no wlasnie i tu sie nasuwaja pytania?
ja z wlasnego doswiadczenia wiem ze mozna jezdzic na gazie caly rok
nawet zima.nawet teraz odpalam na gazie.mam gaz juz cztery lata i nic jeszcze nie zswankuje.wiec teraz nasuwaja sie pytania?teoria a praktyka?co z tym poczac?
[ Dodano: Sob Sty 17, 2009 22:57 ]
a z tego co mi wiadomo to sekwencja ma to do siebie ze musi najpierw dzialac na benzynie zeby potem przejsc na gaz,a sa instalacje ktore nie uznaja tej zasady
mi mechanik powiedzial ze jak mam problem z wtryskami to zaloza trzecia generacje i bedzie ok?ale ja nie wierze sobie a co dopiero komus obcemu wiec pytam o rady i sugestie?co o tym sadzicie?
_________________ pająk
SPAMU¦
Wysłany: Sob Sty 17, 2009 22:48 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
KRYS, widzę bardzo wiele nieścisłości w twojej wypowiedzi.
Pierwsza sprawa to mało którą współczesną instalacje można uruchamiać od razu na gazie. Owszem, wiele sekwencji ma tzw tryb serwisowy na którym można silnik uruchamiać na gazie, no ale jak sama nazwa wskazuje jest to tryb awaryjny. Ręcznie można przełączać tylko instalacje I generacji i co niektóre II generacji.
Żle mnie zrozumiałeś.
Miałem na myśli że jak odpalimy auto na benz. to kiedy ma się przełączy na gaz w zwykłych inst. zależy od kierowcy a w swkwencjach po nagrzaniu i też od kierowcy jak doda gazu powyżej zaprogramowanych obrotów.
Zgadzam sie z twoimi wypowiedziami w 100%
Tomek1212 napisał/a:
Co do odpalania zimnego silnika na gazie to jest to szkodliwe, dlatego, że od zimnego sprężonego gazu mogą popękać membrany w parowniku, poza tym gaz nie jest odpowiednio rozprężany w parowniku. Uszkodzenie miksera jak również wtryskiwaczy jest niemożliwe od zimnego gazu.
Chodzi mi o to że mogą zajśc lodem i zakłócic podawanie gazu. chyba
Ale mimo wszystko jest to szkodliwe i nie powinno odbywa sie od razu na gazie.
Ostatnio zmieniony przez KRYS Nie Sty 18, 2009 11:31, w całości zmieniany 1 raz
Oszronić jak najbardziej może się reduktor bo to w nim redukowane (jak sama nazwa wskazuje) jest ciśnienie.
Co do tego odpalania na benzynie, to ja sam jak miałem zagazowane auto to odpalałem na gazie bo było łatwiej, taniej, szybciej, a auto stare to nie szkoda było. Poza tym to był gaźnikowiec i na gazie zarówno lepiej odpalał jak i miał lepsze osiągi (normalne w samochodach gaźnikowych).
Odpalanie silnika na gazie poza wspomnianymi wcześniej przez mnie usterkami może też powodować złą pracę silnika, ponieważ gaz nierozprężony nie wymiesza się odpowiednio z powietrzem tworząc mieszankę niezbyt dobrze palną.
Dobrze jest też uruchamiać auto na benzynie, po to, aby układ benzynowy się "nie zastał" zwłaszcza w przypadku gdy pompa paliwa nie pompuje podczas pracy silnik na gazie.
zgadzam sie w 100% z wami chlopaki.obydwaj macie racje.wiem ze sekwencja ma to do siebie ze przelacza sie automatycznie po nagrzaniu,ami chodzi o to czy mozna np zalozyc sekwencje ale zeby mozna bylo samemu przelaczac kiedy sie chce,bo jak pisalem moje auto pali na 3 gary i wiem ze to wina wtrysku benz.i teraz jakbym go zagazowal taka inst.to moglbym np po 1 min sam sobie przelaczyc a nie czekac az sama sie przelaczy bo wiem ze kumpel ma sekwencje i to przelaczenie troche trwa.on polowe drogi do pracy jedzie na benzynie i dopiero po pary kilometrach mu sie przelacza.jak myslicie chlopaki?idzie zestroic taka instalke
sekwencja+np.reczny przelacznik jak w 1 gen.co wy na to?
pewnie tak tylko ze ja i tak bede wstawial gaz do auta.a jesli chodzi o wtrysk to sztuka
do mojego modelu kosztuje 550 zl,a jak wymieniac to by sie przydalo wszystkie 4
tak wiec podsumuwujac koszt wszystkich wtryskow to 2200 zl
a jak sie dowiadywalem to instalka kosztuje ok 2000 zl.
no i jezdzisz pozniej taniej bo benzyna juz zaczyna isc w gore.
a roverki do oszczednych aut nie naleza prawda?
wiec bardziej mi sie kalkuluje wstawic gaz.
zreszta i tak bym wstawil,nawet jakby silnik dobrze pracowal.
ja to bym ten wtryskiwacz, a raczej wszystkie wyjal, sprawdzil, umył, przedmuchal sprezonym powietrzem i to w obydwoch kierunkach, moze nawet wymyl w myjce ultradziwekowej (moze byc problem z dostepem do takiej)
i jakby to nie pomoglo, to dopiero kupil inny, ale oczywisie uzywany, jeden za 50-100 zl, a i jeszcze wczesniej poszukal do jakiego innego samochodu pasuje taki sam wtryskiwacz
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
ja juz te wtryski pare razy wyciagalem i czyscilem ale to zdalo egzamin na krotko.
teraz wiem ze te wtrysk jest caly czas otwarty i wogole sie nie zamyka.
a na allegro tego typu wtryskow nie ma bo juz szukalem
pasuja jeszcze od jakiegos modelu audi 200 2,2 litra
tez ciezko dostac.
ja juz pare nocy nie przespalem myslac co by tu jeszcze wymyslic.
mam taki nietypowy model ze nawet nikt takiego na czesci nie ma na sprzedaz.
moze ktos z was sie orientuje kto moze takowy model posiadac
lub miec jakies czesci do sprzedania?
Sekwencje (nie wszystkie) można tak zaprogramować, żeby przełączała się na gaz już po około 10sekundach pracy, ale jednak silnik musi się uruchamiać na benzynie.
Jeżeli już znajdziesz jakiś zakład co się podejmie montażu instalacji to myślę, ze o gwarancji możesz zapomnieć.
Nie myślałeś, zeby zrezygnować z sekwencji, a wrzucić tam blosa Wtedy ręcznie samemu mozesz sobie ustawiać, czy ma odpalac na gazie, benzynie, lub czy ma odpalać na benzynie i po przekroczeniu danych obrotów przełączać się na gaz.
Koszt instalacji BLOS będzie niewiele niższy od sekwencji, ale będziesz miał to co chcesz.
czytalem tez na ten temat ale nie wiem czy zaklady podejma sie zalozenia blosa
z tego co sie orientowalem to jak powiedzialem im tylko pelny wtrys to
odrazu mowili sekwencja ale jak dokonczylem to zmieniali zdanie na 3 gen.
wiec nie wiem czy gaziarze wogole wiedza cos o blosie?
a to trzeba jeszcze wyregulowac co nie?
Wszystko trzeba wyregulować, a te instalacje na blosie się reguluje dość łatwo.
Myśle, ze firmy montujące gaz firmy BRC powinny zamontować instalacje z BLOSem
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Sty 18, 2009 20:50
Co do wtryskiwaczy to jeżeli dobrze pamiętam pójdą wszystkie od silników K-seria - tylko nie wiem jak z ich wydajnością ( czy też przepustowością) . Był też człowiek tu na forum który wspominał że wsadził jakieś od opla bo te firmowe były mało wydajne i po tuningu silnika nie wyrabiały z dawką paliwa. Tak szczerze to wydaje mi się że każdy wtrysk pójdzie - w końcu to tylko zaworek sterowany elektronicznie. Kwestia możliwości zamontowania z jednej strony do listwy a z drugiej do kolektora, nawet wtyczka będzie pasowała bo większość ma takie same złącze
A na allegro jest gostek który sprzedaje listwę z wtryskami (4szt) za 250 pln do 2.0 turbo
i tu sie markus mylisz
poniewaz wujek mi zalatwil wtryski od rovera ale od innego moidelu
i niestety nawet nie zapalil
i tak
do kazdego modelu jest jakis typ wtryskow oznaczony symbolem
ja ,mam 800 setke,zalozylem wtryski od innego modelu
auto nawet sie nie odezwalo
zalozylem od opla vectry
auto nawet nie zagadalo
takze twoja teoria choc prawdziwa i zyciu nie zdaje egzaminu
ja tez myslalem tak jak ty.przeciez wtrysk tylko podaje okreslona dawke paliwa
i co za roznica jaki to wtrysk
jednak jest rozniaca
ja sie przekonalem na wlasnej skorze
takze to co ty mowisz to nie zda egzaminu
Różnica jest w przepustowości a dokładnie dyszy rozpylającej, no i jeszcze cewki mogą sie róznic opornoscią. No i oczywiście wygląd zewnetrzny, mocowanie i wtyczka.
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Nie Sty 18, 2009 21:20
Pajak2103, postaraj się znaleść info czy twój silnik będzie działał na mikserowej instalacji, jak będzie działać na mikserze to tymbardziej będzie działał z blosem. Z tego co czytam w necie to problemy są gdy jest przepływomierz w przepustnicy, a 2.0 chyba nie ma takiego?
więc może znajdź jakiś zakład który założy Ci 1 generacje tylko na dobrych podzespołach, rurka 8mm, i do tego BLOSa. Instalka będzie wtedy bardzo prosta a przez co niezawodna. Ale pewnie będzie ciężko , bo zakłady wolą montować droższe sekwencyjne instalację bo poprostu mają większą marżę wtedy.
Możesz mieć problemy prawne z montażem BLOSA, ponieważ do silników na wtrysku z katalizatorem nie można montować gazu bez silnika krokowego, a do blosa kroka się nie zakłada.
ok.postaram sie cos na ten temat dowiedziec
ale co wtedy z wtryskami,bo z tego co wiem to w pierwszej
generacji nie wystepuje listwa wtryskowa,bo te
instalki sa montowane do silnikow gaznikowych,a ja
mam pelny wtrysk.
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Pon Sty 19, 2009 11:29
Pajak2103 , benzynowe wtryski będą musiały być wyłączone, w 827 wystarczy przeciąć jeden kabelek, w 2.0 prawdopodobnie trzeba będzie emulatory zastosować.
Nie jest potrzebna żadna lista wtryskowa gazu bo jej rolę dawkowania gazu przejmuje BLOS który jest jakby gaźnikiem. Natomiast wolne obroty i tak będą regulowane elektronicznie przez krokowiec.
Problemem może być taki jak pisal Tomek1212 , zakłady będą się zasłaniać przepisami że do wtryskowego silnika można tylko gaz sterowany elektroniką. A druga sprawa że mogą się nie podiąć ze względu że przerywa na benzynie, mimo że na gazie może chodzić prawidłowo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum