Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Witam!
Z tego co się orientuję wielu ludzi ma problem z oryginalnymi alarmami firmy Valeo.
Cześć z nich to tylko zwykłe uszkodzenia typu: zaśniedziałe krańcówki w drzwiach, otworzone maski/bagażniki albo przerwane przewody..
Kolejnym problemem są nie działające piloty [z falami radiowymi ] co daje nam największe zmartwienie o ile alarm sam uzbraja się po zamknięciu samochodu z kluczyka po czym następuje mrygnięcie kierunkowskazami [ 1 raz na otworzenie/ 3 na zamknięcie ].
Gorzej zaś jest gdy samochód nie daje żadnego znaku oprócz działającego centralnego.
Dzisiaj pracowałem trochę nad tym alarmem..
Nie daje on żadnego znaku, piloty nie działają jedynie zamyka się centralny.
Krańcówki i przewody sprawne - pierwsza myśl - coś ze sterownikiem.
Znajdziemy go w bagażniku po prawej stronie za tapicerką. Piękny dostęp...
W środku znajdziemy kilka przekaźników - no właśnie one odpowiadają za zamykanie/otwieranie i uzbrajanie alarmu.
Kontrolką podłączoną do masy sprawdzałem, czy się odzywają
Na jednym z nich otrzymałem zamknięcie i otwarcie samochodu, dalej działała syrena, pod nimi na 2 lutach dostępne jest zamknięcie samochodu - ale nie takie normalne!
UZBRAJA SIĘ ALARM! Który naprawdę działa. Na ile udało mi się sprawdzić - czujniki w środku samochodu prawdo podobnie też działają - potrzebuje 2 osoby do sprawdzenia.
Pozostaje jedno pytanie - czy uda mi się odblokować alarm czy może wystarczy zwykły sterownik centralnego zamka dający 2 sygnały - wlutuję go w dane miejsca na płytce odpowiedzialnej za zamykanie.
Dalsza cześć moich poczynań w weekend.
A jak tam u Panów sprawa wygląda??
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Lut 03, 2011 19:15, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Paź 16, 2008 18:26 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 28 razy Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 564 Skąd: Wysokie Mazowieckie
Wysłany: Nie Paź 19, 2008 07:14
Ja z tym układem walczyłem swego czasu, ale już się poddałem. Odpuściłem sobie tą naprawę, bo chyba jest niemożliwa.
Jak będę miał trochę zbędnej gotówki to założę sobie za 200zł jakiś normalny układ....
_________________ Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
Ja też "walczyłem"... tzn. zerknij w mój wątek dot. alarmu i centrala w 600-ce, i poczytaj. Jedyny wniosek, jaki wyciągnąłem, jest taki jak napisał mcteusz
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
Niestety miałem brak sygnału z zamka przy kierowcy dlatego alarm nie raczył się uzbroić nawet z klucza. Walcząc dalej zabawa z oryginalnym pilotem dawała mi rezultat, że przestawał mi działać centralny a alarm był ciągle uzbrojony...
Ostatecznie zastosowałem znany sposób podłączenia najzwyklejszego sterownika do zamka centralnego z ładniutkimi pilocikami. Wystarczyło podać sterowanie masowe na 2 przewody zamknij/otwórz, mase i zasilanie mamy w tej samej wiązce.
Aktualnie wszystko działa idealnie, nie ma żadnych problemów.
Wiadomą sprawą jest to, że nie działa czujka ruchu w środku samochodu ale to postaram się jakoś zdiagnozować i może mała modyfikacja na płytce da jakiś rezultat.
Na wszystko wydałem raptem 50zł...
Pomógł: 28 razy Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 564 Skąd: Wysokie Mazowieckie
Wysłany: Wto Lis 11, 2008 15:13
Wrzuć jakieś fotki tego co zamontowałeś (centralka, piloty) i opisz dokładniej co do czego podłączałeś. Za 50zł to może i ja bym zrobił tak samo....
_________________ Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
Odgrzewam kotleta - wiosna idzie i chce się grzebać przy aucie
Jak pisałem kiedyś - mam działający zamek centralny ale z kluczyka - piloty nie działają.
Chcę kupić sterownik uniwersalny do centralnego zamka ALE z funkcją domykania szyb. Chciałbym też, aby ten sterownik imitował działanie alarmu, poprzez miganie diód fabrycznych w drzwiach przednich. Chciałbym również, aby migały kierunkowskazy, gdy włączam/wyłączam alarm z pilota.
Takie sterowniki są na allegro ale nie mam pojęcia czy mogę go podłączyć TYLKO pod centralkę w bagażniku pod tapicerką po prawej? Czy muszę także ciągnąć kabel do drzwi kierowcy i pasażera (aby diody mrugały) i tylnych (aby wszystkie szyby domykało) i do kierunków (aby mrugały) Jak to technicznie wygląda - ktoś zna się na elektryce albo zakładał tak rozbudowany sterownik?
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
u mnie dołożona jest jeszcze extra dioda w środku i nie ma siły żeby ktoś tego nie zobaczył bo jak zaparkuje tyłem to dioda daje tak ze na bloku przy 1 pietrze widać strumień światła
Wysłany: Czw Maj 07, 2009 16:01 Re: [R600] Walka z fabrycznym Alarmem
czyzo napisał/a:
Witam!
Z tego co się orientuję wielu ludzi ma problem z oryginalnymi alarmami firmy Valeo.
Cześć z nich to tylko zwykłe uszkodzenia typu: zaśniedziałe krańcówki w drzwiach, otworzone maski/bagażniki albo przerwane przewody..
Kolejnym problemem są nie działające piloty [z falami radiowymi ] co daje nam największe zmartwienie o ile alarm sam uzbraja się po zamknięciu samochodu z kluczyka po czym następuje mrygnięcie kierunkowskazami [ 1 raz na otworzenie/ 3 na zamknięcie ].
Gorzej zaś jest gdy samochód nie daje żadnego znaku oprócz działającego centralnego.
Dzisiaj pracowałem trochę nad tym alarmem..
Nie daje on żadnego znaku, piloty nie działają jedynie zamyka się centralny.
Krańcówki i przewody sprawne - pierwsza myśl - coś ze sterownikiem.
Znajdziemy go w bagażniku po prawej stronie za tapicerką. Piękny dostęp...
W środku znajdziemy kilka przekaźników - no właśnie one odpowiadają za zamykanie/otwieranie i uzbrajanie alarmu.
Kontrolką podłączoną do masy sprawdzałem, czy się odzywają
Na jednym z nich otrzymałem zamknięcie i otwarcie samochodu, dalej działała syrena, pod nimi na 2 lutach dostępne jest zamknięcie samochodu - ale nie takie normalne!
UZBRAJA SIĘ ALARM! Który naprawdę działa. Na ile udało mi się sprawdzić - czujniki w środku samochodu prawdo podobnie też działają - potrzebuje 2 osoby do sprawdzenia.
Pozostaje jedno pytanie - czy uda mi się odblokować alarm czy może wystarczy zwykły sterownik centralnego zamka dający 2 sygnały - wlutuję go w dane miejsca na płytce odpowiedzialnej za zamykanie.
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Pią Cze 19, 2009 11:31
Mayson napisał/a:
Odgrzewam kotleta - wiosna idzie i chce się grzebać przy aucie
Jak pisałem kiedyś - mam działający zamek centralny ale z kluczyka - piloty nie działają.
Chcę kupić sterownik uniwersalny do centralnego zamka ALE z funkcją domykania szyb. Chciałbym też, aby ten sterownik imitował działanie alarmu, poprzez miganie diód fabrycznych w drzwiach przednich. Chciałbym również, aby migały kierunkowskazy, gdy włączam/wyłączam alarm z pilota.
Takie sterowniki są na allegro ale nie mam pojęcia czy mogę go podłączyć TYLKO pod centralkę w bagażniku pod tapicerką po prawej? Czy muszę także ciągnąć kabel do drzwi kierowcy i pasażera (aby diody mrugały) i tylnych (aby wszystkie szyby domykało) i do kierunków (aby mrugały) Jak to technicznie wygląda - ktoś zna się na elektryce albo zakładał tak rozbudowany sterownik?
witam
jeśli chodzi o:
1. miganie diód fabrycznych w drzwiach przednich - podłączone są one bezpośrednio do centralki alarmu i można je dopiąć do innego modułu
2.kierunki - wystarczy dopiąć się w wiązce bagażnika do kabelków kierunków (oczywiście do każdego osobno żeby za każdym razem po włączeniu kierunków nie było dyskoteki w stylu awaryjnych)z dodatkowego modułu i po sprawie
3. największy problem z domykaniem szyb - najczęściej stosuje się dodatkowy moduł tylko do tego przeznaczony (chyba że udało się nam kupić moduł alarmu z wbudowanym sterownikiem - były takowe) i powinno się go montować przy oryginalnym sterowniku szyb (jest tam parę kabelków do połączenia i szkoda się męczyć z ich przeciąganiem), po czym trzeba go jeszcze dołączyć do modułu alarmu
najwięcej zabawy z przeciągnięciem właśnie tego ostatniego połączenia
Wysłany: Sro Cze 24, 2009 11:22 zamek i podnoszenie szyb
Witam wszystkich
Idąc za pomysłem MASYSON-A tez chce załozyć domykanie szyb i zakupiłe taki układ podłacza sie go tylko do zasilania potem central zamek i stacyjka reste wiązki trzeb podłaczyć do szyb a konkretnie trzeba zanaleś kazdy kabel sterujący szubami z osobna i tam sie wpiąć. Bęsde sprawdzał ten układ w tym tygodniu więc dokładnieto opisze bo zastanawia mnie to podłaczenie do ACC stacyjki dla mnie to powinie być sterownik z alarmu ale z drugiej strony dodzwoniłem sie do serwisu tego urządzenia i serwisant powiedziął ze nie trzeba bo impuls pójdze z zamka a to ACC jest po to ze samochód nie ma kluczyka w stacyjce i po zamknięcu odlicz 15 sek. jak wsiąde w tym czasie to i włącze stacyjek przestaje odliczać. Tak to zrozumiałem.
A co do alarmu dałem sobie juz spokuj poprostu zainstalowałe najzwyklejszy alarm z allegro podpiołem i działa.
Więc czytaja ten temam wpadłem na pomysł zeby zamienić alarmy odcią ten fabryczy i zamontowac ten zakupiony i zrobić tak ze będą migałt te didody przy dzwiach.
Lecz jedno mnie zastanawia bo wiadomo kierunki podpiąc zaden problem zeby migały kable od central zamka tez nie problem sygnał dzwiekowy dają w komplecie lecz jest jedno pytanie mnie murtuje do czego słuzy przekazni w nogach kierowcy który jest podpiety do alarmu.
Czy jak odepne alearm fabryczy to nie odpale roverka jaśli tak to znaczy ze jest to pseudo imobilajzer taki jak w zestawach z allegro.
Brak schematu do rovera mnie tchroche ogranicza.
a moze uda sie to wszystko wpakowac do orginalnej szkrzynki po fabrycznym alarmie.
Wiem troche sie rozpisałem ale jak coś sie uda to opisze i jakieś zdjęcia dołacze.
a jeszcze jedno ktoś montował komputer podkładowy ATMEGA * do swojego Rowerka.
DECOSTAL
Wczoraj była znacznie ładna pogoda i zaczołem szukac kabli do szyb zeby szybko sie podpiąc do automatu ponoszenia.
Więc w moim R623 jest tak
Patrząc od góry i zaczynają od lewej strowy (kierowcy)
1 kolor czerowono-zółty opuszczanie szyby kierowcy
2 kolor zielono-biały podnoszenie szyby tył lewa strona
3 kolor czrewono-niebieski podnoszenie szyby kierowcy
4 kolor zielony opuszczanie szyby tył lewa strona
5 kolor niebiesko-zółty podnoszenie szyby pasażera przód
6kolor zółto-biały podnoszenie szyby tył prawa strona
7 kolor niebiesk-zielony opuszczanie szyby pasażera przód
8 zółto-zielony opuszczanie szyby tył prawa strona
jest jescze jeden kabel kolor niebieski ale nie uzywany do szyb
w jednym rzędzie masz 9 kabki dół tej kostki to pewnie podświetlenie przełączników.
Wiem mały przekładaniec ale jak chcesz mieć pewnoś to weż zwykły próbnik i baw sie w opuszczanie i podnoszenie przy przełącznikach jezeli masz inne kolory kabelków.
Pozdrawaim ZIAJN
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum