Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997
czy to prawda ze przy benzynie 100 oktanowej (v-power shell) samochod ma lepsze spalania jest silniejszy a co za tym idzie mniej pali? no i podobno jest czystszy silnik w srodku, ogolnie chodzi o to czy oplaca lac sie drozsza benzyne i jak sie ma producent do 100oktanowej benzyny? skoro przewidzial Pb95.
_________________ Wiesz o co chodzi?!
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Mar 06, 2011 22:59, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Gru 30, 2008 23:31 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
W naszym kraju 95 otkanowa ma około 91-92 oktany, a 98 oktanowa ma okolo 95, różnice widać, jak zatankujesz za granicą, ja leje 98, mimo, że minimalnie droższa, to silnik pracuje jakoś równiej, kulturalniej, może to tylko takie subiektywne odczucie (więcej płacę lepiej działa?)
[ Dodano: Wto Gru 30, 2008 23:43 ]
A propo spalania, mocy silnika i nawet moja dupohamownia nic mi nie mówią, czyli jedyne co daje to minus pare groszy w portfelu.
_________________ Najlepszym dowodem na to, że w kosmosie istnieje inteligecja jest to, że się z nami nie kontaktują.
mój polonez na V-power 99 palił ok 0,5 l/100km mniejvprzy tej samej trasie sprawdzone na odcinku 500 km Poznań N. Sącz kilka razy
[ Dodano: Sro Gru 31, 2008 14:22 ]
a zbierał się o niebo lepiej na v-power (zużycie porównywałem z Pb95)
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
czy to prawda ze przy benzynie 100 oktanowej (v-power shell) samochod ma lepsze spalania jest silniejszy a co za tym idzie mniej pali? no i podobno jest czystszy silnik w srodku, ogolnie chodzi o to czy oplaca lac sie drozsza benzyne i jak sie ma producent do 100oktanowej benzyny? skoro przewidzial Pb95.
Temat ten nie jeden raz był poruszany na łamach różnych pism motoryzacyjnych, czy też w programach telewizyjnych poświęconych motoryzacji. Otóż jeżeli silnik jest przystosowany do współpracy z benzyną Pb95, to wlanie Pb100 nic nie zmienia, zmianę natomiast można zauważyć jeżeli do silnika przystosowanego do Pb 98 nalejemy Pb 95 - w takich przypadkach widoczny jest ponoć spadek mocy, w skrajnych przypadkach może dojść do uszkodzenia jednostki ( w wyniku spalania stukowego czy jakoś tak) .
Pzdr
Taaak, ma 91-92 oktany - super bzdury. Po pierwsze radze poszukac wynikow kontroli, na wikeszosci stacji paliwa maja wieksza liczbe oktanowa niz zakalda norma, po drugie sama liczba oktanowa nie swiadczy o jakosci paliwa. Zalewanie czegos innego niz 95 nie ma sensu, bo ten silnik nie ma czujnika ktory pozwala zmienic kat wyprzedzenia zaplonu przy paliwie 98.
Jedyny plus to silnik pracuje ciszej.Wyzsza liczba oktanowa sprawia ze paliwo spala sie w sposob bardziej przewidywalny.Wartosc opolowa napewno nie jest wieksza.
gpredki napisał/a:
bo ten silnik nie ma czujnika ktory pozwala zmienic kat wyprzedzenia zaplonu przy paliwie 98.
No nie zupelnie tak,jest kilka czujnikow ktore optymalizuja proces spalania w sposob ciagly min.sonta lambda,czujnik spalania stukowego,podcisnienia.Pewnie myslisz o starszych konstrukcjach w ktorych byla zworka do przelozenia czy cos podobnego(mialem kiedys cos takiego w swoim eskorcie)
bo ten silnik nie ma czujnika ktory pozwala zmienic kat wyprzedzenia zaplonu przy paliwie 98.
No nie zupelnie tak,jest kilka czujnikow ktore optymalizuja proces spalania w sposob ciagly min.sonta lambda,czujnik spalania stukowego,podcisnienia.Pewnie myslisz o starszych konstrukcjach w ktorych byla zworka do przelozenia czy cos podobnego(mialem kiedys cos takiego w swoim eskorcie)[/quote]
Ale nie potrafia go zoptymalizowac pod paliwo 98. Np. nowsze VW tak maja.
No w zasadzie racja,moze ujac to inaczej,nie potrafia wykozystac tej wiekszej liczby oktanowej,proces spalania przebiega w sposob optymalny nawet na 98.
gpredki napisał/a:
Np. nowsze VW tak maja
Chodzi o FSI? bo te silniki sa tylko na 98,czy jeszcze jakies starsze konstr?
Chodzi o FSI? bo te silniki sa tylko na 98,czy jeszcze jakies starsze konstr?[/quote]
Nie, nie FSI, te tylko na 98 moga jezdzic.. Byly takie silniki ktore mialy podawana moc i spalanie rozne dla jazdy na 95 i 98. Nie kojarze w tej chwili ktore to byly.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Wrz 2008 Posty: 101 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Sty 03, 2009 09:56
keczu, gpredki, chlopaki a prawda to ze np 100 oktanowa ma wieksza moc spalania a co za tym idzie wieksza tamperature? ktos mi powiedzial kiedys ze moze to przykopcic jakies usczelki w silniku bo jest spalana w wiekszej temperaturze
keczu, gpredki, chlopaki a prawda to ze np 100 oktanowa ma wieksza moc spalania a co za tym idzie wieksza tamperature? ktos mi powiedzial kiedys ze moze to przykopcic jakies usczelki w silniku bo jest spalana w wiekszej temperaturze
Nigdy o czyms takim nie slyszalem. Wysokooktanowe paliwo stosuje sie w silnikach z wysokim stopniem sprezania, np. po mocnym splanowaniu glowicy i odpowiednim przestawieniu zaplonu - wszytsko po to zeby uniknac spalanai stukowego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum