Swieca swietnie i nie wyobrazam sobie w jaki sposob moglyby oslepiac innych.
To Twoje wrażenia, bo jesteś w środku a nie naprzeciwko...
Ale pewnie skoro w USA nie oślepiają to w Europie też nie, ale za to Ty widzisz znacznie mniej niż, gdybyś miał światła asymetryczne...
xtek napisał/a:
Nie rozumiem takze dlaczego w USA stosuje sie swiatla symetryczne a w cudownej oswieconej Europie musza one byc asymetryczne. No, ale to nie jedyne z durnych przepisow.
Tu akurat chyba nie specjalnie pomyślałeś co piszesz...
Albo mało jeździsz poza miastem nocami, a jeśli tak jest, to niepotrzebne Ci ksenony...
Wyjasnień jest kilka, ale najprostrze i chyba najbardziej przemawiające jest takie, że w Europie masz dużo większe szanse na spotkanie pieszego lub rowerzysty na poboczu (bo przecież w USA każdy ma samochód, więc pieszych, czy rowerzystów nie spotkasz), a jeśli masz nie oślepiać, to wiązka świateł musi być ustawiona pod odpowiednim kątem do poziomu.
Przeciętny zasięg świateł mijania auta osobowego to 50-60 m, przy jeździe 90 km/h pokonujesz około 30 m/s, więc od momentu, kiedy oświetlisz pieszego światłami masz 1,5-2 sekundy na rozpoznanie go, podjęcie decyzji, i wykonanie manewru...
W przypadku swiateł asymetrycznych i tego samego kąta ustawienia wiązki świateł względem poziomu owszem, drogę nadal oświetlasz na długości 50-60 m, ale jej prawą stronę i pobocze o jakieś 20-30 m dalej, co daje Ci 50% więcej czasu na poprawną reakcję...
xtek napisał/a:
No, ale to nie jedyne z durnych przepisow.
I tu akurat Europa jest dużo do przodu przed USA, a jeśli gdzieś jest "durny" przepis to właśnie w USA, bo koszt wyprodukowania świateł symetrycznych i asymetrycznych jest identyczny (kwestia tylko innego kształtu formy), a bezpieczeństwo rośnie.
Z resztą z racji na różnicę w jakości, ilości i "prostości" dróg oraz szczególne parcie na "taniość" aut wiele rozwiązań (szczególnie jeśli chodzi o zawieszenia) w USA jest w porównaniu z Europą "10 lat za murzynami".
xtek napisał/a:
Tutaj bez problemu przeszlo przeglad na bardzo wymagajacej stacji
Skoro puścili takie lampy, to nie taka bardzo wymagająca ta stacja, a jak to kiedyś wyjdzie, np. w przypadku kolizji i bystrego rzeczoznawcy, to sprytny prokurator nabije sobie jeszcze statystykę dodając do listy zarzutów, zarzut dla diagnosty za "niedopełnienie obowiązków służbowych" lub "zaniechanie czynności"...
Wierz mi, sprytniejsi prokuratorzy już wiedzą jak takie rzeczy ścigać (patrz kilka skazań za dopuszczenie źle naprawionych samochodów powypadkowych).
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
SPAMU¦
Wysłany: Sro Sie 13, 2008 11:57 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 27 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 372 Skąd: z gór
Wysłany: Sro Sie 13, 2008 17:19
Naprawdę Polacy to pocieszny naród....
Ktoś tam jeździ samochodem przywiezionym zza wielkiej wody,ma nieprzepisowe oświetlenie które OŚLEPIA innych kierowców,ale co tam on widzi bardzo dobrze,a polskie przepisy są poprostu durne.......... -to mi się właśnie "podoba"......
Niestety miałem kiedyś wypadek z udziałem rowezrzysty (nie z mojej winy...),ale rowerzysta po przyjeździe stwierdził co innego....."szlajałem" się po sądach przez prawie trzy lata-wybroniłem się sam bez pomocy adwokata,także po apelacji wniesionej przez pożal się Boże pana prokuratora.....i niezależnie od tego nie życzę tego nikomu.......
Dlaczego to tak jest że w innych krajach większość ludzi przestrzega przepisów,a nie twierdzi że przepisy im akurat niepasujące są durnowate ?-wydaje mi się że niektórzy jeszcze nie dorośli do posiadania auta....
Mylisz pojęcia kolego. To nie są typowo polskie przepisy lecz europejskie.
Sprowadzając auto zza oceanu i oszczędzając kupę kasy na zakupie chyba nikogo nie trafi jak wyłoży trochę zł i wymieni oświetlenie na homologowane w europie i będzie przynajmniej miał spokój. Ale cóż... Są tacy co mają to głęboko i przez to jest jak jest.
_________________ -Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
Jak dla mnie to kolega xtek wybiórczo traktuje przepisy, a kolega tetryk wypowiadał się tylko z dużą dozą ironii nt. tych opinii.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Pomógł: 27 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 372 Skąd: z gór
Wysłany: Sro Sie 13, 2008 20:41
TomC napisał/a:
Nie wychwyciłem ironii. tetryk wybacz.
-nic nie szkodzi...
poprostu nie rozumiem ludzi którzy kupują samochody za grubo ponad 100 czy 200 tys pln,osczędzają na tym zakupie prawie połowę tej kwoty-a "szkoda" im wydać na wymianę oświetlenia 1000 czy 2000 pln...........dochodzi juz do tego że jeżdzą auta z czerwonymi kierunkowskazami w tylnych lampach....do czego to podobne ?
a jak się jedzie w nocy to tak jak kol.maciej napisał cisną się tylko bluzgi na usta-bo 20% aut to jakies "wynalazki" made in USA,10% to auta z Xenonami home made by Adam Słodowy,a 50% ma źle wyregulowane refl.bo ich własciele nie wiedzą że jak refl słabo świeci (bo się zużywa-po 10 czy 15 latach ma jak najbardziej do tego prawo....)to się go wymienia ,a nie podnosi na regulacji,albo montuje żarówki 100 watowe....
wina co do regulacji świateł pewnie po części leży na stacjach diagnostycznych. Powinni to sprawdzać a robią to?!
Moim skromnym zdaniem ksenony powinny być udostępnione dla wszystkich pod warunkiem, że będą ustawione tak jak powinny być (chodzi o te HID), a nie podniesione do góry, bo jak włącza długie jest żółta plama i lepiej podnieść krótkie
W moim roverku bardzo mi brakuje świateł ksenonowych a zwłaszcza jak pada deszcze i jest brak linii na drodze:( ale w obecnej chwili coś się głośno zaczęło robić na temat HID i pewnie będą tego konsekwencje prawne
Jeśli można to dodam, że ostatnio stałem na parkingu i ziomek miał nówkę auto i odpalił i włączył światła. Stał akurat przed ścianą i było ciemno. Światła podniosły się do góry, potem w lewo i prawo i obniżyły się troszkę. Efekt z boku niesamowity.
Rozumiem że jak skręca się to światła też minimalnie idą za ruchem kierownicy?!
Rozumiem że jak skręca się to światła też minimalnie idą za ruchem kierownicy?!
Nie, nie idą. Chyba że są z doświetlaniem zakrętów wówczas tak. Adaptacyjne ZTCP reagują dodatkowo na szybkość pojazdu zmieniając snop światła zależnie od szybkości.
tysszek napisał/a:
Moim skromnym zdaniem ksenony powinny być udostępnione dla wszystkich pod warunkiem, że będą ustawione tak jak powinny być (chodzi o te HID)
Moim zdaniem NIE powinny być dostępne w ogóle. Inna sprawa gdyby producent reflektorów miał w ofercie odpowiednie lampy do naszego samochodu a wówczas trochę zabawy ze spryskiwaczami świateł oraz samopoziomowaniem i można xenony zakładać. W innych przypadkach nie i bardzo bym sobie życzył, żeby niebiescy zabrali się do roboty i zrobili na drogach porządek bo na niebieskie lampy już patrzeć nie mogę...
_________________ -Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
W moim roverku bardzo mi brakuje świateł ksenonowych a zwłaszcza jak pada deszcze i jest brak linii na drodze:(
To nie jest kwestia ksenonów, tylko starych odbłyśników (masz conajmniej 9 letnie auto) i tu problem jest łatwy do rozwiązania - akurat nowe lampy do R200 są łatwo dostępne w cenie niższej niż przyzwoity zestaw ksenonów, albo - to ten gorszy wariant - musisz udać się do okulisty...
Dodam, że noszę okulary, mój R600 ma oryginalne lampy z końcówki roku '94, najnormalniejsze żarówki H1 i, jeśli tylko lampy są czyste, nie mam problemów z liniami, nawet w nocy i w deszczu, choć wiele osób narzeka, że R600 ma słabe światła mijania...
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
napisałem że jak jest brak lini:(
Co do lamp to mam nowe obie, bo były soczewkowe i jedna byłą uszkodzona i musiałem wymienić:(
Powiem tak - bardzo dużo jeżdżę w dzień i w noc o różnych porach i nic tak nie razi (ksenon i żarówki 100) jak zapalone światła przeciwmgielne w ładną noc i dzień, gdzie widoczność jest dobra a gość zapala sobie jeszcze przeciwmgielne aby sobie poprawić widoczność! Na to przepis jest jasny i wyraźny a policja co robi? nic.
Ostatnio się mijałem z radiowozem koło godziny 22 była ładna i przejrzysta noc a co tu widzę? Władza z zapalonymi przeciwmgielnymi. I kto tu ma przestrzegać prawa?
Powiem tak - bardzo dużo jeżdżę w dzień i w noc o różnych porach i nic tak nie razi (ksenon i żarówki 100) jak zapalone światła przeciwmgielne w ładną noc i dzień
Tu się nie zgodzę - źle wyregulowane "ksenony" są znacznie gorsze - dają ponad 2 razy więcje światła.
tysszek napisał/a:
gość zapala sobie jeszcze przeciwmgielne aby sobie poprawić widoczność! Na to przepis jest jasny i wyraźny a policja co robi? nic.
Niestety raczej dla szpanu.
Policja czasem reaguje, ale rzeczywiście bardzo rzadko.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
witam! moge Wam powiedziec, ze kupilem 2 miesiace temu taki zestaw wlasnie:) zamontowlai mi go gratis, wyregulowali nachylenie lamp i nie oslepiam nikogo. bez problemow z kontrola, boi przepisow nie lamie. pelen profesjonalizm i rok gwarancji:) polecam i pozdrawiam!
Pomógł: 27 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 372 Skąd: z gór
Wysłany: Sob Lut 14, 2009 20:52
teodor napisał/a:
witam! moge Wam powiedziec, ze kupilem 2 miesiace temu taki zestaw wlasnie:) zamontowlai mi go gratis, wyregulowali nachylenie lamp i nie oslepiam nikogo. bez problemow z kontrola, boi przepisow nie lamie. pelen profesjonalizm i rok gwarancji:) polecam i pozdrawiam!
-prosze cie nie pisz takich rzeczy bo mi się "scyzoryk" w kieszenie otwiera........
łamiesz przepisy,a diagnosta który cie wypuscił na drogę,jak spowodujesz wypadek to pójdzie siedzieć razem z tobą.........
ludzie!!!!!!!!!!!!!!!jeśli do reflektora jest przeznaczona żarówka h1/h4/h7 to tylko i wyłacznie można tam taką żarówkę zamontować,a kazde chińskie badziewie typu hid,hud i inne tego typu g......no oslepia innych kierowców!!!!!!!!!!!!!!kazdy typ reflektora jes homologowany do danego źródła światła!!!!!!!!!!zakładanie xenona do odbłysnikowego reflekotora to głupota i przestępstwo i nie piszcie że po "regulacji" nie oślepia to innych kierowców-bo niestety jest inaczej...................
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum