[R 220] Układ kierowniczy ...
Autor
Wiadomość
grembi
Pomógł: 15 razy Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 161 Skąd: Jelenia Góra Rover 200
Wysłany: Czw Mar 05, 2009 12:57 [R 220] Układ kierowniczy ...
Witam.
Czy w roverkach normalnoscia jest iż po skręcie kierownica nie prostuje sie do jazdy na wprost czy to jakaś usterka
Byłem u mechanika bo miałem też inny problem i próbując ustalić czemu tak sie dzieje niczego sie nie dopatrzył.
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Czw Mar 05, 2009 12:57 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
ywis
Pomógł: 38 razy Dołączył: 20 Lip 2008 Posty: 831 Skąd: Wieluń/Łódź Rover 200
Wysłany: Czw Mar 05, 2009 13:01
U mnie normalnie wraca, coś musisz mieć nie tak albo brak wspomagania i/lub jakaś wada wspomagania.
grembi
Pomógł: 15 razy Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 161 Skąd: Jelenia Góra Rover 200
Wysłany: Czw Mar 05, 2009 13:09
właśnie wspomaganie na 100% działa, wymieniona zostala nawet walnieta przkładnia ...
Brt
mgz insz.
Pomógł: 1052 razy Dołączył: 07 Cze 2004 Posty: 11396 Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: Czw Mar 05, 2009 13:13
powinno wracać ... czasem kopnięta geometria powoduje wolniejsze powracanie kół do jazdy na wprost, ale tak czy tak ... ma wracać
_________________ Pozdrawiam - Brt
SeniorA
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Mar 05, 2009 13:19
ciśnienie w oponach dobre ? , a wymieniona przekładnia to nowa , regenerowana czy używka .
_________________ Andrzej
Pozdrawiam
grembi
Pomógł: 15 razy Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 161 Skąd: Jelenia Góra Rover 200
Wysłany: Czw Mar 05, 2009 13:20
Przekładnia jest nowa.
Cisnienie ok
SeniorA
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Mar 05, 2009 13:38
Jeśli mechanik nic nie stwierdził , a nie jest to przyzwyczajenie do poprzedniej i nic się nie poprawi z czasem , to może reklamacja nowej ?
_________________ Andrzej
Pozdrawiam
thef
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Czw Mar 05, 2009 14:19
Nieodbijająca kierownica może być spowodowana złym ciśnieniem w oponach, niewłaściwymi luzami na listwie zębatej oraz niewłaściwą geometrią zawieszenia.
SeniorA
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Mar 05, 2009 16:01
grembi napisał/a: Przekładnia jest nowa.
Cisnienie ok
thef napisał/a: niewłaściwą geometrią zawieszenia.
to jest możliwe ,jeśli po wymianie przekładni nie sprawdzili geometrii , ale zakładam, że sprawdzili.
_________________ Andrzej
Pozdrawiam
grembi
Pomógł: 15 razy Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 161 Skąd: Jelenia Góra Rover 200
Wysłany: Czw Mar 05, 2009 18:49
Najgorsze jest to ze nie wiem o co chodzi a do tego kierownica pracuje praktycznie bez zadnego oporu. Małe dziecko mogło by siąść i nia kręcic bez najmniejszych problemów '[
Pełny zakres skręcania kol to 3,5 obrotu kierownica
Ktos ma jakies pomysly co to moze byc ?
Może cos z wspomaganiem bo tak jakby tego wspomagania było za dużo .... sam już nie wiem
SeniorA
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Mar 05, 2009 19:38
Zapytaj tych którzy wymieniali przekładnię ,lub sprawdż na rachunku czy kontrolowali zbieżność kół .Jak nie to jedż na diagnostykę.
_________________ Andrzej
Pozdrawiam
thef
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Czw Mar 05, 2009 22:24
Jeżeli kierownica chodzi zbyt lekko to trzeba sprawdzić zawór regulacji ciśnienia i zawór wzmacniający i cały jego zespół.