Wysłany: Sob Gru 27, 2008 22:26 [R75] Dmuchawa, nawiew, -problem
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Od paru dni martwi mnie fakt, że nawiew kabiny uruchamia sie po dłuższej pracy silnika. Nie muszę chyba wyjaśniać, że jest to duże utrudnienie, szczególnie zimą, gdy szyby szybko zaparowują. Często zdarza się tak, że praktycznie dojadę do celu (np. do pracy) a wentylator nawiewu kabiny nawet nie zdąży się załączyć. Gdy natomiast jadę w dłuższą trasę wentylator włącza się po około 5 minutach, czasem później i dalej chodzi normalnie. Co może być tego przyczyną. Może ktoś z Was miał podobny problem.
Za pomoc z góry dziękuję
Anna M.
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Cze 24, 2011 16:36, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sob Gru 27, 2008 22:26 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
nawiew uzależniony jest od temperatury silnika, jak na początku trza odparować to na klimatroniku jest przycisk do odparowania szyb
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Anna M., najpierw sprawdź ile masz płyny chłodniczego. Dziwi mnie że wentylator nawiewu załącza się z opóźnieniem.sknerko, koleżanka pisze że wiatrak w ogóle się Jej nie włącza w środku. Może webasto nie chodzi... Nie mam pomysłów.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Zdecydowanie nie. Jesli wcisniesz przycisk (na wlaczonej klimie) ten z symbolem szyby przedniej, to powinien od razu wejsc w najwyzszy zakres obrotow i odparowac w moment szybe. Dodatkowo przy temp. min. powinno zalaczyc sie ogrzewanie tylnej szybki.
Co moze byc nie tak... nie wiem, sam jeszcze tego nie przerabialem ale licze na to, ze jutro pojawia sie nowe posty.
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
sknerko, koleżanka pisze że wiatrak w ogóle się Jej nie włącza w środku. Może webasto nie chodzi... Nie mam pomysłów.
eee tam włącza się
Anna M. napisał/a:
, Gdy natomiast jadę w dłuższą trasę wentylator włącza się po około 5 minutach, czasem później i dalej chodzi normalnie.
Obstawiam mało czynnika w klimie albo sugestie Zukowatego z webasto lub uszkodzenie klimatronika wogóle
przy włączeniu odparowania wiatrak ma ruszać pełną para od razu
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Ostatnio zmieniony przez sknerko Sob Gru 27, 2008 23:15, w całości zmieniany 1 raz
Wysłany: Sob Gru 27, 2008 23:15 [R75 2,0 CDT 2001] dlaczego nawiew kabiny zaczyna działać po
Jeśli chodzi o poziom płynu chłodniczego to muszę sprawdzić, ale to już jutro. Nie mam pojęcia co się dzieje. Ale czy nie jest czasami tak, że jak poziom płynu chłodniczego nie jest odpowiedni to zapala się jakaś kontrolka na pulpicie. A poza tym moim zdaniem nagrzewnica jest na najwyższym poziomie i wtedy nie byłoby chyba ogrzewania w kabinie, a u mnie w kabinie jest ciepło.
Chodzi o czynnik chłodzący klimatyzacji a nie płyn chłodniczy
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Jak wylaczam klime, u mnie w kabinie tez jest cieplo
Oczywiscie pomijam jazde ze mna, bo zawsze jest cieplo, ale mowie o tym, ze przez kratki leci cieple powietrze
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Poza tym szyby parują od zatkanego filtra przeciwpyłkowego lub gdy zamknięty jest nawiew z zewnątrz powietrza
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Nie Gru 28, 2008 10:34
No ale ja wywnioskowałem coś innego. Wygląda na to, że koleżanka ma problem ze sterowaniem climaronikiem. Chodzi Ci o wentylator nawiewu, a nie chłodnicy tak? Sprawdź czy climatronik generuje jakieś błędy.
Tak się sprawdza: http://pl.youtube.com/watch?v=LPQfc4jvfUE
Nawet przyciskanie + od prędkości wiatraka nie pomaga? Od kiedy to masz?
Wysłany: Nie Gru 28, 2008 11:03 [R75 2,0 CDT 2001] dlaczego nawiew kabiny zaczyna działać po
Witam
Sprawadziłam climatronik działa normalnie. Temperaturę wskazuje normalnie i nawiew ustawiony jest na full, jednak wygląda na to jak auto trochę się rozgrzeje dopiero odpala wentylator i później normalnie już chłodzi. Jeśli chodzi o wentylator od klimy to mam wstawiony nowiutki i jak na razie działa bez zarzutu.
Wysłany: Nie Gru 28, 2008 11:08 [R75 2,0 CDT 2001] dlaczego nawiew kabiny zaczyna działać po
No właśnie nawet ustawienie wiatraka na maksa nie pomaga. Tak mam już od około 2 tygodni. Zauważyłam, że gdy silnik jest nagrzany i samochód tylko chwilę stoi (np. drobne zakupy w sklepie)nie muszę tak długo czekać na załączenie się wentylatora nawiewu do kabiny. Jednak i tak trwa to dobrą chwilę.
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Nie Gru 28, 2008 11:42
Ale robiłaś test klimy tak jak na filmiku? Pokazuje jakieś błędy czy 00? Jest jakaś prawidlowość tzn. np. że wskazówka od skali temp na wskaźniku dochodzi do połowy wentylator się włącza itp.?
[ Komentarz dodany przez: thef: Nie Gru 28, 2008 13:30 ] Wyczyściłem odniesienie do postu niezwiązanego z tym tematem jako, że został on przeniesiony do osobnego wątku.
Ostatnio zmieniony przez thef Nie Gru 28, 2008 13:27, w całości zmieniany 1 raz
Wysłany: Nie Gru 28, 2008 12:21 [R75 2,0 CDT 2001] dlaczego nawiew kabiny zaczyna działać po
Próbowałam zrobić ten test jak na filmiku lecz chyba zły przycisk przyciskam, ten z prawej strony bo nic nie wyświetla się na wyświetlaczu. Mam przycisnąć przycisk od klimy i równocześnie w tym samym rzędzie ostatni po prawej stronie jak długo mam te przyciski trzymać
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Nie Gru 28, 2008 12:24
Przy wyłączonym panelu jednocześnie przyciśnij AUTO i C/F. Przytrzymaj max 3 sek. Powinno zacząć mrugać i po chwili pokaże się po lewej FC, a po prawej 00, lub błąd.
Wysłany: Nie Gru 28, 2008 12:26 [R75 2,0 CDT 2001] dlaczego nawiew kabiny zaczyna działać po
Jeśli chodzi o prawidłowość to jakiejś konkretnej nie zauważyłam. Wystarczy jednak by wskazówka temperatury nieco poszła do góry i wentylator się załącz. Napewno nie muszę czekać aż silnik bardzo mocno się nagrzeje. Ale faktem jest, że silnik dość długo się nagrzewa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum