Wysłany: Sro Lut 18, 2009 12:23 [Inne] Problem z reklamacja
Witam,
ma takie pytanie bo kupiłem 2 miesiące temu świece żarowe w sklepie "SZIK" działały dokładnie dwa miesiące i mi padły obie na raz. Wiec się kurzyłem, wykręciłem (zbadałem jeszcze raz i nie grzeją ani jedna) i pojechałem do nich wymienić bo jakim cudem mogą się obie świece na raz zepsuć w tym samym czasie. kosztowały 72zl
I słyszę taki coś ze nie da rady wymienić bo musi pan wszystkie 4 świece wymienić i to normalne ze panu pala się świece i reklamacji nie uwzględnia. Kit jak co wciskają, i mowie jeszcze ze mam tylko 3 to już całkiem mi powiedział ze to nie prawda. Debile, i moje pytanie co mam teraz zrobić żeby jakos dostać nowy towar lub kasę
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lut 18, 2009 12:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Debile, i moje pytanie co mam teraz zrobić żeby jakos dostać nowy towar lub kasę
Zawracanie gitary i spychologia Niech pokażą podstawę prawną do wymiany wszystkich świec
Składasz reklamację i sklep MUSI ją przyjąć. Inna historia, czy gwarant (importer/producent) ją uzna. Jak nie chcą przyjąć w sklepie, to żądaj odmowy na piśmie (z komentarzem "dla rzecznika konsumentów" ) na 99% podziała
Remi55, jeżeli masz dowód zakupu, to reklamuj towar na podstawie zapisów ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i zmianach KC. To jest chyba artykuł 8 o ile dobrze pamiętam. Oczywiście na piśmie.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
aczkolwiek moze byc tak jak w przypadku reklamacji amortyzatorow, trzeba zawsze wymieniac parami i musi byc podbita przez zaklad ktory je zakladal.
O ile zwykle w instrukcji do amorków/na opakowaniu to jest napisane, to nie sądzę, żeby na pudełku od świecy było napisane, że trzeba wymienić wszystkie cztery.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
No paragon jest bo specjalnie trzymań takie rzeczy w radzie wypadku. Jeszcze bym rozumiał jak by się tylko jedna spaliła a to dwie naraz to podejrzane. I t w tym samym czasie, a autko moje od tego czasu było mało jeżdżone bo stało prawie cały styczeń pod blokiem.
No z tym pismem to trochę gorzej u mnie będzie Bo polska pisowniana to mi nie leży, po niemiecku bym napisał.
Pójdę tam jutro jeszcze raz i im powiem ze muszą przyjąć reklamacje na podstawie
piter34 napisał/a:
Remi55, jeżeli masz dowód zakupu, to reklamuj towar na podstawie zapisów ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i zmianach KC. To jest chyba artykuł 8 o ile dobrze pamiętam. Oczywiście na piśmie.
A jak nie to pogrożę ze pójdę do rzecznika konsumentów
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Wiec tak, bylem u rzecznika konsumenta i dal mi takie pismo, wiec przyjęli w mi sklepie po długiej kłótni te świece ale powiedzieli ze i tak to nie przejdzie u nich bo ich przedstawiciel o reklamacji mówił ze musi być wymieniony komplet, czyli jak bym kupił 3szt. w tedy to by mi bez problemu wymienili a to to się nie da. A na opakowaniu świec jeszcze pisze dwa lata gwarancji i ja mowie ze niech mi pokażą to na piśmie ze pisze ze muszę wymienić wszystkie 3 świece żarowe, bo na opakowaniu nie ma.To mówili ze nie maja tego ale tak jest u nich z reklamacja. Wiec nie wiem co teraz dalej zrobić
Aha, mówił ze maja jakieś odstąpienie od reklamacji w razie wymiany tylko dwóch świec.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
mówił ze maja jakieś odstąpienie od reklamacji w razie wymiany tylko dwóch świec.
BZDURA i wymysły. Nawet, jeżeli mają coś takiego w szczegółowych warunkach gwarancji (MUSI to być dostępne dla Ciebie), to podpada pod niedozwolone klauzule w umowach konsumenckich -> rzecznik konsumenta.
IMHO nie ma ŻADNEGO znaczenia dla ew. większej awaryjności świec to, co oni wygadują. Tzn. wymiana 1, 2, 3 czy 4 świec nie może mieć wpływu na ich trwałość.
Remi55, masz pokwitowanie przyjęcia towaru reklamowanego na mocy ustawy (nie gwarancji!!)? Jeżeli tak, to spokojnie czekasz ustawowy termin, po którym następuje odstąpienie od umowy (zwrot kasy) z Twojej strony lub wymiana towaru na wolny od wad ze strony sprzedawcy.
Nie mogą nie przyjąć "reklamacji", ponieważ towar jest niezgodny z umową, tzn. jest niesprawny i tego raczej nie podważą. Patrz tylko w ustawę, a nie na żadne zapisy gwarancyjne.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
nie miałem kurcze czasu żeby na forum wejść Wiec sprawa wyszła taka ze mi oddali kasę bo mi powiedzieli ze z grzeczności mi ja oddają a nie w ramach gwarancji. Chyba się im nie podobało ze się tyle z nimi kłóciłem i bylem u rzecznika konsumenta
Wielkie dzięki za wszelkie porady, przynajmniej teraz trochę więcej doświadczenia człowiek ma.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 27 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 372 Skąd: z gór
Wysłany: Wto Mar 03, 2009 17:54
piter34 napisał/a:
reklamuj towar na podstawie
to napisałeś parę postów wyżej-mówisz o reklamacji...
piter34 napisał/a:
Remi55, masz pokwitowanie przyjęcia towaru reklamowanego na mocy ustawy (nie gwarancji!!)? Jeżeli tak, to spokojnie czekasz ustawowy termin, po którym następuje odstąpienie od umowy (zwrot kasy) z Twojej strony lub wymiana towaru na wolny od wad ze strony sprzedawcy.
Nie mogą nie przyjąć "reklamacji", ponieważ towar jest niezgodny z umową, tzn. jest niesprawny i tego raczej nie podważą. Patrz tylko w ustawę, a nie na żadne zapisy gwarancyjne.
-a tu mówisz o niezgodności towaru z umową-oczywiście masz rację......
to napisałeś parę postów wyżej-mówisz o reklamacji...
Pojęcie "reklamacja" odnosi się ogólnie do żądania klienta wobec sprzedawcy wynikającego z niezadowolenia z towaru/usługi, a w szczególności do przepisów KC.
SJP podaje:
reklamacja «zwrócenie się do dostawcy, producenta, wykonawcy usługi w sprawie ujawnionych wad towaru, niedokładności w dostawie, w rachunku, w wykonaniu usługi itp. z żądaniem naprawienia szkód»
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum