Ale w naszym przypadku zagraniczny właściciel pozbywający się auta zwykle je wyrejestrowuje w swoim kraju
Przy kontroli można przecież powiedzieć, że auto jest wujka Hansa Schmitta, który przyjechał w odwiedziny do rodziny i którego personalia widnieją w DR.
maciej napisał/a:
Ale w naszym przypadku zagraniczny właściciel pozbywający się auta zwykle je wyrejestrowuje w swoim kraju, więc nie możemy mieć oryginału DR
Często jest to oryginalny DR z adnotacją o wyrejestrowaniu.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
SPAMU¦
Wysłany: Pią Gru 05, 2008 13:13 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jeżeli masz DR pojazdu, który porusza się na tablicach niemieckich/francuskich/itd. zwykłych to ja nie widzę podstaw do karania w jakikolwiek sposób.
maciej napisał/a:
Ale w naszym przypadku zagraniczny właściciel pozbywający się auta zwykle je wyrejestrowuje w swoim kraju, więc nie możemy mieć oryginału DR, a często i tablic (mamy albo napis flamastrem albo "wyklejankę").
I tak jest zawsze! Może są jakieś wyjątki ja się nie spotkałem!
Witam,
Ja w maju b.r. sprowadziłem mojego R75 CDTi na niemieckich normalnych tablicach. Był oczywiście ubezpieczony i miał ważny TUV (o czym swiadczą naklejki na tablicach przednich i tylnych). Na tych tablicach zrobiłem pierwszy przegląd techniczny. Ja mialem oczywiście BRIEFy (duży i mały) i umowę kupna. Przy rejestracji w starostwie odebrano mi
BRIEF i bez problemu zarejestrowano (nie trzeba oddawać tablic) i dostałem nowe.
Polski urząd wysyła raz w m-cu informację do W-wy a oni dalej do Niemiec, że pojazd jest
zarejestrowany w Polsce i wtedy Niemcy go wyrejestrowuja u siebie. Proste i praktyczne, ale m.in. po to jestesmy członkami UE. Oszczędność czasu i pieniędzy przy zakupie.
Pozdrawiam wszystkich rowerkowiczów.
no wlasnie mialem sie o to zapytac, czy da rade zarejestrowac samochod w polsce sprowadzony z niemiec bez zglaszania tego w niemczech, czyli bez tych tzw. zjazdowek
sytuacja typu: przyjezdza normalnie niemiec do polski i trafia mu sie kupiec
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Wtedy będziesz mieć problem, bo takiego auta, które nie jest wyrejestrowane w kraju pochodzenia, nie będziesz mógł zarejestrować w RP...
Cytat:
Ja w maju b.r. sprowadziłem mojego R75 CDTi na niemieckich normalnych tablicach. Był oczywiście ubezpieczony i miał ważny TUV (o czym swiadczą naklejki na tablicach przednich i tylnych). Na tych tablicach zrobiłem pierwszy przegląd techniczny. Ja mialem oczywiście BRIEFy (duży i mały) i umowę kupna. Przy rejestracji w starostwie odebrano mi
BRIEF i bez problemu zarejestrowano (nie trzeba oddawać tablic) i dostałem nowe.
Hmm... Nie wiem skąd mi wzięło, że nie można zarejestrować pojazdu, który nie jest wyrejestrowany w kraju pochodzenia... Teraz nie mogę tego znaleźć, ale coś mi się zdaje, że jednak byłem w błędzie...
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
5. W przypadku powierzenia pojazdu przez zagraniczną osobę prawną lub fizyczną podmiotowi polskiemu
Dokumenty:
* wniosek [pobierz],
* dowód tożsamości osoby, której powierzono pojazd,
* dokument, na podstawie, którego nastąpiło powierzenie pojazdu,
* dowód rejestracyjny pojazdu lub dokument potwierdzający zarejestrowanie pojazdu albo jego wyrejestrowanie, jeżeli pojazd był zarejestrowany zagranicą,
* tłumaczenie dokumentów sporządzonych w języku obcym przez tłumacza przysięgłego,
* dowód odprawy celnej przywozowej (dot. pojazdów sprowadzonych z krajów nie należących do UE).
Zaświadczenia:
* o opłaceniu akcyzy i o opłaceniu lub zwolnieniu z opłaty podatku VAT (dot. pojazdów sprowadzonych z krajów należących do UE),
* badanie techniczne pojazdu.
Zaświadczenie o dokonanej opłacie z tytułu wprowadzenia pojazdu na terytorium kraju (dot. samochodów osobowych i ciężarowych o masie całkowitej do 3500 kg sprowadzonych po 2006.01.01).
sa tez podane podstawy prawne ale nie bede cytowal
Wtedy będziesz mieć problem, bo takiego auta, które nie jest wyrejestrowane w kraju pochodzenia, nie będziesz mógł zarejestrować w RP...
Cytat:
Ja w maju b.r. sprowadziłem mojego R75 CDTi na niemieckich normalnych tablicach. Był oczywiście ubezpieczony i miał ważny TUV (o czym swiadczą naklejki na tablicach przednich i tylnych). Na tych tablicach zrobiłem pierwszy przegląd techniczny. Ja mialem oczywiście BRIEFy (duży i mały) i umowę kupna. Przy rejestracji w starostwie odebrano mi
BRIEF i bez problemu zarejestrowano (nie trzeba oddawać tablic) i dostałem nowe.
Hmm... Nie wiem skąd mi wzięło, że nie można zarejestrować pojazdu, który nie jest wyrejestrowany w kraju pochodzenia... Teraz nie mogę tego znaleźć, ale coś mi się zdaje, że jednak byłem w błędzie...
bylo tak do zeszlego roku, wtedy wymagane przy rejstracji bylo abmeldung taka zielona karteczka do starego briefa. Teraz jest tak ze wysmagany jest nowy brief a co za tym idzie nie jest wymagane wyrejstrowanie.
Najwiekszym paradoksem jest ze mozna kupic auto ze starym brifem! wystarczy pojechac na zulassung stelle i kupic czerwone tablice i dostaje sie nowy brief ja mam brief od rovera na swoje nazwisko! ba jest on ważny przez 1 rok!! ale tablice byly na miesiac
_________________ Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
podczepie sie pod watek, bo to tez procedura rejestracji
wiecie moze co dzieje sie i jak zachowuje sie wydzial komunikacji, jesli na umowie kupna sprzedaży, jest inny adres zamieszkania niz w dowodzie rejestracyjnym , w miedzy czasie wlasciciel go zmienil
slyszalem ze byc moze bedzie trzeba napisac oswiadczenie w stylu: oswiadczam ze pan ten i ten zmienil adres zamieszkania z takiego na taki
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
No to ja niedługo się o tym przekonam... bo brief jest Duński, a samochód kupowany w Berlinie (inny właściciel w Briefie, a inny sprzedający). Nie za bardzo rozumiem jak to może działać, ale do znajomego, który samochód dla mnie sprowadzał mam zaufanie, a póki co w Urzedzie Celnym nie robili z tego problemu... nawet nie wiem, czy to zauważyli...
Rejestracja w przyszłym tygodniu, więc okaże się co i jak.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
No to ja niedługo się o tym przekonam... bo brief jest Duński, a samochód kupowany w Berlinie (inny właściciel w Briefie, a inny sprzedający). Nie za bardzo rozumiem jak to może działać, ale do znajomego, który samochód dla mnie sprowadzał mam zaufanie, a póki co w Urzedzie Celnym nie robili z tego problemu... nawet nie wiem, czy to zauważyli...
Rejestracja w przyszłym tygodniu, więc okaże się co i jak.
tak dziala to normalnie kolega kupil tak forda transita w berlinie i nie bylo problemu. Najlepsze ze jeszcze kupil tablice celne w niemczech na auto z dani
_________________ Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
póki co w Urzedzie Celnym nie robili z tego problemu... nawet nie wiem, czy to zauważyli...
u mnie jak na razie to samo, jutro zamierzam atakowac WK
a BTW w celnym nie mogli w katalogach znalezc R800 2.0 benzyna byly tylko do 97
pytali si,e czy to nie przypadkiem R75, ostatecznie stawke mam od kanciaka 420 Si LUX bo im wszystko podpasowalo sedan silnik rocznik hehe
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum