jak 1.6 przy 150km/h pali 15l to...
fearless, mi 1.4 przy średniej prędkości 144km/h (tak wskazał GPS) czyli prędkości 120-190km/h spalił dokładnie 8.04l na 100km
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
SPAMU¦
Wysłany: Sob Gru 27, 2008 22:31 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
fearless [Usunięty]
Wysłany: Sob Gru 27, 2008 22:36
No a mi właśnie w trasie przy V = 150km/h z przyspieszeniami podczas wyprzedzania - pali właśnie 15/100. Może to wina tych zmian w silniku.... ale tak jest
Przy normalnej jeździe,czyli w granicach 90 - 100 pali 7/100
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Lut 2007 Posty: 73 Skąd: Trójmiasto i Hel
Wysłany: Nie Gru 28, 2008 13:38
fearless napisał/a:
Cytat:
Wyższy stopień sprężania jak to sprawdził ?
Czujnikiem - wróć do szkoły i się dowiedz co to takiego takie coś co się wtyka w miejsce po świecy zapłonowej
Stopień sprężania... czujnikiem... Żart
Stopień sprężania jest wielkością GEOMETRYCZNĄ zależną od objętości cylindra i objętości komory spalania i ustalana w fazie projektowania. "Wróć do szkoły" j.w.
Jeżeli mechanik coś ci mierzył, to zapewne CIŚNIENIE sprężania, a jeżeli ciągle uparcie twierdzi że stopień sprężania... zmień mechanika.
Pozdr.
Ten przepis to homologacja. Prędkosciomierz dostanie homologacje jesli zawyza max 10%, nie moze za to zanizac predkosci. Co do V max ile jest aut ktore z moca 125KM poleca 215km/h? I to wszytsko k osztem przyspieszenia bo musi byc tam super dluga skrzynia. I nie wiem co sie rzucacie, przegladnijcie katalogi i dane podawane przez producentow. Moc okolo 200KM to jakies 220-230km/h. Co do aut sportowych nawet mniej, ostatni WRX ma bardzo krotka skrzynia i pojedzie ZTCP 210-215km/h a moc ma kolo 230KM
Oj Panowie, dyskutujecie na temat predkosci maksymalnych samochodów, a zapominacie wogóle o fizyce... Troche mi sie nudziło więc napisałem wam wzór na prędkość max samochodu, przy uwzględnieniu jedynie oporów powietrza.
Dla R416 (111 [KM] = 81,5 [kW]) założyłem powierzchnię czołową około 2,08 [m^2], współczynnik oporu f=0,34, gestosc powietrza ok. 1,2 [kg/m^3]. Podstawiając te dane do wzoru z załącznika okazuje się, iż Vmax jest mniejsze niż 210 [km/h]. Niech teraz dojda jeszcze opory toczenia i inne zwiazane z przeniesieniem napedu to okaże sie, iż realnie samochód nie jest w stanie rozwinąć 200[km/h]. Skrzynia biegów niech sobie będzie nie wiadomo jak długa, ale praw fizyki sie nie oszuka, 200km/h to max w co moge uwierzyć dla fabrycznego R416.
EDIT
We wzorze pierwiastek jest 3go stopnia.
Ostatnio zmieniony przez hoosar Nie Gru 28, 2008 17:49, w całości zmieniany 1 raz
hoosar, skąd taki współczynnik oporów?
normalnie mało z fotela nie spadłem jak zobaczyłem ten wzór
fizyki nie oszukasz ale trzeba mieć podstawy by wprowadzić dobre dane do wzoru.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 13 Skąd: Czeladź
Wysłany: Nie Gru 28, 2008 20:24
prędkość swoją drogą ale spalanie ?
mnie niżej niż 7l nie zejdzie, jadąc 110 na trasie.
Standard przy 60% trasy( 120 km/h) i 40% miasto ( 60 km/h max) to 600 km na zbiorniku to już dużo, a gdzie tam 800km... jesli odpiecie przewodów wtryskowych to zmieni to się na to pisze ze względu na spalanie.
Ja jak jezdzilem na noPB to na zbiorniku robilem jakies 700-730km, tak 30% miasto reszta trasa, ale bez wiekszego oszczedzania. W swieta zrobilem na zbiorniku LPG (wchodzi jakies 34l) 380km i pewnie do stacji jutro jeszcze dojade.
hoosar, to zwracam honor. Myślałem że wyssałeś z palca ten współczynnik
Swoją drogą to fizykę łatwo oszukać Można do tego dodać jeszcze przyspieszenie ziemskie które potrafi dodać nawet kilkanaście km/h jak i podążanie na czyimś zderzaku
Co do spalania to 8,04l przy średniej prędkości 144km/h (tylko trasa)
W mieście przy odcinkach 2km postój i za 8h znowu 2km postój to wychodzi 13-14l/100km
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Panowie Podepne Się Pod Temat I podam 2 Przykłady Kolega ma golfa II 1.8 Silnik KR 140km seria i jest to bardzo zdrowa jednostka nie bede tłumaczył dlaczego ale z nawigacja mierzone bylo 230km/h i sie droga skonczyła wiec nie trzeba 200km zeby leciec ponac 200km/h drugi przykład były mercedes mojego ojca silnik 2.0 B 136km dokladnie 4 osoby na pokładzie predkosc z nawigacja oczywiscie 195km/h na IV biegu bo na V biego nie było juz miejsca wiec moim zdaniem Vmax to kwestia koni masy itp itd ale bardzo wazny jest KON pod maska Bo zdrowa jednostka Potrafi bardzo wiele Ps Passat 2.0tdi nie daje rady z golfem II 1.8kr
hoosar, to zwracam honor. Myślałem że wyssałeś z palca ten współczynnik
Swoją drogą to fizykę łatwo oszukać Można do tego dodać jeszcze przyspieszenie ziemskie które potrafi dodać nawet kilkanaście km/h jak i podążanie na czyimś zderzaku
Wystarczy jechac z mocnym wiatrem i Vmax zadziwiajaco mocno rosnie. Tak samo jak roznica w spalaniu jest odczuwalna wtedy.
Greg-si, no jasne ze w ten sposób zawsze dojdzie pare gratisowych km/h , ale bierzmy raczej pod uwage normalne warunki, bez zadnych gorek, wiatru etc. . Z gorki to i malucha do 130-140 mozna rozbujać, tylko ze raczej nie o to nam chodzi w tym temacie .
hoosar, pewnie że nie ale każdy podaje prędkość max a w jakich warunkach?
tutaj nawet mgła ma znaczenie bo w mgle powietrze jest rozrzedzone
ja wiem że mój R 190km/h poleci bo jadąc 188km/h miałem jeszcze troszkę wolnego miejsca pod pedałem. Przez ładnych kilka minut ciągnąłem 180-190km/h dopóki nie doleciałem do innych aut i nie było wolnego pasa.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Czujnikiem - wróć do szkoły i się dowiedz co to takiego takie coś co się wtyka w miejsce po świecy zapłonowej :D
Zmierzył ciśnienie sprężania a nie stopień sprężania. To dwa odrębne pojęcia.
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
fearless [Usunięty]
Wysłany: Pon Gru 29, 2008 10:05
Dobra Panowie. Żeby już zakończyć ten temat przyznam - ściema
Ale post został napisany aby sprawdzić waszą czujność i jak się okazało przez jakiś tydzień w zasadzie nikt nie zakwestionował takiego wyniku
Dopiero święta dały jakiś rezultat.
Natomiast w kwestii wyjaśnienia - prawdą jest że skrzynia biegów jest od R 45 - przełożenia są dłuższe - V max wynosiło bez pomiaru GPS 197 km/h - i skończyła się obwodnica Garwolina. Na biegu 4 - było 180 równiutkie (może rzeczywiście źle skalibrowany licznik)
Do prędkości 160 km/h - R rozpędzał się łatwo, powyżej tej prędkości, każdy podmuch wiatru powodował opory jakie trudno było pokonać.
Ktoś wcześniej pytał o silnik w moim R - otóż 1.6 si - 111 KM K-series.
Prawdą jest też to że ciśnienie sprężania (zwane potocznie stopniem sprężania) jest większe niż nominalne fabryczne.
Co do spalania - fakt, sprawdzony osobiście przeze mnie - przy prędkościach średnich od 90 - 110 km/h (właściwie nie jeżdżę po mieście - tylko trasa Lublin - Warszawa) wynosi u mnie około 7l/100km (co oznacza że na zbiorniku paliwa pokonuję + 700 km), powyżej tej prędkości spalanie znacznie wzrasta - przy dłuższym utrzymywaniu prędkości 140 - 150 km/h wynosi nawet 15l/100 km.
Co do tego odpięcia przewodów - taki fakt miał rzeczywiście miejsce, przypadkowo. Odpięta została kostka koło kolektora dolotowego (szkoda że nie mam zdjęcia bo bym wrzucił, żeby było wiadomo o co chodzi)
Natomiast, nigdy nie zgodzę się z tym że prędkości ponad 200km/h są zarezerwowane dla silników 2.0 i wyżej.
To by było tyle ode mnie, Wszystkich przepraszam za ich zszarpane nerwy
No i obiecuję, że więcej Was na takie próby wystawiał nie będę
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pon Gru 29, 2008 12:04
fearless napisał/a:
Dobra Panowie. Żeby już zakończyć ten temat przyznam - ściema
W takim razie następnym razem pisz takie tematy w hydeparku. To nie forum Onetu. Teraz poczekamy na jakąś usterkę, z którą nie będziesz sobie mógł sam poradzić i powciskamy Ci trochę kitu, chcesz?
[ Dodano: Pon Gru 29, 2008 12:05 ]
fearless napisał/a:
Ale post został napisany aby sprawdzić waszą czujność i jak się okazało przez jakiś tydzień w zasadzie nikt nie zakwestionował takiego wyniku
Dopiero święta dały jakiś rezultat.
Może mało kto chce się wypowiadać o takich bzdurach
fearless [Usunięty]
Wysłany: Pon Gru 29, 2008 12:33
thef napisał/a:
W takim razie następnym razem pisz takie tematy w hydeparku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum