Forum Klubu ROVERki.pl :: Xenon w Rover 25 /MG ZR
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: piter34
Czw Kwi 10, 2008 09:22
Xenon w Rover 25 /MG ZR
Autor Wiadomość
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Nie Lut 15, 2009 14:09   

ok ale jak sie ma prawo w przypadku angel eye :) bo maja homologacje na xenony i co w tedy?? próżno szukaćw przepisach bo juz przewerowałem chyba wszystko :)
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lut 15, 2009 14:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tetryk 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 372
Skąd: z gór



Wysłany: Nie Lut 15, 2009 15:31   

michone napisał/a:
bo maja homologacje na xenony
-taaaa ,ciekawe gdzie i od kiedy ? :mrgreen:
przepisz wszystko co pisze na przedniej szybce to ci powiem czy mają homo na xenony........... :mrgreen:
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4533
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Nie Lut 15, 2009 15:45   

michone napisał/a:
bo maja homologacje na xenony

ZTCW to wogóle się problemy i czytałem, że te partie, które są dostępne teraz na rynku nie przeszłyby ponownych badań homologacyjnych nawet do zwykłąych żarówek, bo chinczycy co innego dostarczają na homologację, a co innego do sklepów.

Ale:
tetryk napisał/a:
przepisz wszystko co pisze na przedniej szybce to ci powiem czy mają homo na xenony

Włąsnie, bo to ciekawe. :)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Pon Lut 16, 2009 00:18   

tetryk napisał/a:
michone napisał/a:
bo maja homologacje na xenony
-taaaa ,ciekawe gdzie i od kiedy ? :mrgreen:
przepisz wszystko co pisze na przedniej szybce to ci powiem czy mają homo na xenony........... :mrgreen:
zaskocz mnie co ma pisac, bo w kolegi A6 fabryki oprocz znaczka {E} nie ma nic a xenony fabryczne... Prosze również o źródło prawne. Z czystej ciekawosci. Juz mnie drazni ten temat... jeszcze mi powiesz ze trzeba samopoziomwanie :P
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4533
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Lut 16, 2009 00:20   

michone napisał/a:
jeszcze mi powiesz ze trzeba samopoziomwanie :P

A nie trzeba? :shock:
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Pon Lut 16, 2009 01:01   

maciej napisał/a:
michone napisał/a:
jeszcze mi powiesz ze trzeba samopoziomwanie :P

A nie trzeba? :shock:
prosze o dowod ze trzeba :) z tego co czytalem to NOWE samochody aby otrzymaly homologacje musza miec samopoziomowanie i czyszczenie reflektorow. Nie moge sie nic do szukac co do aut uzywanych :/ jak juz wspomnialem to szukam od dluzszego czasu ale wszyscy sa madrzy a nikt nie przetoczy przepisow
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Pon Lut 16, 2009 01:08   

michone napisał/a:
tetryk napisał/a:
michone napisał/a:
bo maja homologacje na xenony
-taaaa ,ciekawe gdzie i od kiedy ? :mrgreen:
przepisz wszystko co pisze na przedniej szybce to ci powiem czy mają homo na xenony........... :mrgreen:
zaskocz mnie co ma pisac, bo w kolegi A6 fabryki oprocz znaczka {E} nie ma nic a xenony fabryczne... Prosze również o źródło prawne. Z czystej ciekawosci. Juz mnie drazni ten temat... jeszcze mi powiesz ze trzeba samopoziomwanie :P


Oznaczenia lamp halogenowych zaczynają się na H. i tak jeśli w lampie są tylko światała mijania (krótkie) jest to HC, jeśli drogowe (długie) HR, a jeśli w jednej lampie są i mijania i drogowe (n.p. R200) jest to HCR lub HC/R.

W przypadku Xenonów oznaczenia rozpoczynają się od D (DC, DR, DC/R).

[ Dodano: Pon Lut 16, 2009 01:15 ]
Takie oznaczenie jest niedaleko symbolu E. Oznacza to, że taka lampa posiada homogację tylko z tym rodzajem żarówek.
 
 
tetryk 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 372
Skąd: z gór



Wysłany: Pon Lut 16, 2009 06:36   

michone napisał/a:
zaskocz mnie co ma pisac, bo w kolegi A6 fabryki oprocz znaczka {E} nie ma nic a xenony fabryczne... Prosze również o źródło prawne. Z czystej ciekawosci. Juz mnie drazni ten temat... jeszcze mi powiesz ze trzeba samopoziomwanie
-uwaga zaskakuję....... :mrgreen:
weź sobe pierwszy lepszy zestaw z helli (mówimy o zestawie xenonow do samochodów które nie były fabrycznie wyposażone w te reflektory)-i zgadnij co tam zobaczymy ?-a ku ku-zestaw czujek na elementy zawieszenia.........ciekawe po co ? :mrgreen:
jak kupujesz porządny zestaw refl.xenonów np.z helli (i nie mam tu na myśli zamiennika refl xenonowego,tylko zestaw refl do montażu do auta które wcześniej takich reflektorów nie miało) to zawsze znajdziesz i czujniki i spryskiwacze-bo tylko w takim wypadku zestaw jest homologowany dozastosowania w danym typie pojazdu.....
a jesli całą swoją "mondrość" na temat xenonów opierasz na g.....ach z allegro typu hid-shit..........no to cóż.......... :roll:
moja propozycja do adminów-może by tak kasować tematy w stylu "kupiłem na alledrogo zestaw xenonów za 100 pln i nie oślepiam innych bo są to super-mega-hiper chińskie zamienniki do h4 np......".......... :roll: :shock:

[ Dodano: Pon Lut 16, 2009 06:38 ]
michone napisał/a:
jeszcze mi powiesz ze trzeba samopoziomwanie
-oczywiscie że trzeba..... :mrgreen:
i zapomniałem o spryskiwaczach-też oczywiście trzeba....... :mrgreen:
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Pon Lut 16, 2009 11:39   

tetryk napisał/a:
michone napisał/a:
zaskocz mnie co ma pisac, bo w kolegi A6 fabryki oprocz znaczka {E} nie ma nic a xenony fabryczne... Prosze również o źródło prawne. Z czystej ciekawosci. Juz mnie drazni ten temat... jeszcze mi powiesz ze trzeba samopoziomwanie
-uwaga zaskakuję....... :mrgreen:
weź sobe pierwszy lepszy zestaw z helli (mówimy o zestawie xenonow do samochodów które nie były fabrycznie wyposażone w te reflektory)-i zgadnij co tam zobaczymy ?-a ku ku-zestaw czujek na elementy zawieszenia.........ciekawe po co ? :mrgreen:
jak kupujesz porządny zestaw refl.xenonów np.z helli (i nie mam tu na myśli zamiennika refl xenonowego,tylko zestaw refl do montażu do auta które wcześniej takich reflektorów nie miało) to zawsze znajdziesz i czujniki i spryskiwacze-bo tylko w takim wypadku zestaw jest homologowany dozastosowania w danym typie pojazdu.....
a jesli całą swoją "mondrość" na temat xenonów opierasz na g.....ach z allegro typu hid-shit..........no to cóż.......... :roll:
moja propozycja do adminów-może by tak kasować tematy w stylu "kupiłem na alledrogo zestaw xenonów za 100 pln i nie oślepiam innych bo są to super-mega-hiper chińskie zamienniki do h4 np......".......... :roll: :shock:

[ Dodano: Pon Lut 16, 2009 06:38 ]
michone napisał/a:
jeszcze mi powiesz ze trzeba samopoziomwanie
-oczywiscie że trzeba..... :mrgreen:
i zapomniałem o spryskiwaczach-też oczywiście trzeba....... :mrgreen:

Badź poważny i normalnie prowadz konwersacje...


prosze o podstawy prawne, bo tak to sobie mozesz pisac... widze ze jestes madry w pisaniu i nabijaniu sie ale nie laska podac podstaw prawnych?? ja zapoznalem sie z :

-Dz.U. C76 z 7.4.1975, str. 37
-Dz.U. C255 z 7.11.1975, str. 2
-Dz.U. L42 z 23.2.1970, str. 1
-Dz.U. L262 z 27.9.1976, str. 1
-Europejska Komisja Gospodarcza, uzupełnienie nr. 1 dokumentów
-Dyrektywa Rady Europy Nr. 76/761/EWG
-Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. 2003 nr 32 poz. 262): WARUNKI SZCZEGÓŁOWE DOTYCZĄCE ŚWIATEŁ ZEWNĘTRZNYCH POJAZDU SAMOCHODOWEGO I PRZYCZEPY
-Regulamin nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych EKG ONZ


i albo jestem slepy albo pisze tylko odnosnie nowych aut ktore musza spelnic wymogi aby otrzymac homologacje. Ale co w przypadku aut ktore nie mialy fabrycznie ksenonow?

jakbys wykazal troche inicjatywy i przegladnal moje posty odnosnie xenon w kilkunastu tematach to zawsze jestem na "NIE" z tanimi xenonami. Ale staram sie znalezc jednoznaczna podstawe zeby ludziom tlumaczyc ze to jest nielegalne. Niestety na prozno.

Jedyne pod co mozna sie podpiac to to ze kazdy pojazd w którym zostało zmienione oświetlenie powinno przejść ponownie homologacje, ale nie jest to do konca wyklarowane, bo dalej pisze ze mozna sie udac do stacji diagnostycznej, która jak wyda zaświadczenie ze wszystko jest ok to mozna jezdzic.
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4533
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Lut 16, 2009 12:00   

michone napisał/a:
Jedyne pod co mozna sie podpiac to to ze kazdy pojazd w którym zostało zmienione oświetlenie powinno przejść ponownie homologacje, ale nie jest to do konca wyklarowane, bo dalej pisze ze mozna sie udac do stacji diagnostycznej, która jak wyda zaświadczenie ze wszystko jest ok to mozna jezdzic.

Dokładnie o to chodzi.

Światła są homologowane do konkretnych źródeł - żarówek i musisz takich używać.

Jeśli wkładasz inne to musisz przejść odpowiedni proces i wtedy ZTCW powinna zostać zbadana zgodność z regulaminami ECE R45 i R48, czyli dla źródeł o określonej jasności (z pamięci to chyba powyżej 2000 lumenów) powinny być układy czyszczenia i automatycznego poziomowania.

Jeśli zakładasz inne światła, to też powinny być homologowane do odpowiedniego źródła, ale światła homologowane do palników ksenonowych są sprzedawane jedynie w kompletach ze spryskiwaczami i samopoziomowaniem, bo tylko taki komplet może być homologowany wg Regulaminów ECE.

Na "chińskich" palnikach znajdziesz znak homologacji, ale to w będzie tylko homologacja na "przetwornicę" prądu mówiąca, że sama przetwornica spełnia normy UE na urządzenia elektryczne (czyli, że, jeśli będzie prawidłowo używana, to nie porazi nikogo prąd).

michone napisał/a:
mozna sie udac do stacji diagnostycznej, która jak wyda zaświadczenie ze wszystko jest ok to mozna jezdzic.

No i tu jest pies pogrzebany.

Otóż to ztcw nie chodzi o zwykłe badanie techniczne, tylko badanie tego konkretnego elementu i wydanie zaświadczenia opisującego modyfikację i stwierdzającego jej zgodność z Regulaminami ECE i innymi przepisami.

I tu obawiam się, że żaden diagnosta, jak go o to poprosisz nie wyda takiego zaświadczenia - zacznie mącić, że on nie ma uprawnień, że nie wie itd. Jeśli ktoś wyda takie osobne zaświadczenie "od ręki", to raczej znaczy, że nie do końca wie co robi i jaką bierze odpowiedzialność, a po kilku skazaniach za dopuszczenie aut źle złożonych zespawanych, to większość diagnostów boi się robić coś więcej, niż zwykły przegląd (bo tam zawsze mogą się wykpić, że "jak oni sprawdzali to było ok, a że tydzień później siadły hamulce, to przecież nie ich wina").

Jakiś czas temu syn mojego mechanika sprowadził sobie z Niemiec supertuning'owane Polo - spojlery, zawieszenie, przyciemniane szyby itp.

Auto na każdą przeróbkę miało albo papier producenta (wyciąg ze świadectwa homologacji) albo takie świadectwo ze stacji kontroli pojazdów i podobno właściciel jeździł z tym wszystkim w schowku na wypadek kontroli.

Przy czym, w którymś wątku o ksenonach był cytowany człowiek, który dorobił w Niemczech ksenony chyba do R200 - musiał założyć samopoziomowanie i spryskiwacze, a do tego zapłacił 50E za sam przegląd reflektorów i takie właśnie świadectwo.

Myślę, że Niemcy są pod tym względem znacznie bardzie zaawansowane od nas i tam ten system jest dobrze rozwinięty.

Jak jest u nas z wydawaniem takich świadectw nie wiem, ale mogę podejrzewać, że marnie, patrząc na ogólne przeszkolenie i podejście diagnostów.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Pon Lut 16, 2009 12:12   

ale niestety nasze wywody i tak na nic sie nie zdadza :/ jak czytam artykuły w niektorych stronach to nóż sie w kieszeni otwiera...
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
tetryk 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 372
Skąd: z gór



Wysłany: Pon Lut 16, 2009 18:58   

powiedz mi co tu tłumaczyć?
jeśli na reflektorze jest znak h to jest homologowany na żarówki halogenowe i xenonów do niego nie mozna założyć w taki sposób aby nie tracił homo...co tu do tłumaczenia jest ?jak przytoczyłeś tu tyle przepisów to pewnie wiesz że refl.jako oświetlenie jest homologowany tylko i wyłącznie z pod dane źródło światła-w tym przypadku pod żarówkę halogenową.....chyba zwróciłes uwage że nie są budowane refl.xenonowe z tradycyjnym kloszem i odbłysnikiem ?
nikt nie zabrania zakładania xenonów do samochodów "starszych",jak chcesz zakładaj zestaw xenonów,ale takich z prawdziwego zdarzenia,a nie jakiegoś shitu z alledrogo za 200 pln-i jeszcze jeden z drugim udowadnia że "toto" super "świeci",nie "oslepia".......... :beczy: ale zestaw taki musi być wyposazony w spryskiwacze i układ poziomowania-jak nie wiezysz proponuje zadzwonić do Instytutu Transportu Drogowego-jak potrzebujesz kogoś kto przed nazwiskiem ma dr inż albo profesor-może wtedy uwierzysz...... :roll:
jesli chcesz rozmawiac poważnie-to prosze bardzo mówmy o poważnych sprawach......... :roll: ,a nie piszmy,i nie tłumaczmy po raz 50 tego samego.........
co do przepsiów masz tutaj :
Warunki techniczne pojazdów
Art. 66.

Pojazd uczestniczący w ruchu ma być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby korzystanie z niego:
1) nie zagrażało bezpieczeństwu osób nim jadących lub innych uczestników ruchu, nie naruszało porządku ruchu na drodze i nie narażało kogokolwiek na szkodę,
2) nie zakłócało spokoju publicznego przez powodowanie hałasu przekraczającego poziom określony w przepisach szczegółowych,
3) nie powodowało wydzielania szkodliwych substancji w stopniu przekraczającym wielkości określone w przepisach szczegółowych,
4) nie powodowało niszczenia drogi,
5) zapewniało dostateczne pole widzenia kierowcy oraz łatwe, wygodne i pewne posługiwanie się urządzeniami do kierowania, hamowania, sygnalizacji i oświetlenia drogi przy równoczesnym jej obserwowaniu,
6) nie powodowało zakłóceń radioelektrycznych w stopniu przekraczającym wielkości określone w przepisach szczegółowych.
1a. Autobus o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 10 t, samochód ciężarowy i pojazd silnikowy, o którym mowa a w art. 2 pkt. 35, o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 12 t, powinien być wyposażony w homologowany ogranicznik prędkości montowany przez producenta lub jednostkę przez niego uprawnioną, ograniczający maksymalną prędkość autobusu do 100 km/h, a samochodu ciężarowego i pojazdu silnikowego, o którym mowa w art. 2 pkt. 35, do 85 km/h, tak aby prędkość rzeczywista tego pojazdu nie mogła przekroczyć 90 km/h.
1b. Przepis ust. 1a nie dotyczy pojazdu:
specjalnego lub używanego do celów specjalnych Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Straży Granicznej, Służby Więziennej, Sił Zbrojnych i jednostek ochrony przeciwpożarowej,
zabytkowego,
nierozwijającego, ze względów konstrukcyjnych, prędkości większej niż odpowiednio określone w ust. 1a,
używanego do prowadzenia badań naukowych na drogach,
przeznaczonego wyłącznie do robót publicznych na obszarach miejskich.

1c. Minister właściwy do spraw transportu, mając na uwadze szczególne zagrożenia występujące podczas przewozu towarów niebezpiecznych, może określić w drodze rozporządzenia niższe niż ustalone w ust. 1a wartości ustawień urządzeń ograniczających maksymalną prędkość pojazdów przewożących niektóre towary niebezpieczne.

Uwaga! Powyższy przepis wchodzi w życie 1 stycznia 2003 r., z poniższym zastrzeżeniem
Przepisu nie stosuje się do pojazdów zarejestrowanych przed dniem 1 stycznia 1988 r., do pojazdów zarejestrowanych w okresie od dnia 1 stycznia 1988 r. do dnia 31 grudnia 2002 r. wymóg określony w art. 1 pkt. 3 lit. a stosuje się od dnia 1 stycznia 2004 r.

Urządzenia i wyposażenie pojazdu, w szczególności zapewniające bezpieczeństwo ruchu i ochronę środowiska przed ujemnymi skutkami używania pojazdu, powinny być utrzymane w należytym stanie oraz działać sprawnie i skutecznie.
Urządzenia służące do łączenia pojazdu ciągnącego z przyczepą, powinny zapewnić bezpieczne ciągnięcie przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej przewidzianej do ciągnięcia przez ten pojazd, uniemożliwić samoczynne odłączenie się przyczepy oraz zapewnić prawidłowe działanie świateł i hamulców, o ile przyczepa jest w nie wyposażona.
3a. Pojazd uczestniczący w ruchu powinien posiadać nadane przez producenta, z zastrzeżeniem art. 66a, cechy identyfikacyjne:
1) numer VIN albo numer nadwozia, podwozia lub ramy,
2) numer silnika.
Zabrania się:
1) umieszczania wewnątrz i zewnątrz pojazdu wystających spiczastych albo ostrych części lub przedmiotów, które mogą spowodować uszkodzenie ciała osób jadących w pojeździe lub innych uczestników ruchu,
2) stosowania w pojeździe przedmiotów wyposażenia i części nie odpowiadających warunkom określonym w przepisach szczegółowych,
3) umieszczania w pojeździe lub na nim urządzeń stanowiących obowiązkowe wyposażenie pojazdu uprzywilejowanego, wysyłających sygnały świetlne w postaci niebieskich lub czerwonych świateł błyskowych albo sygnał dźwiękowy o zmiennym tonie,
4) wyposażania pojazdu w urządzenie informujące o działaniu sprzętu kontrolno-pomiarowego używanego przez organy kontroli ruchu drogowego lub działanie to zakłócające albo przewożenia w pojeździe takiego urządzenia w stanie wskazującym na gotowość jego użycia; nie dotyczy to pojazdów specjalnych Sił Zbrojnych, Policji, Urzędu Ochrony Państwa i Straży Granicznej.
5) wymiany nadwozia pojazdu posiadającego cechy identyfikacyjne, o których mowa w ust. 3a pkt 1,
6) dokonywania zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu, z wyjątkiem:
a) pojazdu, na którego typ zostało wydane świadectwo homologacji lub decyzja zwalniająca pojazd z homologacji,
b) pojazdu, w którym zmian konstrukcyjnych dokonał przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w tym zakresie.
Minister Transportu i Gospodarki Morskiej w porozumieniu z Ministrami Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Obrony Narodowej określi, w drodze rozporządzenia, warunki techniczne pojazdów oraz zakres ich niezbędnego wyposażenia.
Ministrowie Obrony Narodowej oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji w porozumieniu z Ministrem Transportu i Gospodarki Morskiej określą, w drodze rozporządzenia, warunki techniczne pojazdów specjalnych i używanych do celów specjalnych Sił Zbrojnych i jednostek wojskowych podporządkowanych Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Ministrowie Spraw Wewnętrznych i Administracji, Obrony Narodowej oraz Sprawiedliwości w porozumieniu z Ministrem Transportu i Gospodarki Morskiej określą, w drodze rozporządzenia, warunki techniczne pojazdów specjalnych i używanych do celów specjalnych Policji, Urzędu Ochrony Państwa, Straży Granicznej, Służby Więziennej i straży pożarnej.
W rozporządzeniach, o których mowa w ust. 5-7, należy uwzględnić w szczególności:
1) konieczność zapewnienia bezpiecznego korzystania z pojazdów,
2) zapewnienie możliwie najmniejszego negatywnego wpływu pojazdów na środowisko,
3) przepisy i porozumienia międzynarodowe dotyczące pojazdów, ich wyposażenia i części,
4) przeznaczenie pojazdów oraz sposób ich wykorzystania.
Art. 66a.

Cechy identyfikacyjne, o których mowa w art. 66 ust. 3a, nadaje i umieszcza producent.
Starosta właściwy w sprawach rejestracji pojazdu wydaje decyzję o nadaniu cech identyfikacyjnych w przypadku pojazdu:
1) zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, którego markę określa się jako "SAM",
2) w którym dokonano wymiany ramy, podwozia lub silnika na odpowiednio ramę, podwozie lub silnik bez numeracji fabrycznej,
3) odzyskanego po kradzieży, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu,
4) nabytego na licytacji publicznej lub od podmiotu wykonującego orzeczenie o przepadku pojazdu na rzecz Skarbu Państwa, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu,
5) w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu, a prawomocnym orzeczeniem sądu zostało ustalone prawo własności pojazdu,
6) w którym cecha identyfikacyjna uległa skorodowaniu lub została zniszczona podczas wypadku drogowego albo podczas naprawy.
Okoliczności, o których mowa w ust. 2 pkt 6, powinny być stwierdzone pisemną opinią rzeczoznawcy samochodowego, o którym mowa w art. 79a; opinia powinna wskazywać pierwotne cechy identyfikacyjne lub jednoznacznie wykluczać ingerencję w pole numerowe w celu umyślnego ich zniszczenia lub zafałszowania.
Umieszczone cechy identyfikacyjne starosta wpisuje w dowodzie rejestracyjnym i w karcie pojazdu, jeżeli była wydana.
Minister właściwy do spraw transportu, uwzględniając znaczenie cech identyfikacyjnych dla zapewnienia pewności i bezpieczeństwa obrotu pojazdami, określi, w drodze rozporządzenia szczegółowy sposób oraz tryb ich nadawania i umieszczania w przypadkach, o których mowa w ust. 2.
Art. 67.

Minister Transportu i Gospodarki Morskiej może w indywidualnych, uzasadnionych przypadkach zezwolić na odstępstwo od warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać pojazdy.
Rada powiatu może wprowadzić obowiązek wyposażenia pojazdów zaprzęgowych w hamulec uruchamiany z miejsca zajmowanego przez kierującego.
Art. 68.

Producent lub importer nowego pojazdu samochodowego, ciągnika rolniczego, motoroweru, tramwaju lub przyczepy oraz przedmiotów ich wyposażenia lub części jest obowiązany uzyskać na każdy nowy typ tych pojazdów świadectwo homologacji wydane przez ministra właściwego do spraw transportu.
Za producenta, o którym mowa w ust. 1, uważa się również podmiot dokonujący montażu lub zabudowy pojazdów.
Przepis ust. 1 dotyczy również instalacji przystosowującej dany typ pojazdu do zasilania gazem oraz sposobu jej montażu przez różne podmioty.
Świadectwo homologacji wydaje się na podstawie wyników badań homologacyjnych polegających na sprawdzeniu, czy dany typ pojazdu, przedmiot jego wyposażenia lub część odpowiada warunkom określonym w:
1) przepisach art. 66,
2) regulaminach stanowiących załączniki do Porozumienia dotyczącego przyjęcia jednolitych warunków homologacji i wzajemnego uznawania homologacji wyposażenia i części pojazdów samochodowych, sporządzonego w Genewie dnia 20 marca 1958 r. (Dz.U. z 1979 r. Nr 16, poz. 98), przyjętych do stosowania przez Rzeczpospolitą Polską wraz ze zmianami obowiązującymi od daty wejścia ich w życie,
3) polskich normach przyjętych do obowiązkowego stosowania.
Minister Transportu i Gospodarki Morskiej lub jednostka przez niego upoważniona może przeprowadzać kontrolę produkcji pojazdów, przedmiotów ich wyposażenia lub części objętych homologacją typu co do ich zgodności z warunkami określonymi w świadectwie homologacji.
Badania homologacyjne i kontrola zgodności produkcji są przeprowadzane na koszt producenta, importera lub podmiotu dokonującego montażu instalacji gazowej.
W przypadku produkcji danego typu pojazdu przez różne podmioty, badania homologacyjne przeprowadza się odrębnie dla każdej wersji typu pojazdu.
W razie zmiany warunków stanowiących podstawę wydania świadectwa homologacji, producent lub importer jest obowiązany uzyskać nowe świadectwo homologacji na dany typ pojazdu, przedmiot wyposażenia lub część.
W razie wprowadzenia zmian w typie pojazdu, przedmiocie wyposażenia lub części wpływających na zmianę warunków stanowiących podstawę wydania świadectwa homologacji, producent lub importer jest obowiązany uzyskać nowe świadectwo homologacji na dany typ pojazdu, przedmiot wyposażenia lub część.
Minister Transportu i Gospodarki Morskiej cofa świadectwo homologacji w razie stwierdzenia, że pojazd, przedmiot wyposażenia lub część nie odpowiada warunkom określonym w świadectwie homologacji.
Przepisy ust. 1-10 nie dotyczą pojazdu:
1) zabytkowego,
2) zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, którego markę określa się jako "SAM",
3) specjalnego lub używanego do celów specjalnych Sił Zbrojnych, jednostki wojskowej podporządkowanej Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji, Policji i Straży Granicznej, Służby Więziennej oraz straży pożarnej.
4) specjalnego lub używanego do celów specjalnych Sił Zbrojnych, Policji, Straży Granicznej, Służby Więziennej oraz straży pożarnej.
5) wyprodukowanego lub importowanego w ilości jednej sztuki rocznie.
Pojazdy, o których mowa w ust. 11 pkt 1 i 2, podlegają badaniu co do zgodności z warunkami technicznymi, które przeprowadza się na koszt wnioskodawcy.
Minister właściwy do spraw transportu w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw wewnętrznych i Ministrem Obrony Narodowej, uwzględniając w szczególności przepisy i porozumienia międzynarodowe w zakresie badań homologacyjnych, określi, w drodze rozporządzenia, warunki i tryb wydawania lub cofania świadectw homologacji, zakres i sposób przeprowadzania badań homologacyjnych, kontroli zgodności produkcji lub montażu z warunkami homologacji, wzory dokumentów związanych z homologacją oraz jednostki upoważnione do przeprowadzania badań homologacyjnych, kontroli zgodności produkcji lub montażu z warunkami homologacji.
Minister właściwy do spraw transportu, uwzględniając w szczególności konieczność zapewnienia bezpiecznego korzystania z pojazdów oraz zakres warunków technicznych pojazdów podlegających badaniu, określi, w drodze rozporządzenia, zakres i sposób przeprowadzania badań zgodności pojazdów z warunkami technicznymi, o których mowa w ust. 12, wzory dokumentów związanych z tymi badaniami oraz jednostki upoważnione do tych badań.
Art. 69.

Producent lub importer nowych pojazdów, są obowiązani wydać wyciąg ze świadectwa homologacji do każdego pojazdu, na którego typ wydano świadectwo homologacji, lub odpis decyzji zwalniającej pojazd z homologacji.
Pojazdy określone w ust. 1 są dopuszczone do ruchum jeżeli odpowiadają warunkom określonym w art. 66 oraz są zarejestrowane i zaopatrzone w zlegalizowane tablice (tablicę) rejestracyjne, a przypadku pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli, w nalepkę kontrolną.
Art. 70.

Minister Transportu i Gospodarki Morskiej może zwolnić producenta lub importera określonego typu pojazdu, przedmiotu wyposażenia lub części z obowiązku, o którym mowa w art. 68 ust. 1.


Na dowód tego że jestem człowiekiem jak najbardziej poważnym i traktującym poważnie innych OŚWIADCZAM PUBLICZNIE NA TYM FORUM CO NASTEPUJE-KAŻDEJ OSOBIE KTÓRA ZAKUPI NA ALLEDROGO "XENONY" DO POJAZDU WYPOSAŻONEGO W REFLETOR Z HOMOLGACJĄ "E" I OZNACZENIEM "...H..." I ZAŁOŻY JE ,A NASTEPNIE W INSTYTUCIE TRANSPORTU DROGOWEGO UZYSKA HAMOLOGACJĘ NA TAK WYPOSAŻONY POJAZD ,ZAPŁACĘ CAŁY KOSZT UZYSKANIA W/W HOMOLOGACJI,a także dodatkowo postawię jeszcze skrzynkę Hainekena* :mrgreen:

*nagroda powyzsza nie podlega wymianie na inną równoważną wartościowo,ani nie podlega wymianie na gotówkę
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Pon Lut 16, 2009 20:36   

Cytat:
powiedz mi co tu tłumaczyć?
jeśli na reflektorze jest znak h to jest homologowany na żarówki halogenowe i xenonów do niego nie mozna założyć w taki sposób aby nie tracił homo...co tu do tłumaczenia jest ?jak przytoczyłeś tu tyle przepisów to pewnie wiesz że refl.jako oświetlenie jest homologowany tylko i wyłącznie z pod dane źródło światła-w tym przypadku pod żarówkę halogenową.....chyba zwróciłes uwage że nie są budowane refl.xenonowe z tradycyjnym kloszem i odbłysnikiem ?
nikt nie zabrania zakładania xenonów do samochodów "starszych",jak chcesz zakładaj zestaw xenonów,ale takich z prawdziwego zdarzenia,a nie jakiegoś shitu z alledrogo za 200 pln-i jeszcze jeden z drugim udowadnia że "toto" super "świeci",nie "oslepia".......... ale zestaw taki musi być wyposazony w spryskiwacze i układ poziomowania-jak nie wiezysz proponuje zadzwonić do Instytutu Transportu Drogowego-jak potrzebujesz kogoś kto przed nazwiskiem ma dr inż albo profesor-może wtedy uwierzysz......
jesli chcesz rozmawiac poważnie-to prosze bardzo mówmy o poważnych sprawach......... ,a nie piszmy,i nie tłumaczmy po raz 50 tego samego.........
widze ze kolega ma jakies problemy natury emocjonalnej... pijesz do mnie jakbym Ci cos zrobil heh...

Cytat:
jak chcesz zakładaj zestaw xenonów,ale takich z prawdziwego zdarzenia,a nie jakiegoś shitu z alledrogo za 200 pln-i jeszcze jeden z drugim udowadnia że "toto" super "świeci",nie "oslepia"..........
znajdz jedna, jedyna moja wypowiedz ze polecalem/chcialem cos takiego zrobic a masz browar...

i sie uspokuj bo osiwiejesz...
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
tetryk 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 372
Skąd: z gór



Wysłany: Pon Lut 16, 2009 20:56   

michone napisał/a:
sie uspokuj bo osiwiejesz...
-jestem spokojny....
nie osiwieję bo na czubku głowy mi zaczyna łysina "lecieć".... :mrgreen:
szczęśbo......
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Pon Lut 16, 2009 21:52   

no i wszystko gra :P zenony dla zenonow :P ciekawi mnie tylko jakie klosze dala ta osoba co w DE otrzymala homologacje ??
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4533
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Lut 17, 2009 12:25   

Trzeba poszukać - nie wiem, czy to nie były jakieś homologowane soczewki z polerowanymi szkłami - w którymś wątku o ksenonach był chyba link.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
jasiu87
[Usunięty]






Wysłany: Nie Kwi 12, 2009 17:02   

oświeżam temat bo znalazłem coś takiego :)
http://motoallegro.pl/ite...super_cena.html
to jest naprawde interesujące i zmienia postać rzeczy :D :D
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Pon Kwi 13, 2009 13:28   

jasiu87 napisał/a:
oświeżam temat bo znalazłem coś takiego :)
http://motoallegro.pl/ite...super_cena.html
to jest naprawde interesujące i zmienia postać rzeczy :D :D

co zmienia?? samopoziomowania brak, reflektorow homologowanych brak...
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
PopeY 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 208
Skąd: Konin



Wysłany: Pon Lip 06, 2009 16:47   

Chciałbym odświeżyc temat i podzielic sie jedna informacja...ja w swoim poprzednim aucie VW POLO g40 miałem zamontowane soczewki i do tego xenon 8000K i kilka kontroli było i dowodzika nie zabrali...mało tego ktoś mi powiedział lecz niestety nie moge znalezc nigdzie potwierdzenia tego ze xenony mozna miec w wypadku kiedy ma sie albo soczewke albo spryskiwacze....z tego co tutaj przeczytalem rozumiem zeby miec xenony legalnie trzeba miec:

-soczewke lub gładkie szkło
-spryskiwacze
-system samopoziomowania

czy dobrze zrozumiałem?? Czyli w Moim MG nie moge legalnie mieć xenonów?? :/
_________________
MG ZT 190
Kocham oryginalne auta
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pon Lip 06, 2009 22:35   

A skąd Ty je weźmiesz?
Sam zrobisz? Kupisz zestaw?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r200] rover 200 bi xenon soczewka
rudealis Tuning wizualny 18 Wto Gru 18, 2012 21:06
scorpion
Brak nowych postów xenon w R623
bert623si Tuning wizualny 1 Pon Mar 10, 2014 17:22
tomii620si
Brak nowych postów [r400] Przeróbka reflektorów na bi-xenon
brozo Tuning wizualny 42 Nie Wrz 21, 2014 21:24
FatMatic
Brak nowych postów [R75] klosze do świateł przednich xenon
immortalneverdi Tuning wizualny 2 Wto Sie 09, 2011 23:33
immortalneverdi
Brak nowych postów [R618 1.8Si 97r] pytanie co do światel xenon
sebos18v Tuning wizualny 60 Wto Kwi 13, 2010 23:06
olek997



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink