Witam, mam taki problem z moim roverkiem mianowicie chodzi o to ze licznik prędkości wskazuje mi 20km/h więcej niż z wskazaniami GPS. Czy jest jakaś możliwość regulacji tego błędu. Jak nie ma to gdzie może leżeć przyczyna tego błędu?
Z góry dzięki za pomoc
SPAMU¦
Wysłany: Sro Sty 21, 2009 00:12 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
GPS-a przecież nie podłączasz do samochodu a jak wiadomo GPS nie jest bardzo dokładny dlatego dopuszczalne są takie błędy prędzej powiedział bym że GPS "nawala" czyli nie pokazuje ci dokładnie co do metra gdzie jesteś i z tego powodu różnice prędkości.
Yassu [Usunięty]
Wysłany: Sro Sty 21, 2009 01:14
Sprawdź na kilku navi czy taka różnica jest zawsze... Jak miałem pożyczoną Mio 200 od kumpla to różnicę miałem ok.8-10 km/h na AutoMapa 5.0.5
Rozmiar opon też ważny sprawdź jakie masz
Ale na Twoim miejscu sprawdziłbym prędkości na kilku różnych navi
Pozdro
Prawda jest taka, że urządzenie GPS wskazuje poprawną prędkosć, a oryginalny licznik zawyża wskazania. Kiedyś nawet w auto-świecie robili test liczników, rekordzista zawyżał chyba nawet o 30km/h.
Sam swego czasu też robiłem taki test przy użyciu nawigacji GPS i wszystkie liczniki coś zawyżały, jedne mniej inne więcej.
Dzieje się tak dlatego, gdyż producenci liczników celowo projektują liczniki które zawyżają po to by właściciel przy np zmianie opon nie był zdziwiony, że dostał mandat jak na liczniku miał mniej niż mówi policjant. Poza tym liczniki żeby otrzymały homologacje (czy coś tego typu) nie mogą zaniżać o ani 1km/h więc producenci na wszelki wypadek stosują margines bezpieczeństwa.
Ostatnio zmieniony przez Tomek1212 Sro Sty 21, 2009 16:12, w całości zmieniany 1 raz
pewnie trzeba by było jakiś wzorek rozpisać i wyjsć ze wzoru na prędkość liniową z prędkości kątowej v = w (omega) * r
gdzie:
v - prędkosc liniowa
w - prędkosc kątowa koła pojazdu
r - promien koła samochodu
promień masz stały, wiec jak przy prędkości kątowej masz błąd 5% to jak zwiększysz prędkosc kątową to błąd 5% dalej zostanie, ale w przełożeniu na prędkosc liniową wartość zmieni się w zależności od zmiany prędkości kątowej wprost proporcjonalnie wiec i jednocześnie przekłamanie zmieni sie wprost proporcjonalnie ... ale zamieszałem
Co do GPS to nie może zawyżać o ani 1km/h. Wyobraźcie sobie co by było gdyby przy prędkości rzeczywistej 40km/h GPS pokazywał 41km/h. Po przejechaniu 40km nawigacja by pokazywała, ze jesteśmy 1km dalej niż jesteśmy w rzeczywistości.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 367 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Sro Sty 21, 2009 16:15
u mnie jest podobnie - na oryginalych rozmiarach kolek takze wystepuje przeklamanie - kola nie sa przyczyna, moga jedynie dodatkowo wzmagac problem...i mnie przy 60km/h przeklamanie wynosi ok 4-5km...gdy na liczniku mam rowne 90 to GPS wskazuje 82-83km/h....im wyzej tym roznica wieksza - kiedys czytalem ze to kwetia kalibracji mechanizmu predkosciomierza, a roznica wynika z kwestii matematycznej - im wieksza ilosc obrotow w danej jednostce czasu tym wieksza suma roznic wskazania,
Wyobraźcie sobie co by było gdyby przy prędkości rzeczywistej 40km/h GPS pokazywał 41km/h. Po przejechaniu 40km nawigacja by pokazywała, ze jesteśmy 1km dalej niż jesteśmy w rzeczywistości.
Eeeeeee, Chyba jednak nie o to chodzi Navi posługuje się współrzędnymi i to z nimi porównuje mapę trasy. Prędkość oblicza dla a) samej prędkości, oraz b) obliczenia różnych czasów (do celu, do przerwy itp.).
Tak czy owak, GPS będzie dokładniejszy od przeciętnego samochodowego licznika
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sro Sty 21, 2009 18:31
krzysztof_ns napisał/a:
sTERYD - dokladnie to samo napisalem - moze tylko nieco innymi slowami: )
I Brt też dobrze poniekąd napisał tylko końcówkę zagmatwał, zależność jest proporcjonalna zatem i błąd procentowy. Gdyby błąd był stały i bezwzględny np. 5[km/h] , na postoju licznik musiałby wskazywać 5 zamiast 0
nie zapomnij, że licznik zaczyna dopiero pokazywać prędkość gdy pojazd przekroczy 10 km/h
przeczytałem wypowiedź Brt i przyznam, że nadal nie wiem na jakiej podstawie twierdzicie, że błąd będzie wzrastał przy coraz większych prędkościach ...
nadal nie rozumiem z czego to wynika
załóżmy:
jeżeli przy licznikowej prędkości 50 km/h różnica wskazań wyniesie np. 4km/h to w jaki sposób ta różnica wzrośnie do powiedzmy 17 km/h przy prędkości 200 km/h?
czy różnica we wskazaniach nie powinna być taka sama ?
tylko łopatologicznie poproszę, bom humanista raczej
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
Ostatnio zmieniony przez giewu Sro Sty 21, 2009 18:41, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum