Ostatnio podczas podrozy poza miasto po zmierzchu moim R800 nie dawno z reszta zakupionym zauwazylem niepokojacy fakt. Swiatla mijania sa tak slabe ze czubka nosa nie widac ze tak powiem, musialem sobie pomagac przeciwmgielnymi. Bylem w stacji kontroli pojazdow i reflektory ustawione sa poprawnie. Czy ktos jeszcz emial taki przypadek i jak go rozwiazal?
Regenerowaliscie reflektory? ajeśli tak to jak to dokladnie wygladalo? Wyczytalem ze mozna zregenerowac odbłysnik (nalozyc nowa warstwe lustra) i polerowac klosze?
Co gdzie i jak? co polecacie??
_________________ 820ti Coupe raw power
Ostatnio zmieniony przez paff Czw Lut 05, 2009 15:41, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lut 05, 2009 15:27 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
A jesteś pewny, że żarówki masz ok i że lampy były wtedy czyste?
Bo mój R800 jest 2 lata starszy i światła ma naprawdę super, a mam najzwyklejsze żarówki.
No pomijając przypadek, gdy założyłem żarówki 24V - świecą ponad połowę słabiej - na Twoim miejscu sprawdziłbym żarówki.
Za to jak lampy się przybrudzą, to jest dramat. Ja chcę spryskiwacze reflektorów!!!
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
maciej, - zarowek nie tykałem, ale czy jest mozliwe zeby mialy az taki wplyw .... no ale sprawdze. a tak w ogole to co trzeba w R800 zdemontowac zeby wymienic zarowke H4 mijania?
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Czw Lut 05, 2009 15:40
w >>tym temacie Kwiat_paproci napisał że regenerował halogeny, więc może teraz zda nam relacje jak sprawa się przedstawia.
IMO najpierw otwórz te reflektory, szybki są mocowane na blaszane spinki i zobacz w jakim stanie są odbłyśniki, i ewentualnie przetrzyj je suchą ściereczką, ale delikatnie. Nie wiem jak jest w roverach ale w innym samochodzie (citroen) to próbowałem odbłyśniki umyć wodą i się zmyły.., ale suchą szmatką można spróbować.
U mnie reflektory świecą dosyć dobrze jeśli są odpowiednio ustawione. Skolei przeciwmgielne miałem totalnie skorodowane więc kupiłem nowe, niestety strasznie parują. Zresztą prawy reflektor też mi paruje , możliwe że tam są jakiś otwory odpowietrzające i mam je pozatykane.
Pomógł: 22 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 508 Skąd: Z Google :)
Wysłany: Czw Lut 05, 2009 15:47
siemka ja ostatnio rozgrzewalem moje lampy zeby wyjac te plastiki pomaranczowe w kierunkach przy okazji wyczyscilem odblyski dodatkowo zainwestowalem 40 zl w zarowki osram cos tam i jest super
_________________ www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci
siemka ja ostatnio rozgrzewalem moje lampy zeby wyjac te plastiki pomaranczowe w kierunkach przy okazji wyczyscilem odblyski dodatkowo zainwestowalem 40 zl w zarowki osram cos tam i jest super
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Czw Lut 05, 2009 16:07
paff napisał/a:
blue827, - czy zeby to wykonac trzeba zdjac lampe z auta? a jesli tak to jak upierdliwy jest demontaz lampy?
Trzeba wyjąć, ale demontaż lampy jest naszczęście bardzo prosty, każda jest mocowana na 3 śruby.
Na górze trzeba odkręcić są dwie duże śruby na śrubokręt krzyżakowy. Dodatkowo reflektory są mocowane po zewnętrznej stronie do błotnika na jedną śrubkę, ona jest schowana za kierunkowskazem który trzeba najpierw wyjąć.
Trzeba zdjąć metalową zawleczkę na sprężynce która jakby dociska kierunek do błotnika, i wypchnąć kierunek do przodu auta, później przy montażu trzeba uważać żeby plastikowe bolce trafiły w odpowiednie otwory w błotniku.
Aha, oprócz tych 3 śrub jeszcze jest plastikowy zatrzask , po wewnętrznej stronie reflektora mocowany do belki zderzaka, tutaj poprostu trzeba użyć trochę siły aby wyskoczył.
ja ostatnio to robilem
moze kiedys tam napisze artek na ten temat
skoro demontaż opisal juz blue827, to ja sie skupie na innym temacie,
a BTW opis wyjmowania lampy jest tez w RAVE
moje lampy były w środku brudne i zakurzone, samo szkło rowniez,
aha ja te spinki z lamp sciagalem dwoma srubokretami jednoczesnie, trzeba troche nabrac wprawy, nie mozna bardzo mocno wantowac zeby nie ukruszyc szkła, samo szklo jest uszczelniane szeroka uszczelka gumowa, nie silikonem
lampe da sie rozebrac w drobny mak, odblysniki tez da sie wyjac, tylko trzeba je wypiac z zatrzaskow nawet mocno siedza,
u mnie jest elektryczna regulacja swiatel i dziwne jest to, ze sam ruchomy trzpień silnika da sie dosc lekko wyjac, a tym samym reflektor zaczyna razic
czyszczenie szkiel to banal, podobno kiedys u Tomiego mozna bylo kupic te szkla, gdyby mozna bylo kupic tez odblaski, to by bylo super , lampa jest firmy CORELLO, nowa tej samej firmy kosztuje cus kolo 600 zl,
nad odblysnikami spedzilem troche czasu, jest lepiej, ale nie tak jakbym sobie zyczyl,
najpierw odblysnik czyscilem plynem do mycia szyb, niestety zostawaly smugi, to samo bylo po specjalnym alkocholu izopropylowym do czyszczenia elementow optyki,
tu mala uwaga, odblysnik mozna porysowac, u mnie trafily sie niewielkie rysy, byc moze najpierw trzeba dobrze zmyc ten kurz z piachem, dużą iloscia wody,
ostatecznie wkurzaly mnie te smugi i zdecydowalem sie zastosowac lekko scierna paste do lakierow tempo, oczywiscie najpierw zrobilem probe na nie widocznym elemencie, trzeba uwazac z ta pasta, bo nie wiadomo jaka jest grubosc tej powloki i pewnie mocno trąc, mozna ja calkiem zetrzeć, po tej paście nie bylo juz smug, odblysniki i tak maja jakies kropki i sa troche matowe, pewnie temperatura i wiek daly im w kosc
u mnie JEDEN odblysnik jest w gorszym stanie, pole nad zarowka jest nadtopione i odlazi ten odblask, ogolnie odblysnik jest bardziej matowy niz w drugiej, tak jakby zastosowana zostala zarowka 100W, oczywisicie prze te wady widac roznice w swieceniu przy dojechaniu do sciany
wyczytalem u nas na forum niestety po fakcie, ze odblysniki idealnie myja sie w zmywarce ten nablyszczacz czyni cuda
szkoda bo z pewnoscia bym to wyprobował
generalnie operacja sie oplacala,bo lampy swieca lepiej
aha, moje szkla sa takie matowe, tak jakby ktos przelecial po nich pistoletem do piaskowania, a to sa chyba takie mikropekniecia od kamykow, a wkleje fotke
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Czw Lut 05, 2009 22:47
AndrewS napisał/a:
aha, moje szkla sa takie matowe, tak jakby ktos przelecial po nich pistoletem do piaskowania, a to sa chyba takie mikropekniecia od kamykow, a wkleje fotke
Moje szkła też są tak bardzo wypiaskowane , pełne odprysków poprzedni właściciel musiał jechać przez jakąś burzę piaskową bo na masce też mam pełno odprysków.
Planowałem nawet kupić nowe szkła na ebay bo są tanie, ale w ostatniej chwili się dowiedziałem że 'prawostronna' asymetria polega właśnie na innych szkłach, myślałem że to tylko kwestia innego odbłyśnika więc dobrze że nie kupiłem. A lewostronne to już są strasznie drogie.
Pomógł: 22 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 508 Skąd: Z Google :)
Wysłany: Czw Lut 05, 2009 23:14
lampa jest laczona jakby jakas guma wytraczy podgrzac np suszarka i powli rozcholac i tak dookola. ja gume zastapilem silikonem akwarystycznym i od 3 tyg nic sie nie dzieje i nic nie paruje roboty na 3,4 godzinki z pierwsza zeszlo ok 2 druga to juz bajka bo wiesz co i jak
_________________ www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci
Pomógł: 297 razy Dołączył: 24 Mar 2007 Posty: 1792
Wysłany: Pią Lut 06, 2009 08:44
Jak to jest w 400, aby dostac sie do szkiel reflektora trzeba najpierw zdemontowac plastik z przodu ale czy jest on sklejony na silikon czy trzymaja go tylko te spinki?
Ostatnio zmieniony przez Lechos Pią Lut 06, 2009 19:50, w całości zmieniany 2 razy
Pomógł: 16 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 920 Skąd: Kraków
Wysłany: Pią Lut 06, 2009 08:49
blue827 napisał/a:
AndrewS napisał/a:
aha, moje szkla sa takie matowe, tak jakby ktos przelecial po nich pistoletem do piaskowania, a to sa chyba takie mikropekniecia od kamykow, a wkleje fotke
Moje szkła też są tak bardzo wypiaskowane , pełne odprysków poprzedni właściciel musiał jechać przez jakąś burzę piaskową bo na masce też mam pełno odprysków.
Po 15 latach uzywania chyba maja prawo wygladac tak jak wygladaja i slabo swiecic. U mnie bylo podobnie, wymienilem reflektory i jest ok.
podobniez takim czyms mozna nareperowac sobie reflektor, a jak nie to wiem ze u mnie w miescie jest firma regenerujaca szkla.plastiki reflektorow, al ejeszcze nie wiem co i jak bo jak na razie to znalazlem tylko ich www i nie gadalem z nimi
Mysle ze zaczne od wymiany zarowek, bo dzis kupilem nowe standardowe H4 Osrama i potem ogolen czyszczenie reflektora i ocena kondycji podzespolow i ewentualnie posune sie do oddania odblysnikow do regeneracjii polerki szkielek
Na szczescie nie mam noza na gardle bo mam jeszcze R400 i poza tym nie jezdze raczej nocnych tras za miastem. Ale temat rozwiazac trzeba
[ Dodano: Nie Lut 08, 2009 17:35 ]
a więc właśnie ukonczylem proces oczyszczania i inspekcji moich reflektorow
- w środku kupa kurzu zarowno na odblysniku (posrebrzony plastikowy odlew) jak i na kloszu
- troszke zmagania z tymi klipsami ale poszlo gladko jak opracowalem patent zeby demontowac klipsy 2 srubokretami, a montowac ciagnac za sznurek wlozony w klips
- gumowa uszczelka na obwodzie skleila sie z szklanym kloszem reflektora, ale rozkleilo sie pod prysznicem
- na miejscu zastalem standardowe H4 Osram Bilux, tylko nie wiem jakie stare, zamienilem je nowymi Osramami Bilux
- tez mam splowialy i nadpalony odblysnik nad H4 w obydwu lampach, wiec to na pewno nie jest stosowanie H4 100W, tylko ten typ tak ma
- zauwazylem ze ogolnie to odblysnik juz jest troche podmatowialy sam z siebie caly, ale dramatu nie ma, choc to pewnie znacznie oslabia strumien swiatla
- z bliska na kloszach widac mikroryski i mikropekniecia od kamyczkow
czyli reasumujac, spodziewam sie drobnej poprawy oswietlnenia po czyszczeniu i wymianie zarowek, ale zeby odzyskac stan fabryczny musialbym oddac odblysniki do regeneracji oraz klosze do polerki, albo sam zrobic polerke
chcialbym przestrzec wszystkich, którzy będą myśleli nad włożeniem odbłyśników do zmywarki
wszystko zaczelo sie od kamienia, ktory zrobil dosc spora dziure w prawym kloszu, dodatkowo klosz pękł,
na allegro kupilem dwie cale lampy,
mając luzny odbłyśnik zrobilem probe mycia w zmywarce, clae szczęście ze nie robiłem proby na bedacym w eksploatacji
niestety mycie okazalo sie bardzo skuteczne, bo odbłyśnik odmyl sie calkowicie
byc moze stalo sie tak, bo zrobilem kilka bledow
1. poszedl za ostry program (bylo nastawic delikatny krotszy z nizsza temp)
2. nie dodawac proszku do zmywarki, zostawic sam nablyszczacz, (u mnie byl ludwik)
3. odwrocic lampy do gory tak, zeby cisnienie nie walilo bezposrednio w odblysnik
gora odblysnika faktycznie wyszla bardzo ladnie
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Ja robilem lampy najpierw 1000 potem 2000 papierem sciernym wodnym a na koniec psta polerska kotowka z nakladka do polerki krazek i heja efekt nie samowity !!!!!!!!
Polecam ..
Swiatla zostawilem na sloncu rozgzraly sie i latwo daly sie otwierac a potem na goraca skladalem .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum