Pomógł: 26 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 587 Skąd: Civitas Kielcensis
Wysłany: Wto Lut 03, 2009 18:09
a moje pytanko brzmi: Jak mozna w R200 zrobić sobie podgrzewane lusterka, u mnie na bank nie grzeja (rocznik 99 bez elektycznych), czy gdzies sa tam pociagniete kable? czy np mozna sie podpiac pod uklad podgrzewania tylnej szyby i miec kontrole nad grzaniem lusterek? Ktos to juz robil?
Pomógł: 63 razy Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 1452 Skąd: Busko-Zdrój
Wysłany: Wto Lut 03, 2009 22:02
ash napisał/a:
a moje pytanko brzmi: Jak mozna w R200 zrobić sobie podgrzewane lusterka, u mnie na bank nie grzeja (rocznik 99 bez elektycznych), czy gdzies sa tam pociagniete kable? czy np mozna sie podpiac pod uklad podgrzewania tylnej szyby i miec kontrole nad grzaniem lusterek? Ktos to juz robil?
Wątpie żebyś miał tam podciągnięte kabelki, ale proponuję podpiąć się pod jakiś obwód zasilany wraz z włączeniem zapłonu, żeby od razu grzało, tak jak jest fabrycznie...
Ale ważne żeby były to maty tzw. samoregulujące, które zwiększają rezystancję razem z temperaturą
_________________ >lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
e ja bym podpiął pod szybę lub zrobił coś z czujnikiem temp jak niska, to się włącza ..... kurde ... to jest myśl przecież są takie rzeczy jak termistory hmmm muszę dopisac do listy zakupów
Pomógł: 26 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 587 Skąd: Civitas Kielcensis
Wysłany: Wto Lut 03, 2009 23:06
termistor? ok - tylko jeszcze jakiej wartosci. Ale i tak wolalbym z szybą raczej. Wrzucam rave i szukam schematow. Ale na serio nikt tego jeszcze nie robil? Obawiam sie tylko wyjecia tego wkladu zeby nie polamac.
Pomógł: 47 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 1080 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Wto Lut 10, 2009 19:45
Gdzieś już to było opisywane, ktoś np. gotował lusterko z tym plastykiem, poczekał aż ten plastyk zmięknie i dopiero wtedy wyjął szkło. Poszukaj a na pewno znajdziesz.
MieszAs, jak wyjąć wkłady lusterek z tych oprawek?
Może ktoś też już wymieniał i ma może jakieś fotki?
Byłbym bardzo wdzięczny
Ja to zrobiłem następująco:
1.naciąć delikatnie plastik w zaznaczonych miejscach(fotka nr.2 ,ja to zrobiłem nożem do wykładzin
ale można spróbować żyletką,chodzi o to, by nacięcie było jak najcieńsze ponieważ
trzeba będzie zgrzać plastik)
2.podważyć plastik który jest nalany na szkło
3. wyciągnąć szkło ,oderwać starą matę(o ile pamiętam to dosyć mocno przyklejona)
przykleić nową matę
4.włożyć nowy wkład ,miejsca naciecia zgrzać(ja to zrobiłem lutownicą)
I jeszcze jedno.
O ile pamiętam to będziesz musiał zmienić wsuwki
ale to juz kosmetyka
Powodzenia!
_________________ Były RoVerki ,Saab 9-3, Bertona Cabrio
ja grzałem opalarką szkło. wtedy wszystko ładnie się nagrzewa i trudno żeby pęknąć jak już trochę nagrzejesz to trzeba odgiąć ten szerszy koniec i delikatnie wysunąć z niego szkło (to kilka milimetrów)
dodatkowo jeśli szkło jest nagrzane fabryczna mata schodzi prawie sama
problem w tym, że jest dość gruba i po włożeniu spowrotem szkło z nową matą trochę lata... ja dogiąłem ramkę na gorąco i chyba nie najładniej wygląda... może warto by było przykleić od spodu....
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum