Wysłany: Nie Lip 13, 2008 19:05 [R416si 1997] Wygłuszenie
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997
Od trzech miesięcy posiadam rovera i ogólnie jestem zadowolony z jednym wyjątkiem mam problemy ze słuchem to znaczy tz. nadwrażliwość i roverek jest dla mnie za głośny odgłos pracy silnika odbiera mi przyjemność z jazdy .Doradzcie czy można go wygłuszyć jeśli tak to jak się do tego zabrać i jakich użyć materiałów .Autko naprawde mi pasuje ale muszę sporo jeżdzić ą po godzinie jazdy mam dosyć.
Ostatnio zmieniony przez Adrian Pią Cze 24, 2011 19:24, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lip 13, 2008 19:05 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
fearless [Usunięty]
Wysłany: Wto Lut 03, 2009 09:33
Odgrzebuję temat - szukałem na forum i w zasadzie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, co i jak zrobić, żeby było cicho.
Opiszę o co mi kaman.... (nie żeby mi przeszkadzało mruczenie silnika - chodzi o coś innego)
Jak kupiłem R - wydawało mi się strasznie głośno, aż do momentu gdy została wymieniona skrzynia biegów (huczało łożysko) i wtedy to usłyszałem po raz pierwszy cudowny dźwięk łożyska w lewym przednim kole - wymiana łożyska i miało być cicho, ale jednak nie było - bo tym razem usłyszałem łożysko w prawym , jak to zrobiłem - okazało się, że teraz słychać opory powietrza przez nieszczelną uszczelkę w oknie kierowcy - no to trzeba zrobić! - zrobione i ..... no i teraz na sam koniec, słuchając R podczas jazdy, z pełnym przekonaniem mogę stwierdzić, że największy hałas dochodzi z układu jezdnego oraz od lusterek wcale nie od silnika
I teraz powstaje pytanie - co można z tym zrobić
Czy można jakoś wygłuszyć podwozie, aby ograniczyć hałas z układu jezdnego (szczególnie okolice lewarka zmiany biegów) (oponki itp.) tak żeby nie rozbierać całego środka i nie pakować zbędnych kilogramów w postaci mat bitumicznych....
Czy da radę zamienić lusterka - powiedzmy na bardziej opływowe - takie jakie występują już w R75 ...
mata bitumiczna z warstewką filcu - drzwi wszystkie + częściowo ściana grodziowa i nadkola przednich kół od środka i właśnie tunel środkowy pod konsolą i w okolicach lewarka
http://www.allegro.pl/ite...c_promocja.html
_________________ Pozdrawiam - Brt
fearless [Usunięty]
Wysłany: Wto Lut 03, 2009 11:40
To już ostatnie pytanie - ile mi tego potrzeba, żeby wygłuszyć autko (nadkola przód i tył, lewarek, ścinę grodziową, panel środkowy, bagażnik i drzwi szt 4 )
są jeszcze pianki którymi można wygłuszyć podłogę. Sam takie coś będę stosował. Zaleta jest taka że ważą dużo mniej od wszelakich mat.
Dodam że matami nie wykleisz tego co najbardziej słychać czyli uszczelek dookoła drzwi oraz uszczelek w drzwiach.
Ja na wiosnę biorę się za wyciszenie auta.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
A więc mam pytanie odnośnie wyciszenia przegrody, jako że wyciszenie drzwi i podłogi jest szeroko opisane zarówno na naszym forum jak i w informacjach zawartych w google
Mianowicie jak należy dostać się do przegrody? Co należy zdemontować i gdzie mniej więcej kłaść maty do tego pytanie znalazłem coś takiego..
http://www.swistak.pl/a17...-NA-RYNKU.html# ....nada się?? pytam się bo są bardzo lekkie o cenie nie wspominając.
EDIT:hmm aukcja mocno nieaktualna ale przynajmniej typ jakiego szukam sie zgadza
no i pytanie czy w wygłuszając pracę silnika należy to zrobić jedno czy dwustronnie? od zewnątrz i wewnątrz(w jednym przypadku gimnastyka za silnikiem a w drugim rozbieranie auta )
Dzięki z góry za pomoc...niestety opcja pomógł dla mnie nie będzie dostępna bo nie zamierzam zakładać kolejnego tematu.
_________________ Nigdy nie dyskutuj z debilem...
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona cię doświadczeniem
Obejrzałem ogłoszenie z matami bitumicznymi.
Jestem budowlańcem i materiał ten bardzo przypomina mi membranę Ceresit BT 21, rolka 25m2 około 850zł, powinno wystarczyć na całe auto a w niektórych hurtowniach budowlanych można kupić na m2.
(...) pytam się bo są bardzo lekkie o cenie nie wspominając.
Lekkie to one nie są. Czegoś podobnego (mata APP lub Boll z warstwą aluminium) użyłem do wygłuszenia pokrywy silnika (oryginalna się kruszyła po kontakcie z płynem chłodniczym, do tego niszczyła wszelkie plastiki z którymi się stykała pod maską - winien był owy płyn). Zużyłem 4 maty a maska stała się prawie 5kg cięższa - naprawdę to czuć
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum