Forum Klubu ROVERki.pl :: [220 d '97] intercooler
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[220 d '97] intercooler

jaki ku[ic i co do tego
Autor Wiadomość
leon77 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 84
Skąd: Okolice Poznania



Wysłany: Pią Mar 20, 2009 20:30   

ja tez bym się w to za duzo nie bawił dołożył intercooler ... miałem to zrobic w swoim sd ale miałem za słabych mechaników szli na ilość i wolą w tym czasie wymienic np. 10par klocków i bedą mieli z tego wiekszą kase ...
a teraz mam na głowie inne rzeczy aby się do tego samemu zabrać
moge odsprzedać wiekszość rzeczy potrzebnych do tego weżę , intercooler, kolektor ssący, obejmy , praktycznie jednej rurki będzie ci brakować . jak nie to wystawie to na allegro..pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Mar 20, 2009 20:30   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Sob Mar 21, 2009 23:35   

ja mam teraz 45tkę 2.0 iTD 112PS to ten sam silnik. Praktycznie nie ma żadnej różnicy między silnikiem z pompą mechaniczną i z pompą elektroniczną. Różnica jest tylko taka że elektryczną da się czipować i można wgrać np większą ilość paliwa przy wyższych obrotach, a w pompie mechanicznej, po prostu kręcimy śrubą i im większe obroty tym bardziej zwiększamy dawkę paliwa. Ogólnie pompa mechaniczna praktycznie niczym się nie różni jeżeli chodzi o osiągi. Ma nawet jeden wielki plus. Mianowicie nie trzeba dbać o przepływomierz, można zakleić EGR, przepływkę sprzedać za parę stówek, a miejsce po niej zaślepić rurą. Następnie kupić filtr olejony, którego do silnika z przepływką nie można zakładać, bo po prostu po tygodniu będzie do wyrzucenia (przepływka) i mamy jeszcze 3 konie więcej... Z kolei w silniku SDi można założyć powerbox'a, ale to musi być sprowadzony od roverron'a a nie jakiś szajs z allegro, i mamy moment obrotowy większy w dolnej części obrotów (1500-1800rpm). Także i jedno i drugie rozwiązanie ma wady i zalety. Co więcej, w starszym samochodzie <2000r. możemy pokusić się o wymianę zapchanego katalizatora na strumienicę (koszt około 80zł razem ze strumienicą), a stary zużyty katalizator sprzedać za około 350zł na allegro (tak, tak, za 350zł bo to duży, solidny i ciężki katalizator). Zaoszczędzone pieniądze możemy wydać na maty wygłuszające samochód (ścianę grodziową). Należy pamiętać też o błędzie jaki popełnili inżynierowie z rovera, mianowicie chodzi o typ zastosowanej pompy paliwa. I jedna i druga (elektryczna i mechaniczna) wymagają wspomagania za pomocą drugiej pompy umieszczonej w baku, bo inaczej im mniej paliwa, tym słabszy silnik... Wyjeździjcie paliwo do zera, i zatankujcie do pełna (około 20KM różnicy-to mnie wkurza, bo na rezerwie się nie da wyprzedzać). Z tego powodu w hondzie z silnikiem 2.2ctdi gdzie jest podobnie rozwiązana pompa (co prawda common rail, ale tu chodzi o sposób pobierania paliwa, a nie technologię podawania do silnika) jest zamontowana druga pompa w zbiorniku paliwa, która wyrównuje ciśnienie i przez to silnik ma cały czas dostępną pełną osiągalną moc. Tak więc jak brakuje wam mocy to może lepiej wybierać się na stację paliw częściej?
 
 
 
funfel 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Kwi 2006
Posty: 323
Skąd: eeyy



Wysłany: Nie Mar 22, 2009 10:53   

co do naszej pompy elektronicznej jest to vp37 i ma sekcje 11, a jesli to jest to samo co w VW, a tam koles pisze "slynne 11mm... jesli chcesz dlubac powyzej plus minus 160km" czyli pompa jest chyba OK
A z tym ze brakuje troche mocy jak ma mniej paliwa to sie zgodze;] ale zeby az tyle? okolo 20KM :o
\\ Ale tu o IC mialo byc.
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Nie Mar 22, 2009 14:15   

pgrad, Po Tym tekscie mnie rozbawiłeś
Cytat:
Wyjeździjcie paliwo do zera, i zatankujcie do pełna (około 20KM różnicy
co ty opowiadasz ze nie idzie wyprzedzać czy ze traci ok ok 20hp :mrgreen: :mrgreen: u mnie mój R chodzi na pełnym zakresie poziomu paliwa tak samo a jak nie wierzysz to jak będę miał rezerwe to nagram filmik jak schodzę do 100km/h poniżej 10s :))

[ Dodano: Nie Mar 22, 2009 14:17 ]
poza tym jeździsz roverem 45 2.0 iDT a nie tdi to nie VW
Więc popraw swoje dane na stronie :D :twisted:
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
xmen38 




Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 99
Skąd: plock

Rover 200

Wysłany: Nie Mar 22, 2009 16:46   

Jak wsadze IC + podkręcę trochę na pompie

czy dato wmiare zadowalający efekt?
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Nie Mar 22, 2009 17:36   

efekt da ale nie przesadz z dawką na pompie zebyś parowozu nie zrobił z R :)
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
matlacz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 311
Skąd: Krotoszyn



Wysłany: Pon Mar 23, 2009 09:04   

Tu kolega pgrad, poruszył temat katalizatora:

pgrad napisał/a:
możemy pokusić się o wymianę zapchanego katalizatora na strumienicę


Myślałem nad tym, żeby wywalić kata ale wiem że w ten sposób trochę będę zanieczyszczał środowisko. Czy wstawienie strumienicy zmniejszy emisje spalin? Co o tym sądzicie? Ma ktoś coś takiego w swoim SD czy SDI?
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Mar 23, 2009 13:37   

matlacz, Polepszy osiągi ale bardzo mało odczuwalnie i zawsze jest cos kosztem czegoś...
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Mar 23, 2009 13:52   

W sumie kolega pgrad wszytko ładnie napisał :mrgreen:

Tak jak z lektury Roveron wynika to i ja sobie zrobiłem:

- Zatkany EGR
- Strumienica
- Jeszcze filtru olejowego nie wkładałem :mrgreen: Ale moja przepływka jest tak czy tak zapchana olejem jak coś :razz:
- Intercooler

No i zadowolony z osiągów jestem, dynamiczny oraz ekonomiczne spalanie :mrgreen: Mozna było jeszcze podkręcić ta dawkę paliwa oraz ciśnienie na 1.3bar ale juz z aspektów ekonomicznych zostawiłem to :razz:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
matlacz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 311
Skąd: Krotoszyn



Wysłany: Pon Mar 23, 2009 15:49   

Firq napisał/a:
matlacz, Polepszy osiągi ale bardzo mało odczuwalnie i zawsze jest cos kosztem czegoś...



Coś kosztem czegoś tzn.?
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Mar 23, 2009 17:14   

Np Przeglądu
wiem ze powiecie moze ze jestem nienormalny ale miałem wcześniej przed R 220sdi dwa inne turboklekoty i wyciołem w obydwóch katy i zaczeły ślady aż robić na asfalcie jak im dałem w palnik... tylko ze slady sadzy :) i dlatego jestem teraz przeciwnikiem wycinania kata :)
Ja mojego kata przed modami jakie planuje wytne wyczyszczę i włożę spowrtem :))
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Mar 23, 2009 17:19   

Firq napisał/a:
wyciołem w obydwóch katy i zaczeły ślady aż robić na asfalcie jak im dałem w palnik


Zamknij EGR i juz nie będzie kopcił tak, u mnie to pomogło jak go kupiłem i miał kata oraz otwarty EGR to jak się mu dało po gazie to kopcił jak parowóz :shock:

Wiec zrobiłem "blank of EGR" :razz: i juz kopci minimalnie tak ze nie widać chmury w lusterku. A wygniecenie kata nic nie zmieniło.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pią Mar 27, 2009 01:37   

Remi55, nie będe zaślepieł EGR bo dzieki niemu np szybciej się klekot rozgrzewa i w ogóle jest przydatny... Ja Mojego R Bede Chipował zakładał inna skrzynie biegów wiekszego Coolera i jeszcze pare pierdół i Gadałem z tunerem i on zaprogramuje kompa tak ze egr przy mocnym obciażenia zamknie się na 90% i w ten sposób połacze przyjemne z pozytecznym :) czyli EGR na wolnych obrotach pomoże rozgrzać klekota a przy obciażeniu się zamknie :))
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Mar 27, 2009 02:03   

No żeby mniej NOX wychodziło :mrgreen:

Ja zaślepiłem w sumie tylko z tego powodu ze jak zobaczyłem jak wygląda dolot osadzony czarna smołą, to ja dziękuje jak taki kawal by miał wpaść do cylindra :shock:

Ja tam różnicy nie czuje żeby się mnie czy wolniej rozgrzewał :wink:

Firq napisał/a:
zaprogramuje kompa tak ze egr przy mocnym obciażenia zamknie się na 90%


Tego nie trzeba programować, tylko sie to już nawet teraz zamyka jak dajesz gaz do dechy, EGR się tylko otwiera przy niskich obrotach. Bo by to w tedy sensu nie miało i by tobie auto muliło jak byś np wyprzedzał.

Firq napisał/a:
zakładał inna skrzynie biegów wiekszego Coolera

6- biegowa :mrgreen: :?: Z tego co pamiętam to PG1 jest dość stabilna skrzynia :mrgreen:

Ni wiekszy cooler to dobra sprawa, ja nie montowałem bo mam klimę i nie ma jak upchać tego :razz:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pią Mar 27, 2009 18:29   

Remi55, Zakładam skrzynie od iDt Bo wytrzyma więcej niutków ... Coolera wiekszego ciśnienie tez będzie podniesione na turbawce, do tego nowy program w kompie i jeszcze pare pierdoł.... Klimy nie mam więc upcham Wiekszego coolera na otwartym powietrzu :D Założenia 300nm na w miare najdłuższym zakresie i 130hp :)
Z tego co wiem to egr przy mocnym obciązeniu przymyka sie a nie zamyka i komp tez steruje egr jak ponownie sie nie myle :)
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
marcinek82 



Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 15
Skąd: zabrze



Wysłany: Pią Mar 27, 2009 23:10   

Witam wszystkich, pisałem juz kiedys o tym ze ja juz mam intercooler w przednim zderzaku z megane II Tak to wyglada i moim zdaniem nie jest tragicznie i dodatkowo posiadam tez klimatyzacje.

[ Dodano: Pią Mar 27, 2009 23:11 ]
http://www.fotosik.pl/pok...30f0ed8bb4.html

[ Dodano: Pią Mar 27, 2009 23:11 ]
http://www.fotosik.pl/pok...79e32a7dde.html
 
 
 
funfel 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Kwi 2006
Posty: 323
Skąd: eeyy



Wysłany: Sob Mar 28, 2009 08:59   

marcinek82, a moglbys wiecej tych fotek zrobic? szczegolnie pod maską, jak pusciles rury
 
 
michu1123 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 147
Skąd: Środa Wlkp.

Rover 400

Wysłany: Sob Mar 28, 2009 12:30   

marcinek82 napisał/a:
ja juz mam intercooler w przednim zderzaku z megane II

Witam podłącze się do tematu ponieważ będę montował IC w moim R. Ja zakupiłem od Forda Mondeo Mk3. Powiedz mi jak tam z osiągami. Czy czuć jakąś różnicę np: czy swobodnie można wyprzedzać na 5 biegu czy raczej trzeba redukować na 4. Jakie są twoje wrażenia :?:
 
 
marcinek82 



Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 15
Skąd: zabrze



Wysłany: Sob Mar 28, 2009 18:05   

Jak dla mnie różnica jest duża,szczególnie gdy zaczynam agresywna i szybką jazdę, brak jest efektu spadku mocy i mulenia ( szczególnie jak jest ciepło), co do 5 biegu i wyprzedzania to mam ( chyba jako jeden z pierwszych) zrobiony potencjometr do zwiększania dawki paliwa wiec jak zabieram się za wyprzedzanie to włączam magiczny guziczek i jadę...
Co do przewodów, to kiedyś to opisywałem( są poprowadzone w miejscu gdzie był stary IC ) a jak robiłem zdjęcia to kiepsko to wygląda, musiał bym mieć ściągnięty zderzak aby było wszystko widoczne. Może jak kiedyś będę miał ściągnięty to zrobię takie fotki.
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Nie Mar 29, 2009 12:03   

marcinek82 Napisał,
Cytat:
to mam ( chyba jako jeden z pierwszych) zrobiony potencjometr

Jesli się nie myle połowa forumowych SDI mają potencjometr na dawke paliwa :twisted:
Pozatym Koledzy pytali jakie efekty dał sam Cooler a nie Cooler + dawka paliwa :))
Pozdrawiam Firq
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Intercooler 2.0 SDI
Kacpro Tuning mechaniczny 0 Pią Maj 29, 2015 20:06
Kacpro
Brak nowych postów [620SDI] intercooler x2
funfel Tuning mechaniczny 5 Nie Lip 13, 2008 11:19
dobryziom
Brak nowych postów [R 220 / 420 SD] Dorabianie wezy do Intercooler 'a
Remigiusz Tuning mechaniczny 2 Pon Lut 20, 2012 18:32
tuners
Brak nowych postów [R220SD 2.0D 1997] intercooler w SD?
golab Tuning mechaniczny 3 Sro Lut 24, 2010 18:38
golab
Brak nowych postów [R620ti]Jaki intercooler do ti i innych 20T4G
davidlive Tuning mechaniczny 21 Nie Kwi 15, 2012 20:36
dobryziom



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink