Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Szanowni Roverkowicze , czy ktoś z Was może pomóc i podpowiedzieć z którego punktu instalacji najłatwiej jest pobrać sygnał VSS.Czy dostępny może jest w przyłączu do radio-odtwarzacza / do automatycznej regulacji głośności GALA/?. Myślę też o wiązce idącej do ECU lub wskażników . Nie chcę podłączać się do czujnika ABS. A może w R75 problem jest większy ze względu na magistralę CAN i należy zastosować dodatkowy moduł generujący impuls VSS. Sygnał potrzebny jest do wskażnika chwilowego zużycia paliwa.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Gru 10, 2010 23:11, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sty 30, 2009 11:06 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
A może w R75 problem jest większy ze względu na magistralę CAN i należy zastosować dodatkowy moduł generujący impuls VSS. Sygnał potrzebny jest do wskażnika chwilowego zużycia paliwa.
Raczej będzie z tym problem, komunikacja w R75 działa na magistrali CAN BUS czyli sygnał dociera do wszystkich urządzeń .Tylko po adresie przed komendą,poleceniem dane urządzenia wie ze to o nie chodzi.Przykład powiazania magistrali CAN .Na pewno pomogło by Ci przestudiowanie Rave wraz ze schematami instalacji
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pią Sty 30, 2009 22:08
ENU z tematem zmagam się od dawna i dysponując schematami , doszedłem do wniosku
że należałoby podłączyć równolegle do magistrali układ zachowujący się jak fabryczna część
samochodu , która wytwarzałaby impuls prostokątny, ale nie jestem pewny czy ktoś nie wymyślił prostego rozwiązania i dlatego pytam. Co z sygnałem GALA?
[ Dodano: Sob Sty 31, 2009 18:11 ]
ktoś we Wrocławiu bodajże przeprogramowuje zegary to może ma pojęcie jak sie do tego dobrać
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
nie rozumiem, w 4 menu jest chwilowe zużycie paliwa i jak to menu wrzucisz podzcas jazdy to pokazuje chwilowe no chyba że czegoś nie wiem
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Sty 31, 2009 20:10
Sknerko -Zgadza się. Masz rację, ale jak to robiłeś podczas jazdy to wiesz jak to wygląda.Ja zrobiłem to tylko raz.Czestotliwość i dokładność wskazań jest nie do obserwowania podczas jazdy.Ja mam modul 3.5x4.5 cm z dużym wyświetlaczem w kolorze czerwonym, który chcę umieścić w zasięgu wzroku. Urządzenie podaje wartości co 1 sek. i uśrednione co 70 minut i chcę go wykorzystać do optymalizacji stylu jazdy.
właśnie nigdy jakoś nie oglądałem tego w czasie jazdy (napisz może jak to pokazuje) chodzi mi o to, że jest to miejsce z którego można odzcytać chwilowe zużycie i wyjąć je na zewnętrzny wyświetlacz. bo zawsze uważam, że po co wyważać otwarte drzwi
[ Dodano: Nie Lut 01, 2009 11:42 ]
warto by się dowiedzieć skąd zegary mają te dane o zużyciu? czy może same to sobie liczą.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Lut 01, 2009 18:05
Wejście w pkt.4.0 poprzez 19 itd. jest bezpieczne podczas jazdy na pustej autostradzie, lub na postoju , ale nie w warunkach miejskich czy w dużym ruchu aut. Ale jak już sie ustawi, to
odczyt jest prawie niemożliwy ze względu na szybkość i zakres zmian wartości /chyba z 10 wartości w 1sek./Oczopląs.
Mój wskażnik potrzebuje sygnału prostokątnego , który wg. mnie wysyła czujnik ABS do ECU.
Dalej jest tak jak pisze kolega ENU, czyli centrala magistralą CAN, wysyła sygnał znany tylko odbiornikowi, w tym przypadku licznikom, które przetwarzają w formę do odczytu / km , km/h /Jest to b. ogólny opis.Sygnał z ECU do liczników nie jest prostokątny , dlatego nie można go wyjąć.Ingerencja w ABS i pobierani sygnału z niego jest b.ryzykowna.
'' rking '' z Wrocławia 2 miesiące nie odpowiada.
moim zdaniem te informacje przelicza i pokazuje procesor w licznikach na podstawie obrotów, stanu paliwa, prędkości jazdy, a te informacje dostają zegary magistralą nie wydaje mi się aby zegary dostawały gotową in formację do wyświetlenia. a jeżeli robi to procek w zegarach to raczej jeden sygnał ci sprawy nie załatwi
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Lut 01, 2009 21:52
Oczywiście drugi sygnał mam.Sygnał sterujący jednym wtryskiwaczem , który monitoruje czas otwarcia wtryskiwacza.Zegary nie dostają info do wyświetlenia, tylko do przetworzenia.Komunikacja urządzeń odbywa się w technice Can-bus.Czujnik ABS jest zarazem czujnikiem prędkości a szyną Can przesyłanych może być kilkaset sygnałów sterujących i odbiornik wie który sygnał jest dla niego. I dlatego myślę, że bez dodatkowego ustrojstwa,
które przetworzy sygnał z systemu Can w prostokątny, sztuka się nie uda . Dlatego pytałem
czy niema VSS w przyłączu do odtwarzacza lub nawigacji
jakiś sygnał tam jest bo reguluje głośność ale raczej nie będzie użyteczny tak na mój rozum (jestem elektronikiem ale szału ni ma )
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
miedzy innymi w Roverze nie wiem czy wszystkie ale symphony ma
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Lut 02, 2009 10:44
Jesteś pewny na 100% , Ty masz ?
Bo to rozwiązałoby problem .Trzeba wiedzieć jeszcze w której kostce i którym przewodem
leci sygnał GALA , ale to następny krok.
Nigdzie nie znalazłem tej info.
u mnie robi sie deczko głośniej jak jadę szybko a już na 100% wiem że jak jest Harman-Kardon to głośność zależy od prędkości.
[ Dodano: Pon Lut 02, 2009 13:28 ]
w RAVE są wszystkie kostki rozpisane ze schematami włącznie a do radia by nie było? jakoś nie szukałem tych kostek ale inne są we wszystkich odmianach opisane może w tym nowszym RAVE co to 1,8T opisują coś by było?
[ Dodano: Pon Lut 02, 2009 13:36 ]
ale mnie się wydaje że tam nie będzie ciągłego sygnału prędkości bo to głośniej to tak jakby skokowo działa gzieś przy ok 80km/h i potem przy ok 120-130 i potem powyżej 150
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie myślę że dałoby się prosto to wykombinować. Symphony o prędkości wie z wymiany danymi poprzez K-bus. Sam sygnał powinien być generowany przez moduł ABS - niestety kilka przewodów idących na IPK nie mają nazw i trudno jest decydować się jak tam podpiąć się. I czy w ogóle to jest możliwe.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum