Nadszedl czas na sprawy tzw. kosmetyczne - zatem na pierwszy rzuc poszedl czujnik oleju - u mnie stale swieci mimo poprawnego poziomu, byl czyszczon juz kilkukrotnie bez rezultatu - zatem czeka mnie zakup, najchetniej sprawnego uzywanego oryginalnego - mam zle doswiadczenia z zamiennikami (czujnik wstecznego)...czy ktos moze wie gdzie mozna takowy dostac do SD....?
druga kwestia - slyszalem ze czujnik sygnalizuje cokolwiek wtedy kiedy poziom jest juz tak niski ze w zasadzie moze byc juz za pozno na cokolwiek - czy faktycznie tak jest i jesli tak to czy mozliwa jest jakas kalibracja tak aby go ustawic np. na poziom minimalny - dolna kropka...?
pozdrawiam, K.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Mar 02, 2009 20:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 367 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Pon Mar 02, 2009 20:33
hmm...a co w takim razie moze oznacac ow swiecenie...dodam ze po przeczyszczeniu czujnika kontrolka przygasa, mruga, czasem delikatnie swieci ale po pewnym czasie i tak sie zapala na dobre...moze zle szukam przyczyny...?
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pon Mar 02, 2009 20:41
To o czym piszę może oznaczać brak odpowiedniego ciśnienia oleju czyli złe smarowanie i trzeba by zmierzyć to ciśnienie, ale nie bój się, po tym co piszesz teraz, to przyczyną będzie na 99% uszkodzenie kabelków tego czujnika, bądź samego czujnika. Zatem pooglądaj przewody dochodzące do niego i ewentualnie napraw, a jak coś to wymieniaj czujnik
PS>Najlepiej byłoby na próbę podmienić najpierw jakiś inny czujnik, no ale trzeba by go mieć
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 367 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Pon Mar 02, 2009 21:08
znalazlem na allegro czujnik za 40zl bodaj firmy Lucas, i teraz pytanie - czy to cos dobrego i czy warto - jesli tak, to go kupie...ale wolalbym uniknac sytuacji podobnej do czujnika wstecznego (2 nowe kupione i nadal dupa, dopiero po zakupie oryginalnego ze szrotu wszystko dziala jak trzeba)...
PS. jak sprawdzic to cisnienie i jakie powinno byc?
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pon Mar 02, 2009 21:14
Krzysztof, podejrzewam, że z tym czujnikiem wstecznego sprawa rozeszła się o podkładkę, no chyba, że ktoś Ci tak na oko tylko dobrał ten włącznik i po prostu nie pasuje. Lucas chyba nie powinien być zły, o ile jest dobrany do tego auta. Jakie powinno być ciśnienie to nie pamiętam, ale gdzieś na forum powinieneś znaleźć, ewentualnie może ktoś będzie wiedział i zaraz dopisze. Zmierzysz w jakimś warsztacie, który ma na wyposażeniu manometr, ale na razie tym sobie głowy nie zaprzątaj tylko spróbuj z czujnikiem.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 367 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Pon Mar 02, 2009 21:18
z czujnikiem wstecznego byl problem taki iz raz ze nie pasowal do osadzenia - kolnierz byl za waski choc gwint byl ok i wkrecil sie tak ze nie mozna bylo chwycic kluczem aby wykrecic...to raz, dwa ze jak juz chwycilem go zabka to ukrecil sie material bo taki badziewny...trzy ze gdyby nie padl po 20s dzialania to nie musialbym go wykrecac w ogole:)
ok, dzieki za pomoc i interwencje - zakupie czujnik i zobaczymy, mam nadzieje ze bedzie ok...
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pon Mar 02, 2009 22:34
w katalogu Inter Cars są dwa rodzaje tych czujników:
1 - 26,45pln
2 - 27,47pln
Jeżeli się nie mylę to takie same czujniki idą do większości silników ROVERa.
Najlepiej chyba by było wykręcić i zobaczyć z jakim gwintem siedzi (bo właśnie tym się różnią te czujniki, różnicę ciśnienia wyłączenia można pominąć bo jest niewielka)
ja kupowałem ten drugi, z gwintem na stożku, bo taki był w moim 25. Chyba najlepiej wykręcić i sprawdzić, nie trzeba nawet wchodzić pod samochód, jago wyjmuję od góry po zdjęciu osłony akustycznej. potrzebny jest klucz 24, najlepiej płaski
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Z mojej praktyki moge ppowiedzieć tyle iż w moim roverku jest czujnik z gwintem stożkowym który kosztował mnie aż 15 zł, nie czekaj tylko wymieniaj, jeżeli objawy nie miną jedz na warsztat.
_________________ ROVER 420 SDi zmienił właściciela 28.07.2012r.
Mazda 6 sport kombi
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 367 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Wto Mar 03, 2009 07:24
wiem wszystko...Panowie - wielkie dzieki za pomoc,
[ Dodano: Wto Mar 03, 2009 08:13 ]
własnie dzwonilem do IC aby zamowic i mily Pan poinformowal mnie ze jeden czujnik nr kat. 1 800 071 - to czujnik cisnienia, a drugi nr kat 1 800 091 - to czujnik kontrolki...wg niego w R200 sa dwa czujniki - jeden odpowiadajacy za cisnienie a drugi za kontrolke - zdroworozsadkowo nie wydaje mi sie aby tak bylo, ale wole podpytac...
jest jeden czujnik zarowno kontrolki czy cisnienia, czy tak? PS. mozna sprawdzic bez wykrecania ktory bedzie odpowiedni...np po VIN...?
ale przecież kontrolka jest przecież od ciśnienia oleju wiec jaki niby inny czujnik miałby do niej być podłączony?
Są owszem dwa czujniki, jak masz klimę. Wtedy to drugi jest do temperatury oleju, żeby nie obciążać dodatkowo silnika sprężarką jak jest przegrzany, ale on nie ma nic wspólnego ani z ciśnieniem, ani z kontrolką
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 367 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Wto Mar 03, 2009 14:05
hmm...zatem rozumiem, ze mato byc 1 800 091 - czyli czujnik kontrolki...ja mam wersje bez klimatyzacji, chyba ze ktos bedzie tak uprzejmy i spojrzy w katalog IC i poda konkretny nr katalogowy - bylbym wdzieczny...dzieki,
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum