy tylko od opony.I wcale mi sie to nie podoba ale mowie jak jest w praktyce nic wiecej.Co do tych testow to robie ich ok.18stu dziennie bo pracuje tu jako diagnosta i nie jezdze po okregu
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Wto Paź 07, 2008 21:08
No patrz Pan! Więc te różnice w wynikach zależą od stopnia rozgrzania hamulców, samopoczucia kierowcy testowego i ilości komarów w powietrzu?
samopoczucia kierowcy testowego i ilości komarów w powietrzu?
Byc moze ze tak.
Ale jeszcze od glebokosci bieznika kazdej opony,stanu ukl.hamulcowego,rocznika opony,rozkladu masy(tarcie zalezy od masy rowniez wiec co zrobic jak sam jedziesz) i jadac w koleinach nie masz idealnie rownego,ciaglego,5mm filmu wodnego wytworzonego na torze testowym o jednolitej nawiezchni.Te testy fajnie pokazuja ktora opona jest lepsza w warunkach testowych.W normalnych pod kazdym kolem w kazdej sekundzie sa troche rozne warunki.
Ostatnio zmieniony przez keczu Wto Paź 07, 2008 21:33, w całości zmieniany 2 razy
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Wto Paź 07, 2008 21:27
mam zagadkę, jeśli z przodu są opony firmy A, a z tyłu B, to jaką oponę powinno się mieć w zapasie? no chyba że zapasowa opona może być dowolna jeśli pokaże się policjantowi przebitą oponę z prawidłowym bieżnikiem.
nie jestem ekspertem ale to co mowi keczu, dla mnie niedosc ze brzmi wiarygodnie to zostało potwierdzone u wulkanizatora.. powiedzial mi dokladnie to samo ze: "podczas deszczu na polskich drogach każda opona ma inne warunki choćby o kilka mm ale są inne w lewej koleinie są większe dziury i mniej wody a w prawej odwrotnie, zupełnie inaczej wychodzą testy specjalnie przygotowane, gdzie oba koła są na idealnie odzwierciedlonej nawierzchni" na koniec dodał '' Jakoś w angli tak sie poruszają i żyją, gorzej z policją nie mówiąc o przeglądzie"
I dla mnie na logike to brzmi wiarygodnie pzynajmniej u mnie na rejonie nie ma IDEALNYCH dróg.
Co do prędkości 120 km/h - jeszcze tyle nie jechałem od kąd poruszam się samochodami jak to sie mówi jak dziadek śmigam a po łuku to tyle nie pojadę nigdy w życiu. Nie przekraczam 3.000 obrotów co odpowiada ok 90-100 km/h dzięki temu w mieście pali mi nawet przy korkach 7/100 co uważam za dobry wynik czasem schodze do 6/100 jak nie ma korków
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Wto Paź 07, 2008 21:46
keczu napisał/a:
Ale jeszcze od glebokosci bieznika kazdej opony,
Do testów wszystkie opony były nowe, ...
keczu napisał/a:
stanu ukl.hamulcowego,
... testowane na tym samym samochodzie...
keczu napisał/a:
rocznika opony,
patrz pierwszą odpowiedź
keczu napisał/a:
rozkladu masy(tarcie zalezy od masy rowniez wiec co zrobic jak sam jedziesz)
patrz drugą odpowiedź
keczu napisał/a:
i jadac w koleinach nie masz idealnie rownego,ciaglego,5mm filmu wodnego wytworzonego na torze testowym o jednolitej nawiezchni.Te testy fajnie pokazuja ktora opona jest lepsza w warunkach testowych.W normalnych pod kazdym kolem w kazdej sekundzie sa troche rozne warunki.
Dlatego różnice między kołami z różnymi oponami na tej samej osi mogą się tylko pogłębić i nie ma nic bardziej obiektywnego i zbliżonego do rzeczywistości, niż testy opon na torze.
Co do prędkości 120 km/h - jeszcze tyle nie jechałem od kąd poruszam się samochodami jak to sie mówi jak dziadek śmigam a po łuku to tyle nie pojadę nigdy w życiu. Nie przekraczam 3.000 obrotów co odpowiada ok 90-100 km/h dzięki temu w mieście pali mi nawet przy korkach 7/100 co uważam za dobry wynik czasem schodze do 6/100 jak nie ma korków
Szczerze aż się dziwie, że nie jechałeś jeszcze 120km/h Czasami tyle po mieście trzeba jechać ( oczywiście jak bezpiecznie jest i nie ma ruchu ). No a o trasie to już nie wspomnę - często średnia prędkość Samochody poszły w górę i prędkość Trzeba wykorzystywać, chociaż drogi nie wszędzie piękne, no ale tam gdzie jest ok można bezpiecznie latać pod 160 spokojnie.
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Wto Paź 07, 2008 21:51
memphisto napisał/a:
Jakoś w angli tak sie poruszają i żyją, gorzej z policją nie mówiąc o przeglądzie"
Jakoś w Anglii jak spadnie śnieg, to cały kraj jest sparaliżowany...
Jakoś w Anglii zagłówki na tylnej kanapie nie były wymagane...
No i w końcu jakoś w Anglii jeżdżą pod prąd i jakoś żyją...
Jeśli opony same w sobie różnie się zachowują, to różne warunki dla obu kół na drodze, mogę jedynie te różnice spotęgować. W końcu drogi nie są tak kładzione, że jedną część pasa robi się z jednej mieszanki asfaltu, a drugą kładzie się po 10 latach w innej pogodzie, przez inną firmę i przy użyciu innego asfaltu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum